جدیدترین اخبارجهان

تحریم‌های آمریکا، رهبران جمهوری اسلامی، نفت و تجارت را تحت فشار قرار داده است

جمهوری اسلامی یکی از تحریم‌شده‌ترین کشورهای جهان است

تحریم‌های آمریکا، رهبران جمهوری اسلامی، نفت و تجارت را تحت فشار قرار داده است

از زمان بحران گروگان‌گیری در سال‌های ۱۹۷۹-۱۹۸۱، تحریم آمریکا شامل لیستی از اقدامات تنبیهی علیه رژیم ایران می باشد اینها دسته های اصلی تحریم های موجود هستند.

تحریم‌های آمریکا رهبران جمهوری اسلامی، نفت و تجارت را تحت فشار قرار داده است
تحریم‌های آمریکا رهبران جمهوری اسلامی، نفت و تجارت را تحت فشار قرار داده است

تجارت

در آوریل ۱۹۸۰، در اواسط راه گروگان گیری ۴۴۴ روزه در سفارت آمریکا در تهران، واشنگتن روابط دیپلماتیک خود را با رژیم ایران قطع کرد و محدودیت هایی را بر تجارت و سفر اعمال نمود.

پانزده سال بعد، بیل کلینتون تحریم‌های آمریکا را که شامل ممنوعیت کامل تجارت و سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی می شد، اعلام کرد. رژیم ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای و حمایت از تروریسم متهم نمود و تا به امروز تقریباً همه تجارت ایالات متحده با جمهوری اسلامی، از نفت گرفته تا اتومبیل و فرش، به استثنای مواد غذایی، دارو و کالاهای بشردوستانه ممنوع است.

اسلحه

سه سال پس از انقضای تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی، تحریم‌های آمریکا، همچنان به ممنوعیت تجارت همه سلاح ها با رژیم ایران ادامه می دهد.

تحریم سازمان ملل تحت شرایط توافق بین‌المللی در مورد محدود کردن برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی به پایان رسید که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد، اما تحریم‌های آمریکا برای هر فرد یا نهادی که در ایالات متحده یا جاهای دیگر با رژیم ایران تجارت سلاح  می‌کند، ادامه دارد.

دارایی،سرمایه گذاری

تحریم‌های آمریکا دارایی های ملت ایران را که جمهوری اسلامی از آن سود می‌برد در ایالات متحده مسدود می کند و شرکت های آمریکایی را از تجارت با بانک مرکزی رژیم ایران منع می کند و همچنین بانک های آمریکایی را از نقش واسطه در انتقال وجوه به تهران منع می نماید.

در سال ۲۰۱۸، تحریم‌های آمریکا توسط دولت ترامپ بر روی موسسات خارجی که با بانک مرکزی رژیم ایران تجارت می‌کردند گسترش یافت؛ آنها در معرض خطر از دست دادن دسترسی به سیستم مالی آمریکا بودند.

نفت

پس از ممنوعیت صادرات نفت به ایالات متحده، واشنگتن در سال ۱۹۹۶ قانونی را وضع کرد که همچنین شرکت های خارجی را که در بخش نفت رژیم ایران، بزرگترین درآمد ارزی کشور، سرمایه گذاری می کنند، تحریم کرد.

در سال ۲۰۱۹، آمریکا معافیت هایی را که به هشت کشور از جمله ترکیه و هند اجازه می داد به خرید نفت جمهوری اسلامی ادامه دهند، لغو کرد و باعث سقوط صادرات نفت رژیم ایران شد.

 علی خامنه‌ای، در میان تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی است که به همراه فرماندهان ارشد سپاه پاسداران که منجر به سرکوب اعتراض‌های دموکراسی‌خواهانه شده، هدف توقیف دارایی‌های آنها در آمریکا و ممنوعیت سفر به ایالات متحده قرار گرفته‌اند.

تحریم‌های آمریکا توسط جو بایدن رئیس جمهور حزب خائن دموکرات که باعث سرنگونی ایران در ده ۱۹۷۰ شد، ده ها مقام را به دلیل سرکوب اعتراضات سراسری که به دلیل قتل مهسا امینی انجام شد، اجرا گردیده است.

روز دوشنبه، ایالات متحده تحریم‌های جدیدی را علیه وزارت اطلاعات رژیم ایران و محمود احمدی‌نژاد، وضع کرد.

آنها به دلیل ناپدید شدن باب لوینسون، مامور سابق اف بی آی که در ایران در شرایطی مرموزی ناپدید شد و گمان می رود مرده باشد، تحریم شدند.

باب لوینسون  باب لوینسون  باب لوینسون

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا