جدیدترین اخبارجهان

اعزام ناوهای رزمی و جت‌های جنگنده آمریکا به نزدیکی اسرائیل

سازمان ملل در مورد به پایان رسیدن ذخایر غذایی و ملزومات اساسی در اسرائیل و مناطق فلسطینی ابراز نگرانی کرد

پنتاگون: ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارسال می‌کند

روز یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲، وزارت دفاع ایالات متحده، پنتاگون اعلام کرد که آمریکا قصد دارد تسلیحات و تجهیزات نظامی جدیدی را به اسرائیل ارسال کند.

پنتاگون: ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارسال می‌کند
پنتاگون: ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارسال می‌کند

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد که به عنوان پاسخ به حملات گروه شبه‌نظامی حماس در فلسطین، نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه تقویت خواهند شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد: دولت ایالات متحده قصد دارد با سرعت تسلیحات و منابع اضافی از جمله مهمات جدید را برای ارتش اسرائیل ارسال کند.

پنتاگون همچنین در این بیانیه اعلام کرد که ناو هواپیمابر جرالد فورد و چندین ناوچه جنگی را به منطقه خاورمیانه ارسال کرده است.

قبلاً، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا نیز بیان کرده بود که کشورش می‌خواهد اطمینان حاصل کند که ارتش اسرائیل در زمینه تجهیزات نظامی به کمبود و نقصان دچار نخواهد شد.

بلینکن اعلام کرد که بلافاصله پس از حمله حماس به اسرائیل، جو بایدن دستور ارسال تسلیحات نظامی جدید به اسرائیل را صادر کرده است.

اعلام سازمان ملل در مورد کمبود مواد ضروری در منطقه نوار غزه

در حالی که جنگ در نوار غزه به سومین روز خود وارد می‌شود، برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد اعلام کرد که بسیار نگران تأثیر این جنگ بر غیرنظامیان و شهروندانی است که سعی دارند مواد غذایی ضروری خود را تأمین کنند.

نوار غزه از نظر جمعیتی با بیش از دو میلیون نفر ساکن، پرتراکم‌ترین منطقه جهان است. این ناحیه به جز دریا و دیوارهای مرزی با اسرائیل، دسترسی دیگری به جهان ندارد.ارسال تسلیحات

برنامه جهانی غذایی سازمان ملل مستقر در رم ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که سازمان ملل به شدت نگران وخامت وضعیت در اسرائیل و مناطق فلسطینی به علت شروع جنگ است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با تشدید تنش‌ها، غیرنظامیان، از جمله کودکان و خانواده‌های آسیب‌پذیر، با چالش‌های روزافزون در دسترسی به منابع غذایی ضروری روبرو می‌شوند. به دلیل شروع جنگ، شبکه‌های توزیع و تولید مواد غذایی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

نوار غزه که پیش از شروع تنش‌های اخیر با مشکلات مختلفی روبرو بود، هم اکنون با قطع مکرر برق نیز مواجه است. برنامه جهانی غذایی سازمان ملل متحد تأکید می‌کند: قطع مکرر برق، خطر فاسد شدن مواد غذایی را به همراه دارد.ارسال تسلیحات

به گفته سازمان ملل، در حالیکه اکثر فروشگاه‌ها در مناطق آسیب‌دیده در فلسطین در حال حاضر دارای یک ماه مواد غذایی هستند، این خطر وجود دارد که به دلیل ترس شهروندان، این ذخایر به سرعت خالی شود.

سازمان ملل از طرف‌های درگیر خواسته است تا در طول جنگ به حقوق بشر و اصول بشردوستانه احترام بگذارند.

پنتاگون: ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارسال می‌کند
پنتاگون: ایالات متحده تسلیحات و تجهیزات نظامی به اسرائیل ارسال می‌کند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا