ایرانجدیدترین اخبار

بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران

یک فعال اصولگرا گفت تتلو را در ملأعام اعدام کنید

بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران

صفحه یوتیوب امیرحسین مقصودلو، یا همان امیر تتلو، اعلام کرد که این خواننده به تازگی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده است. واحد امنیتی یوتیوب، همانند دفعات گذشته که برخی اخبار مربوط به امیر تتلو را حذف می‌کرد، این خبر را نیز پس از چند ساعت از صفحه حذف کرد.

بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران
بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران

همزمان با روز جمعه، ۱۷ آذرماه، دیدگاه‌هایی از شخصیت‌های سیاسی منتشر شد که تأکید داشتند امیر تتلو باید اعدام شود.

محمد مهاجری، وکیل پایه یک دادگستری، طی روزهای گذشته و در واکنش به افزایش شایعات درباره احتمال صدور حکم اعدام برای تتلو گفت جرم‌هایی که تتلو در ترکیه مرتکب شده در ایران قابل پیگیری است و نیاز به شاکی خصوصی ندارد. تتلو طیف وسیعی از پرونده‌ها را با عناوین مختلف دارد که می‌تواند مجازات آن اعدام باشد.

وحید اشتری، فعال طیف عدالت‌خواه اصولگرا، نیز پس از بازداشت امیرحسین مقصودلو خواستار اعدام او درملأعام شد. وحید اشتری در صفحه شخصی خود در رسانه اجتماعی ایکس نوشت انحطاط فرهنگی نوجوان‌ها و ترویج فحشا شوخی ندارد. تتلو را در یکی از میدان‌های شهر به‌عنوان سلطان فساد و فحشا اعدام کنید و خلاص.

او در ادامه نوشت برای مراسم از بزرگان روحانیت، وزیران آموزش‌ و‌ پرورش و فرهنگ‌ و‌ ارشاد، مدیران صداوسیما، مسئولان فرهنگی سپاه و سازمان تبلیغات و کلی سازمان دیگر هم دعوت کنید.

از طرف دیگر، عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، به صدور احتمالی حکم اعدام علیه تتلو واکنش نشان داده و تاکید کرد که در صورت تصمیم به اعدام او، از یکی از مسئولان خواسته است تا چهارپایه را از زیر پای او بکشد.

بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران
بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی اصولگرا نیز در‌خصوص دستگیری تتلو نوشت من درباره سایر اتهامات امیر تتلو یا علت شکایات خصوصی علیه او اطلاعی ندارم. اما درباره اتهام سب النبی یا توهین به مقدسات، اگر اعلام توبه کند یا اثبات کند که در حالت عادی نبوده، مثلا مست یا نشئه بوده یا از روی عصبانیت حرفی زده حکم اعدام دریافت نخواهد کرد.

در حالی که این خواننده در ایران حضور داشت، نزدیکان به جمهوری اسلامی و به‌خصوص اصولگراها، طی سال‌های مختلف بارها از او حمایت کرده بودند. علیرضا پناهیان، فعال سیاسی نزدیک به جبهه پایداری، در یکی از سخنرانی‌های خود به دفاع از دیدار بین رئیسی و تتلو پرداخته و گفته بود این سید بزرگوار با ترانه‌خوانی که خودش می‌گوید آقا من این کارها را کنار گذاشته‌ام و چند سال است برای نظام و انقلاب و… می‌خوانم، جلسه گذاشته، عرق دینداری برخی‌ها، یک دفعه زده بالا آقا امام حسن از ظهیر کمک گرفته، ظهیر می‌دانید یعنی کی؟ در واقع از دشمنان سیاسی پدرش علی ابن ابی‌طالب کمک خواسته است. برای کمک به حق باید کمک بگیریم، اما یک دفعه عرق دینی برخی‌ها بالا می‌زند.

عبدالله گنجی، مشاور زاکانی در طول سال ۹۶، به عنوان یکی از افرادی که از امیرحسین مقصودلو حمایت کرده بود در ماجرای تقدیر از امیر تتلو، حضور فعال داشت و از او حمایت نمود.

بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران
بازداشت امیر تتلو؛ واکنش شخصیت‌های سیاسی داخل ایران

گنجی در واکنش به بازداشت تتلو نوشت بر‌خلاف عده‌ای که مرعوب و شرمنده تقدیر نیرو‌های مومن به انقلاب از تتلو هستند، بنده آن حرکت را در زمان خودش نقطه قوت می‌دانم. آن رفتار مبتنی بر ملاک حال فعلی افراد است صورت گرفت و تقدیر‌کنندگان منفعت شخصی در آن تقدیر نداشتند.

گنجی همچنین در ادامه با دفاع از آن حرکت گفت آن حرکت پاسخ و اتمام حجتی علیه اتهاماتی همچون مرزبندی، خالص‌سازی، انحصارطلبی، عدم درک جوانان، بی‌توجهی به سلایق متفاوت، قطب‌بندی انقلابی-غیر‌انقلابی بود.

در حال حاضر، بازداشت امیر تتلو به بهانه‌ای برای ایجاد درگیری بین گروه‌های سیاسی در ایران تبدیل شده و اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند از آن بهره‌برداری کنند تا به اصولگرایان ضربه بزنند. این در حالیست که در دولت‌های مختلف جمهوری اسلامی، برخورد امنیتی با خوانندگان و هنرمندان و شناختن موسیقی رپ به عنوان یک اقدام غیرقانونی همواره رواج داشته و این خوانندگان هرگز مورد حمایت قرار نمی‌گرفتند و همیشه با فشار، بازداشت و مشکلات امنیتی مواجه بوده‌اند.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا