جدیدترین اخبارجهان

ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می‌تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد

یکی مقام وزارت دفاع آمریکا گفت نیروهای روسیه «هیچ گونه پیشروی قابل ملاحظه ای» به سمت کی‌یف نداشته‌اند

ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد

یکی از مقامات بلندپایه وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که نیروهای روسیه به طور کلی در نزدیکی کی‌یف در اوکراین «از حرکت بازمانده‌اند» و «هیچگونه پیشروی قابل ملاحظه ای» از جناح شمال، شمال غربی یا شرق به سمت این شهر نداشته اند.

ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد
ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف ریسک پذیری کرملین را افزایش میدهد

طبق گفته این مقام ارشد پنتاگون، نیروهای نظامی روسیه در شرق کی‌یف هنوز در فاصله ۳۰ کیلومتری (تقریبا ۱۸ مایلی) مرکز شهر مستقر هستند.

این مقام ارشد گفت «خلاصه کلام اینکه آنها [ارتش روسیه] پیشروی قابل توجهی در جهت شرق نداشته اند.»

یک هفته پیش موسسه معتبر مطالعات جنگ که یک اتاق فکر ردیابی کننده نبرد و درگیری است تصور می کرد که محاصره کامل پایتخت می‌تواند ظرف مدت «۲۴ تا ۹۶» ساعت محقق شود؛ اما رویدادهای روزهای اخیر این موسسه را وادار به تغییر عقیده کرد.

در روز دوشنبه و سه شنبه متجاوزان روسی تنها توانستند حملات محلی اجرا کنند که باعث شد ناظران متخصص به این نتیجه برسند که نیروهای نظامی روسیه «به احتمال زیاد قادر نخواهند بود که محاصره کی‌‎یف یا از سرگیری عملیات متحرک تهاجمی در شمال شرقی اوکراین را در آینده نزدیک به نتیجه برسانند.»

ماتیو بولگ (Mathieu Boulègue) یکی از پژوهشگران موسسه چتم هاوس (Chatham House) در مراسمی که توسط این اتاق فکر در روز سه‌شنبه تدارک دیده شده بود گفت که «خطر بمباران مراکز شهر» اهمیت «پیشگیری از وقوع یک نبرد در کی‌یف» را مورد تاکید قرار می دهد؛ زیرا روسیه هیچ راه دیگری برای تصرف مهم ترین هدف استرازیک خود ندارد.

اما بولگ به این نکته اشاره کرد که روسیه تا به حال به دنبال اجتناب از جنگ افزارهای شهری در درگیری‌هایی بوده که فرض می شود شانس پیروزی یک نیروی مهاجم در این نوع نبردها نیازمند نسبت نیروی نظامی پنج به یک به نفع مهاجم است. در عوض نیروهای نظامی روسیه که در حال نزدیک شدن به شهر هستند به منظور شکستن اراده ساکنین برای مقاومت در مقابل مهاجمان به «خمپاره باران های زمینی و  بمباران های هوایی» متوسل شده اند.

ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد
ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف ریسک پذیری کرملین را افزایش میدهد

کی‌یف برای هر دو طرف همه چیز است.

علاوه بر این ابهاماتی در این مورد وجود دارد که اگر روسیه نتواند شهر را محاصره کند یا ساکنین شهر همانطور که انتظار می رود با شدت و قاطعانه از شهر دفاع کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد. بولگ نگران است که چنین شرایطی می تواند به «افزایش استیصال و ریسک پذیری توسط کرملین» منجر شود.

سران کشورهای غربی به طور مکرر ابراز نگرانی کرده اند [توسط روسیه انکار شده است] که مسکو ممکن است در اوکراین از سلاح های شیمیایی استفاده کند. طبق آنچه روسیه در طول این درگیری ها نشان داده است حتی اگر این نگرانی های جامه حقیقت نپوشند، روسیه می تواند همانند وقایع خارکیف با پرتاب موشک های کروز مراکز شهرها را هدف قرار دهد، یا همانند حملات علیه پایگاه نظامی یاوریف (Yavoriv) در آخر هفته دست به حملات هوا به زمین بزند.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت «اوکراینی ها هنوز کنترل بروواری (Brovary) را در دست دارند و شهر چرنیهف هنوز در محاصره است، اما ایالات متحده اوکراینی ها را «در حال تلاش برای تشکیل خطوط ارتباطی به سمت جنوب می بیند که تا حدی موفق بوده اند.»

این مقام پنتاگون گفت هیچ «پیشروی قابل ملاحظه ای در اطراف خارکیف» توسط نیروهای نظامی روسیه انجام نشده است.

طبق گفته این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا ماریوپل نیز هنوز تحت محاصره نیروهای نظامی روسیه قرار دارد.

این مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت اوکراینی ها در مایکولایف (Mykolaiv) هنوز به دفاع از شهر ادامه می دهند. نیروهای نظامی روسیه هنوز خارج از شهر «و اکثرا در شمال شرقی» در فاصله ۱۰ تا ۱۵ کیلومتری (شش تا نه مایلی) قرار دارند.

ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد
ناموفق بودن روسیه در پیشروی به سمت کی‌یف می تواند استیصال و ریسک پذیری کرملین را افزایش دهد

#حمله_وحشیانه_روسیه_به_اوکراین #ناکامی_روسیه_در_اوکراین #نیروهای_نظامی_روسیه #ناکامی_ولادیمیر_پوتین    #شکست_روسیه_در_اوکراین

ناکامی روسیه در اوکراین  شکست روسیه در اوکراین  ناکامی نیروهای نظامی روسیه  ناکامی روسیه در اوکراین  ناکامی نیروهای نظامی روسیه    شکست روسیه در اوکراین   ناکامی روسیه در اوکراین  شکست روسیه در اوکراین   ناکامی نیروهای نظامی روسیه  ناکامی پوتین در اوکراین  ناکامی پوتین در اوکراین    ناکامی پوتین در اوکراین      ناکامی پوتین در اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا