جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

اپلیکیشن تیم هورتونز با جمع آوری حجم وسیعی از داده های حساس شخصی کاربران قانون را نقض کرده است

دیده‌بانان حریم خصوصی می گویند اپلیکیشن تیم‌هورتونز حجم وسیعی از داده های حساس شخصی کاربران را جمع آوری کرده است

اپلیکیشن تیم هورتونز با جمع آوری حجم وسیعی از داده های حساس شخصی کاربران قانون را نقض کرده است

دیده بان های حریم خصوصی فدرال و استانی می گویند اپلیکیشن سفارش دهی موبایلی تیم هورتونز با جمع آوری مقادیر زیادی از اطلاعات موقعیت مکانی مشتریان قانون را نقض کرده است.

کمیسیونرهای حفظ حریم خصوصی امروز در یک بیانیه یافته های تحقیقاتی گفتند جابه جایی و تحرکات افرادی که اپلیکیشن تیم هورتونز را دانلود کرده اند، هر چند دقیقه یک بار در روز ردیابی و ضبط شده، حتی زمانی که اپلیکیشن آنها باز نبوده است.

این تحقیقات پس از آن انجام شد که جیمز مک‌لئود (James McLeod) خبرنگار نشنال پست به داده‌هایی دست پیدا کرد که نشان می‌داد اپلیکیشن تیم هورتونز روی موبایلش ظرف کمتر از پنج ماه بیش از ۲۷۰۰ بار موقعیت مکانی او را ردیابی کرده است.

دنیل تری‌ین (Daniel Therrien) کمیسر فدرال حریم خصوصی تحقیقات را به طور مشترک با کمیسران حریم خصوصی از بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا انجام داد.

کمیسیونرها دریافتند که اپلیکیشن تیم هورتونز برای دسترسی به قابلیت های موقعیت جغرافیایی یک دستگاه موبایل درخواست مجوز می کند، اما بسیاری از کاربران را گمراه می کند که تصور کنند اطلاعات تنها زمانی قابل دسترسی است که برنامه در حال استفاده باشد.

تیم هورتونز از یک ارائه دهنده خدمات شخص ثالث به نام رادار (Radar) برای جمع آوری داده های موقعیت جغرافیایی کاربران استفاده می کرد. در آگوست ۲۰۲۰، تیم هورتونز جمع آوری داده های موقعیت مکانی را متوقف کرد.

با این حال، تحقیقات نشان داد که محافظت قراردادی برای اطلاعات شخصی کاربران در هنگام پردازش داده‌ها توسط رادار وجود نداشته است. این گزارش، زبان مندرج در بندهای قرارداد را «مبهم و سهل گیر» توصیف می‌کند، که می‌توانست به رادار اجازه دهد از اطلاعات شخصی جمع‌آوری‌شده به شکل تجمعی یا فاقد هویت برای کسب و کار خود استفاده کند.

شرکت رستورنت برندز اینترنشنال (Restaurant Brands International Inc.) به عنوان شرکت هولدینگ تیم هورتونز در رابطه با اپلیکیشن موبایل خود با چندین شکایت سنخی مواجه است.

این شکایت ها پس از گزارش فایننشال پست در مورد جمع آوری داده های موقعیت جغرافیایی آغاز شد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا