جدیدترین اخبارکاناداکِبِک

انتشار ویدئوی مأموران پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

پلیس کبک سیتی در ویدئویی در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست که روز زمین نگه داشته شده دیده می شود؛ تحقیقات در جریان است

پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

اداره پلیس کبک سیتی (SPVQ) عصر شنبه اعلام کرد که تحقیقاتی را در مورد دستگیری خشونت بار یک نوجوان سیاه پوست آغاز کرده است. ویدئو این اتفاق که در شبکه های اجتماعی در گردش است مأموران پلیس را در حال انجام رفتارهای سؤال برانگیزی نشان می دهد. پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

اداره پلیس کبک سیتی در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که از «ویدئوهای» مداخله صورت گرفته «در طول شب ۲۶ تا ۲۷ نوامبر» که در گردش هستند «مطلع شده است.» بیانیه پلیس پس از مشاهده ویدئو می گوید که رفتار مأموران درگیر در این رویداد «مایه نگرانی جدی مدیریت» نیروی پلیس است.

در بیانیه پلیس گفته شده است که «اداره پلیس کبک سیتی به محض مطلع شدن به کسب اطلاعات لازم در مورد ویدئو مورد نظر پرداخته و به منظور اتخاذ تمامی اقدامات ضروری دست به کار شده است.» «همچنین اعلام می کنیم که [این رویداد] به اطلاع کمیته انضباطی (professional standards module) رسیده است.» پلیس‌کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

طبق بیانیه مطبوعاتی اداره پلیس کبک سیتی هویت مأموران پلیس درگیر در این مداخله هنوز در حال بررسی و تایید است.

هنوز هیچ جزییاتی در مورد دلیل مداخله پلیس که موجب برانگیختن خشم بسیاری از مردم در شبکه های اجتماعی شد اعلام نشده است.

اریک مارتل-باهوئلی (Eric Martel-Bahoeli) مشت زن حرفه ای این ویدئو را از صفحه اینستاگرام کمدینی به نام رنزل داشینگتون (Renzel Dashington) در صفحه فیسبوک خود بازنشر کرد و رفتار یکی از مأموران پلیس را «منزجر کننده» توصیف کرد.

در این ویدئو یکی از مأموران پلیس از پوتین خود برای فشردن برف در صورت یک نوجوان استفاده می کند که توسط مأموران با صورت رو به پایین روی زمین بی حرکت نگه داشته شده است.

پسر جوان که زیر سن قانونی قرار دارد شاگرد تحت حمایت مارتل باهوئلی است که در باشگاه مشت زنی نوردیک (Nordik) او را آموزش می دهد. پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

قهرمان سنگین وزن کانادایی در مصاحبه ای با خبرگزاری کنیدین پرس (The Canadian Press) گفت اول از همه از دیدن مرد جوانی که می شناختم واقعاً غافلگیر شدم و دوم هنگامی که مأمور پلیس را در حال انجام این حرکت بی‌جا و بی دلیل دیدم، بهت زده شدم و لازم به گفتن نیست که مشاهده این خشونت باعث شوک و وحشت من شد.

این مشت زن اهل کبک گفت «منطقی و قابل درک نیست. او یک بچه است، یک نوجوان است! این رفتار با یک بزرگ‌سال نیز هیچ توجیهی ندارد، چه رسد به این مرد جوان که حتی به سن قانونی نیز نرسیده است.» پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد
پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست

مارتل-باهوئلی گفت «واضح است که با قرار دادن بازوها در پشت او امکان حرکت از او سلب شده است. انجام دادن چنین کاری با یک شخص جوان، این چنین بی دلیل و بی‌جا هیچ توجیهی ندارد. بحث ما بر سر «خدمت کردن و حفاظت کردن» است.» و اضافه کرد که در انتظار خبر گرفتن از وضعیت این پسر است.

از نظر مارتل-باهوئلی چنین حرکتی به آتش تنش های نژادی بین مأموران پلیس و جامعه سیاه پوستان و بومیان دامن می زند.

وی گفت «واقعاً این رفتار را نپسندیدم. آنها اراذل و اوباش و خلاف‌کار نیستند، آنها بچه های بدی نیستند. تا جایی که من می دانم آنها در زندگی خود بچه های بدی نیستند. از نظر من [رفتار] ننگین و شرم آوری بود.»

مارتل-باهوئلی بخصوص نگران است که چنین حوادثی نتیجه تمامی مداخلات و تمرین هایی که او و همکارانش در باشگاه مشت زنی برای جوانان انجام می دهند را از بین خواهد برد.

مارتل-باهوئلی گفت که نوجوانان به خاطر ورزش به این باشگاه می آیند اما همچنین برای دریافت حمایت اجتماعی به اینجا می آیند که این قهرمان مشت زنی برای آنها فراهم می کند. مارتل-باهوئلی همچنین اضافه کرد که با شعبه محافظت نوجوانان (Youth Protection Branch) برای کمک به جوانان و نوجوانان همکاری می کند.

علیرغم همه این مسائل مارتل-باهوئلی از سرزنش و زیر سؤال بردن کل اداره پلیس خودداری می کند.

از نظر او این مأموران بد هستند که موجب بدنامی تمام نیروی پلیس می شوند و آنها همان کسانی هستند که باید شناسایی شوند و از این صنف اخراج شوند.

مارتل-باهوئلی به عنوان یکی از اهالی کبک سیتی مایل است پیش از آنکه دیر شود شاهد حضور مأموران پلیس سیاه پوست در اداره پلیس کبک سیتی باشد.

مارتل-باهوئلی گفت «هیچ مأمور پلیس سیاه پوستی در کبک سیتی وجود ندارد! چنین موضوعی برای سال ۲۰۲۱ عادی نیست، هنگامی که به شهر کبک نگاه می کنید و به نیروی پلیس نگاه می کنید که قرار است نماینده کل جمعیت باشد، اما هیچ مأمور پلیسی سیاه پوستی در کبک سیتی نمی بینید.»

بعد از ظهر یکشنبه برونو مارچاند (Bruno Marchand) شهردار تازه منتخب کبک سیتی نیز با پست کردن پیامی در اکانت توییتر خود نسبت به این ویدئو واکنش نشان داد. پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست 

وی گفت که او «از مشاهده این تصاویر ناراحت شده است» و وعده داد که «این قضایا روشن خواهند شد.» پلیس کبک در حال کوبیدن و فرو کردن برف در صورت یک نوجوان سیاه پوست موجب برانگیختن خشم مردم شد

اخبار کبک    اخبار کبک    اخبار کبک    اخبار کبک    اخبار کبک      اخبار کبک

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا