انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تعلیق کارمند سفیدپوست مدرسه‌ای در تورنتو به دلیل سیاه کردن صورت خود در شب هالووین

یکی از کارکنان مدرسه‌ای در تورنتو که ظاهراً صورت خود را سیاه کرده بود از حضور در مدرسه تعلیق شد

تعلیق کارمند سفیدپوست مدرسه‌ای در تورنتو به دلیل سیاه کردن صورت خود در شب هالووین

یکی از کارمندان دبیرستانی در منتهی‌الیه شرقی تورنتو پس‌ازاینکه روز جمعه در خلال جشن هالووین با صورت سیاه شده (blackface) دیده شد از مدرسه تعلیق شده است.

جولی آردل (Julie Ardell) مدیر مدرسه در نامه‌ای خطاب به والدین، سرپرستان و دانش آموزان موسسه آموزشی پارکدل واقع در جنوب کویین استریت (Queen) و شرق رانسوالس اوِنیو (Roncesvalles) گفت که «تعدادی از دانش‌آموزان» ناظم مدرسه را مطلع کرده‌اند که یکی از کارکنان مدرسه با صورت سیاه شده دیده‌شده است.

آردل گفت که اقدامات فوری برای رسیدگی به این اتفاق، ازجمله شستشوی صورت کارمند موردنظر به‌منظور «جلوگیری از ایجاد خسارت و آزار بیشتر»، انجام شده است. تعلیق کارمند سفیدپوست مدرسه‌ای در تورنتو  سیاه کردن صورت خود در شب هالووین

تعلیق کارمند سفیدپوست مدرسه‌ای در تورنتو به دلیل سیاه کردن صورت خود در شب هالووین
تعلیق کارمند سفیدپوست مدرسه‌ای در تورنتو سیاه کردن صورت خود در شب هالووین

آردل نوشت «مضحکه کردن نژاد و فرهنگ مردم کار درستی نیست؛ توهین‌آمیز و آزاردهنده است. صرف‌نظر از اینکه چنین قصد و نیتی در میان بوده یا خیر، این اقدام نژادپرستانه و غیرانسانی است.»

مسئولان مدرسه اعلام کردند که پس‌ازاین اتفاق، پیرو دستورالعمل مدارس مبنی بر گزارش دهی و پاسخگویی به رخدادهای نژادپرستی و نفرت، [شامل دانش‌آموزان یا اثرگذار بر دانش آموزان] یک گزارش رسمی به شورای منطقه آموزشی تورنتو ارسال کرده‌اند.

در همین اثنا درحالی‌که تحقیقات در مورد این رخداد در جریان است، کارمند مدرسه که هویت او در نامه اعلام نشده است به‌طور موقت به کار از خانه [با حقوق و دستمزد] فرستاده شده است.

آردل گفت «از طرف موسسه آموزشی پارکدل، آسیبی که در اثر این پیشامد برای دانش آموزان، کارکنان و خانواده‌ها و فضای مشترک مدرسه ما به وجود آمد را اذعان می‌دارم و از وقوع آن متأسفم.» «باوجوداینکه ما تلاش‌های مقابله با نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان و تمامی مصادیق تبعیض را آغاز کرده‌ایم، واضح است که باید تلاش‌های بیشتری انجام دهیم.»

پس‌ازاین اتفاق عده‌ای از مردم که معتقدند در کلاس‌های درس شورای مناطق آموزشی تورنتو نژادپرستی وجود دارد طوماری از مطالبات خود از این شورا برای رسیدگی و مقابله با نژادپرستی و تبعیض تهیه کردند.

نفرت پراکنی      نفرت پراکنی      نفرت پراکنی      نفرت پراکنی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا