جدیدترین اخبارجهانکانادا

وزیر دفاع اوکراین آلمان را سرزنش کرد و گفت شاید روسیه بخواهد جمهوری دموکراتیک آلمان را احیا کند

وزیر دفاع اوکراین ضمن انتقاد از آلمان گفت شاید مطالبه بعدی روسیه احیای مجدد دولت کمونیستی آلمان شرقی باشد

وزیر دفاع اوکراین آلمان را سرزنش کرد و گفت شاید روسیه بخواهد جمهوری دموکراتیک آلمان را احیا کند

وزیر دفاع اوکراین روز جمعه گفت عدم تمایل برلین برای ارسال تسلیحات به کی‌یف باعث تشویق روسیه به تهاجم می شود و شاید مسکو به احیای حکومت جمهوری دموکراتیک آلمان در شرق کشور آلمان امیدوار باشد.

وزیر دفاع اوکراین آلمان را سرزنش کرد و گفت شاید روسیه بخواهد جمهوری دموکراتیک آلمان را احیا کند
وزیر دفاع اوکراین: شاید روسیه بخواهد جمهوری دموکراتیک آلمان را احیا کند

آلمان برخلاف سایر متحدان ناتو از ارسال تسلیحات نظامی برای کی‌یف در طول بحران این کشور با روسیه که نیرویهای نظامی خود را در نزدیکی اوکراین مستقر کرده است خودداری می کند. وال استریت ژورنال نیز هفته گذشته گزارش کرد که برلین از صدور مجوز برای صادرات تسلیحات آلمانی تولید شده در استونی به اوکراین خودداری کرده است.

اولکسی رزنیکف (Oleksii Reznikov) وزیر دفاع اوکراین به پارلمان این کشور گفت از کمک آلمان برای درمان سربازان مجروح قدردانی می کند؛ برلین گفته بود که یک بیمارستان صحرایی و ۵،۰۰۰ کلاه فلزی جنگی به اوکراین ارسال می کند.

وزیر دفاع اوکراین گفت «اما موضع رسمی (آلمان) در مورد عدم تامین تسلیحات و سایر تصمیماتی که باعث به خطر انداختن امنیت اروپا می شود و عملا کشور مهاجم را ترغیب می کند، برای ما پذیرفته شده نیست.» «ما به همتایان غربی خود هشدار دادیم که هدف اصلی کرملین بیشتر تضعیف ناتو و اتحادیه اروپا است و نه حمله به اوکراین.» 

روسیه بر مطالبات خود برای برقراری مجدد مناسبات امنیتی پس از جنگ سرد در اروپا پافشاری می کند.

مطالبات امنیتی روسیه که در دسامبر اعلام شد شامل پایان دادن به گسترش بیشتر ناتو، ممنوعیت دائمی عضویت اوکراین در ناتو و عقب نشینی نیروها و تسلیحات نظامی ائتلاف ناتو از کشورهای اروپای شرقی است که پس از جگ سرد به ناتو پیوسته اند.

رزنیکف گفت که شاید روسیه بخواهد مسئله احیای مجدد جمهوری دموکراتیک آلمان را مطرح کند که در سال ۱۹۴۹ در بخش شرقی آلمان تاسیس شد و تا سقوط دیوار برلین در ۱۹۸۹ تحت حاکمیت کمونیست ها و سلطه مسکو قرار داشت. پس از آن اتحاد مجدد آلمان در سال ۱۹۹۰ اتفاق افتاد.

رزنیکف گفت «احیای مجدد GDR (جمهوری دموکراتیک آلمان) ادامه منطقی مطالبات روسیه می‌باشد که تا به حال مطرح شده است.»

روسیه گفته است که قصد ندارد به اوکراین حمله کند و خواهان جنگ نیست. روسیه هیچ اشاره ای به تمایل برای تغییر مجدد مرزهای آلمان نکرده است.

اولاف شولتس (Olaf Scholz) صدراعظم آلمان در ماه جاری گفت که آلمان «از صادرات تسلیحات مرگبار در سالهای اخیر حمایت نکرده است» و وزیر دفاع این کشور نیز گفته بود که برلین تسلیحات مرگبار به مناطق بحرانی ارسال نمی کند زیرا ممکن است «باعث دامن زدن به وضعیت [بحرانی] شود.»

حمله روسیه به اوکراین    اولکسی رزنیکف    اولاف شولتس  اولکسی رزنیکف   اولاف شولتس  اولکسی رزنیکف    حمله روسیه به اوکراین    حمله روسیه به اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا