جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده دو سیستم ضد موشک پاتریوت را از آلمان به لهستان منتقل کرد

آمریکا سیستم های دفاع موشکی پاتریوت به لهستان ارسال کرد

ایالات متحده آمریکا دو سیستم ضد موشک پاتریوت را از آلمان به لهستان منتقل کرد

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون در پی تلاش های ایالات متحده برای تقویت جناح شرقی ناتو اعلام کرد که دو سیستم دفاع موشکی پاتریوت از آلمان به لهستان انتقال یافته است.

ایالات متحده آمریکا دو سیستم ضد موشک پاتریوت را از آلمان به لهستان منتقل کرد
ایالات متحده آمریکا دو سیستم ضد موشک پاتریوت را از آلمان به لهستان منتقل کرد

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت که تصمیم گیری در مورد تغییر موقعیت سیستم های پاتریوت توسط لوید آستین (Lloyd Austin)، وزیر دفاع آمریکا انجام شده است.

این مقام ارشد ایالات متحده آمریکا گفت «این تصمیم گیری با رایزنی های نزدیک با متحد لهستانی ما و مسلما به دعوت آنها انجام شد و این انتقال تجهیزات صرفا یک استقرار دفاعی است.»

سیستم های پاتریوت از انبار تسلیحات راین (Rhine Ordnance Barracks) در آلمان به لهستان ارسال شده‌اند و می توانند موشک های بالستیک شلیک شده به سمت نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا [در صورت وقوع حمله] را ردیابی و منهدم کنند.

پنتاگون گفت که تا به امروز شاهد شلیک ۷۱۰ موشک به اوکراین بوده که شلیک موشک‌ها به طور مساوی از روسیه و از داخل خاک اوکراین انجام شده است، و سیستم پاتریوت می‌تواند در مقابل شلیک‌های سرگردان در صورت نزدیک تر شدن جنگ به مرزهای لهستان محافظت کند.

یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا گفت که مقامات ایالات متحده در حال گفتگو با کشورهای متحد و همکار به منظور تامین قابلیت های مضاعف دفاع هوایی برای اوکراین هستند.

ماه گذشته در پی تهاجم روسیه به اوکراین نزدیک به ۴،۷۰۰ سرباز از لشکر هوابرد ۸۲ برای تقویت وضعیت بازدارندگی ناتو به لهستان اعزام شده اند. مرز لهستان نقش گذرگاهی را داشته است که از طریق آن تسلیحات ضد تانک قابل حمل و تسلیحات ضد هوایی به منظور دفع تهاجم نیروی نظامی روسیه برای اوکراین ارسال شده است.

اسکات گیرینگلی (Scott Ghiringhelli) سخنگوی فرمانده ایالات متحده در حوزه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد «این یک اقدام احتیاطی برای حفاظت از نیروهای نظامی است که بر تعهد ما نسبت به بند پنج (اساسنامه ناتو) تاکید می کند و به هیچ وجه به معنای حمایت از عملیات تهاجمی نیست.» «هر گامی که ما برمی داریم به قصد دفع تهاجم و اطمینان خاطر بخشیدن به متحدان ما انجام می شود.»

بند پنج به اصل دفاع مشارکتی ناتو اشاره دارد. این اصل تمامی کشورهای عضو را ملزم می کند که حمله علیه یک کشور را حمله علیه کل ائتلاف قلمداد کنند.

#سیستم_دفاع_موشکی_پاتریوت #سیستم_دفاعی_ناتو #پاتریوت #سیستم_پاتریوت #سیستم_دفاعی_موشکی #حمله_روسیه_به_اوکراین #موشک_باران_اوکراین #موشک_باران_شهرهای_اوکراین #حملات_روسیه_به_اوکراین #کشورهای_عضو_ناتو #متحدان_غربی #آلمان #لهستان #اتحادیه_اروپا #ایالات_متحده_آمریکا #پیمان_ناتو #دفاع_موشکی #سیستم_ضد_موشکی_پاتریوت #سیستم_ضد_موشک

سیستم ضد موشک پاتریوت دفاعی ناتو    

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا