جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده بمب افکن های بی-۵۲ خود را برای قدرت نمایی بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورد

آمریکا در میانه تنش‌ها با ایران بمب افکن‌های هسته‌ای بی-۵۲ خود را بر فراز خلیج فارس به پرواز درآورد

بمب افکن‌های بی-۵۲ آمریکا برای قدرت نمایی بر فراز خاورمیانه به پرواز درآمدند

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده روز یکشنبه اعلام کرد که دو بمب افکن بی-۵۲ (B-52) ایالات متحده روز شنبه در ماموریتی با هدف قدرت‌نمایی در منطقه بر فراز خاورمیانه به پرواز درآمدند که چهارمین ماموریت از این نوع در سال جاری است.

بمب افکن‌های بی-52 آمریکا برای قدرت نمایی بر فراز خاورمیانه به پرواز درآمدند
بمب افکن‌های بی-۵۲ آمریکا برای قدرت نمایی بر فراز خاورمیانه به پرواز درآمدند

اهمیت این رویداد در این است که آخرین پرواز بر فراز منطقه در شرایطی انجام می‌شود که ایالات متحده و ایران بر سر دستیابی به یک توافق برای احیای توافقنامه هسته‌ای ۲۰۱۵ (برجام) دچار کشمکش هستند.

به گزارش آسوشیتد پرس ایالات متحده در اوج تنش ها با ایران بارها چنین ماموریتهای پرواز بمب افکن‌ها را انجام داده است.

نیروی هوایی آمریکا در بیانیه ای گفت بمب افکت بی-۵۲ قابل تجهیز به کلاهک هسته ای از پایگاه هوایی رویال ایر فورس (RAF) در فیرفورد (Fairford) در انگلستان از زمین برخاست و «بر فراز مناطق شرقی مدیترانه، شبه جزیره عربستان و دریای سرخ پرواز کرد و سپس منطقه را ترک نمود.»

در بیانیه مطبوعاتی نیروی هوایی آمریکا آمده است که بمب افکن های ایالات متحده با جت‌های جنگنده پایگاه رویال ایر فورس انگلستان، عربستان سعودی و کویت اسکورت شد در حالی که نمایندگان ۱۶ کشور به سازماندهی پشتیبانی لجستیک کمک کردند.

جت های جنگنده اسرائیل نیز در این ماموریت شرکت داشتند اگرچه در بیانیه مطبوعاتی ایالات متحده اشاره ای به حضور جنگنده‌های اسرائیلی نشده است.

به گزارش آسوشیتد پرس ارتش اسرائیل اعلام کرد که چندین جت جنگنده اسرائیلی به این ماموریت پیوستند و «از آسمان اسرائیل مسیری را تا خلیج فارس پیمودند»؛ بیانیه ارتش اسرائیل افزود  که همکاری با ارتش آمریکا برای «حفظ امنیت هوایی در اسرائیل و خاورمیانه» اهمیت حیاتی دارد.

بیانیه مطبوعاتی ایالات متحده آمریکا یادآور شد که آخرین ماموریت پرواز بر فراز منطقه از این نوع در ماه جون انجام شد.

جت های جنگنده اسرائیل  جت های جنگنده اسرائیل

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا