جدیدترین اخبارجهان

ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود

پیروزی مسلط رئیس جمهور سابق دلیلی بر تسلط وی بر جمهوری خواهان فلوریدا است

ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود

دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوریخواهان در فلوریدا روز سه شنبه به پیروزی قاطع دست یافت، اگرچه نشانه هایی وجود داشت که نشان می داد او به رای دهندگان جمهوری خواه این ایالت وفاداری کامل نداشت.

ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود
ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود

ترامپ با اختلاف قابل توجهی در انتخابات مقدماتی پیروز شد و همه ۱۲۵ نماینده را به خانه برد، اما نامزدهای دیگر از جمله رقبای سابق فرماندار ران دیسانتیس و سفیر سابق سازمان ملل متحد، نیکی هیلی همچنان توانستند حدود یک پنجم آرا را در انتخابات نسبتاً پایین به دست آورند. مشارکت اولیه چهار سال پیش، ترامپ نزدیک به ۹۴ درصد از آرا را در برابر سه نامزد دیگر در رای گیری اولیه ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه فلوریدا به دست آورد.

با بیش از ۹۰ درصد شمارش آرا، هیلی که هنوز در زمان شروع رای گیری زودهنگام و رای گیری پستی در رقابت بود، کمی بیش از ۱۴ درصد آرا را به خانه برد. دیسانتیس پشت سر او در زمین خانگی خود وارد شد و کمی کمتر از ۴ درصد از آرای جمهوری خواهان را به دست آورد. او حتی در شهرستان لئون، جایی که مرکز ایالت تالاهاسی در آن قرار دارد، از او عقب افتاد.

برایان هیوز، مشاور ارشد ترامپ، گفت این انتخابات مقدماتی بود که تنها چند هفته پیش کاندیداهای با بودجه مالی خوبی داشت و فرماندار ایالت ما رای را به اشتراک می‌گذاشت. با این حال، رئیس جمهور ترامپ در نتیجه تسلط مطلق را نشان داد. نظرسنجی برای انتخابات عمومی نشان می دهد که سلطه او در فلوریدا تا نوامبر ادامه خواهد داشت. فلوریدا کشور ترامپ است.

ترامپ در دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته در فلوریدا پیروز شده است و به‌عنوان ممانعت از فروپاشی مبارزات انتخاباتی، احتمال می‌رود که بار دیگر در نوامبر پیروز شود و ۳۰ رای کالج الکترال این ایالت را به دست آورد. از زمانی که ترامپ در سال ۲۰۲۰ ۳.۳ درصد از آرای بایدن را شکست داد، این ایالت به سمت راست تغییر کرده است.

ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود
ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود

با این حال، پیروزی غالب رئیس‌جمهور سابق در روز سه‌شنبه، به‌رغم روی کار آمدن متحد سابقش، دیسانتیس، آخرین مدرک برای تسلط ترامپ بر جمهوری‌خواهان فلوریدا است. دیسانتیس به دلیل پاسخ به همه‌گیری کووید-۱۹ و قوانین بحث‌برانگیز که در مورد مسائل آموزشی، نژادی و جنسیتی اعمال کرد، به کانون توجه ملی رسید و حمایت محافظه‌کاران را به دست آورد.

با این حال، دیسانتیس نتوانست آن را به ائتلافی برنده تبدیل کند تا رأی دهندگان حزب جمهوری خواه را از ترامپ دور کند، علیرغم اتهامات متعدد رئیس جمهور و مشکلات قانونی. دیسانتیس در اوایل ژانویه پس از اینکه توسط ترامپ در انتخابات آیووا منفجر شد، رقابت را برای ریاست جمهوری ترک کرد. هیلی پس از اینکه در اوایل این ماه در سوپر سه‌شنبه تنها یک ایالت را برد، به مبارزات انتخاباتی خود پایان داد.

دیسانتیس هنگام خروج ترامپ از رقابت را تایید کرد، اما برخی از حامیان ترامپ این تایید را نیمه دل تلقی کردند. دسانتیس طی چند هفته پس از توقف کمپین انتخاباتی، با حامیان، اهداکنندگان و نمایندگانی که بسیاری از آنها به عنوان مدرکی دال بر برنامه ریزی مجدد وی در سال ۲۰۲۸ در انتخابات شرکت می کند، تماس گرفته است.

ترامپ که در طول دوره مقدماتی به طور وحشیانه و شخصاً به فرماندار حمله کرد، در ابتدا وعده تنش زدایی را داد اما اخیراً دوباره انتقادات را افزایش داد. ترامپ در یک گردهمایی آخر هفته در اوهایو، دیسانتیس را پوسته یک مرد خواند و گفت به او ضربه محکمی زدم، او را پایین زدم و مبارزه خود با دیسانتیس را با مبارزه با گروه تروریستی داعش مقایسه کرد.

ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود
ترامپ به راحتی برنده انتخابات مقدماتی فلوریدا می شود

ایوان پاور، رئیس حزب جمهوری خواه فلوریدا، هرگونه نگرانی از این که آن دسته از رای دهندگانی که برای ترامپ رای ندادند، رای جو بایدن رئیس جمهور وقت آمریکا را به صندوق بیندازند، کنار گذاشت.

پاور گفت مردم ما متحد و آماده کار هستند. پاور همچنین نمایش ضعیف دسانتیس را کم اهمیت جلوه داد و به این نکته اشاره کرد که او هفته ها از مسابقه خارج شده بود. پاور گفت دیسانتیس دیگر کاندیدای رأی‌گیری نبود، بنابراین فکر نمی‌کنم قضاوتی درباره او باشد.

با توجه به اینکه انتخابات مقدماتی فلوریدا در تقویم نامزدی نسبتاً دیر شده بود، این رقابت فاقد هرگونه درام واقعی منتهی به روز انتخابات بود.

اما نیکی فرید، رئیس حزب دموکرات فلوریدا گفت نتایج نشان می‌دهد که ترامپ در فلوریدا دچار مشکل است و آنها را به‌عنوان نشان‌دهنده این است که جمهوری‌خواهان میانه‌رو در ماه نوامبر به رقابت خواهند پرداخت.

او گفت نتایج انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان فلوریدا نشان می‌دهد که دونالد ترامپ ۱۴ درصد عقب‌نشینی کرده و حمایت جمهوری‌خواهان میانه‌رو را که در حال رد کردن افراط‌گرایی او هستند، از دست داده است.

دموکرات‌ها حتی یک انتخابات مقدماتی برگزار نکردند و فقط نام جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را برای رأی‌گیری که باعث لغو انتخابات شد، تأیید کردند. تصمیم دموکرات‌های فلوریدا برای حمایت از بایدن باعث خشم برخی از رقبا، از جمله دین فیلیپس، نماینده مینه‌سوتا شد که آن را سلب حقوق عمدی خواند. 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا