جدیدترین اخبارجهان

ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای ورود از مرز زمینی ایالات‌متحده ضروری نیست

مقامات ایالات‌متحده رسماً اعلام کردند که تست منفی کووید-۱۹ برای عبور از مرز زمینی الزامی نخواهد بود

ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای ورود از مرز زمینی ایالات‌متحده ضروری نیست

سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که تست منفی کووید-۱۹ برای ورود به این کشور از طریق مرز زمینی و ترمینال‌های کشتی مسافربری که قرار است از ۸ نوامبر بازگشایی شوند، ضروری نخواهد بود. ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای ورود از مرز زمینی ایالات‌متحده ضروری نیست

شهروندان غیر آمریکایی هنگام رسیدن به گذرگاه‌های مرز زمینی و ترمینال‌های کشتی مسافربری تنها موظف هستند که مدرکی دال بر واکسیناسیون کامل خود ارائه کنند.

الخاندرو مایورکاس (Alejandro Mayorkas) دبیر سازمان امنیت ملی ایالات‌متحده گفت «خوشوقتیم که گام دیگری به سمت کاهش محدودیت‌های مسافرتی در مرزهای خود برمی‌داریم به‌نحوی‌که اقتصاد ما را تقویت می‌کند و از سلامت و ایمنی مردم آمریکا محافظت می‌کند.»

ارائه تست منفی کووید-19 برای ورود از مرز زمینی ایالات‌متحده ضروری نیست
ارائه تست منفی کووید-۱۹ برای ورود از مرز زمینی ایالات‌متحده ضروری نیست

علاوه بر این اوایل ماه جاری مقامات ایالات‌متحده رسماً اعلام کرده بودند که شهروندان غیر آمریکایی دارای دوز ترکیبی واکسیناسیون نیز برای ورود به این کشور پذیرفته می‌شوند. کانادا و برخی دیگر از کشورها برخلاف ایالات‌متحده، ترکیب دوز واکسن‌های وکتور ویروسی مانند آسترازنکا با واکسن‌های mRNA مانند فایزر و مدرنا را مجاز اعلام کرده بودند.

درعین‌حال که تست کووید-۱۹ هنگام ورود به ایالات‌متحده الزامی نیست، اما مسافران همچنان لازم است که یک تست PCR برای بازگشت از مرز به کانادا انجام دهند. تست‌های PCR ممکن است هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ دلار داشته باشند.

دکتر ترزا تام، کارشناس ارشد بهداشت عمومی روز جمعه از الزامی بودن ارائه تست دفاع کرد و در این خصوص به عدم اطمینان پیرامون واریانت دلتا و پرسش‌های بی‌پاسخ‌مانده درباره مدت مؤثر باقی ماندن واکسن‌ها استناد کرد.

ایالات‌متحده همچنان تست منفی کووید-۱۹ را برای مسافران هوایی که وارد کشور می‌شوند الزامی می‌داند. بااین‌حال مسافران می‌توانند تست‌های آنتی‌ژن بسیار ارزان‌تر را انتخاب کنند که البته برای ورود به کانادا پذیرفته نمی‌شوند.

مرز زمینی آمریکا    مرز کانادا آمریکا    مرز زمینی آمریکا  مرز کانادا آمریکا عبور از مرز آمریکا   مرز زمینی آمریکا    مرز کانادا آمریکا عبور از مرز آمریکا   مرز زمینی آمریکا  عبور از مرز آمریکا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا