ایرانجدیدترین اخبار

خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان

بارش‌های سیل آسا در استان از هفتم اسفندماه آغاز شد، که زندگی حداقل ۴۰۰ هزار نفر را تحت تاثیر قرار داد بسیاری از افراد نیازمند به کمک فوری هستند

خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان

سازمان هواشناسی اعلام کرده که در روزهای آینده، احتمال بارش برف و باران و کولاک در برخی نقاط وجود دارد. همچنین، این سازمان هشدار داده که سیل ممکن است دوباره در جنوب استان سیستان و بلوچستان و سیلاب در بخش‌هایی از استان‌های کرمان و هرمزگان رخ دهد.

خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان
خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان

به گزارش سازمان هواشناسی، در پنج روز آینده منتهی به سه‌شنبه ۲۲ اسفند، وزش باد شدید و بارندگی در مناطق مختلف کشور ادامه خواهد داشت. در این دوره زمانی، برف نیز در مناطق سردسیر و کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. احتمال بیشترین میزان بارش در روز شنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، و روز یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.

امیر سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی، هشدار داده که خطر سیل در استان‌های جنوبی کشور به دلیل کاهش نفوذپذیری خاک در این مناطق همچنان وجود دارد.

بارندگی‌های سیل‌آسا از هفتم اسفندماه در سیستان و بلوچستان آغاز شده و در چند روز بسیاری از زیرساخت‌های شهری، راه‌ها و منازل را تخریب کرده است. بر طبق آمارها، حداقل ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان این منطقه تحت تاثیر سیل روزهای اخیر قرار گرفته‌اند و بسیاری از آنان به امدادرسانی فوری نیاز دارند.

خطر وقوع سیلاب مجدد در سیستان و بلوچستان و استان‌های کرمان و هرمزگان را فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی ایران، تایید کرده است. وی همچنین از صدور هشدار نارنجی به دلیل شدت بارش در برخی استان‌ها خبر داد و اعلام کرد که از روز جمعه در مناطق مختلفی از آذربایجان غربی و شرقی، البرز، کردستان، گیلان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، استان‌های جنوبی و شمالی، قزوین، زنجان، ارتفاعات تهران، سمنان، کرمان و یزد، بارش برف و باران همراه با وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. او بیان کرد که این وضعیت تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.

خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان
خطر وقوع دوباره سیل در سیستان و بلوچستان

طی روزهای شنبه و یکشنبه، همچنان در مناطق هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس، جزایر شرق خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، باران‌های شدیدی پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی به شهروندان توصیه کرد که در روزهای آتی از سفرهای غیرضروری، به‌خصوص گذر از گردنه‌های برف‌گیر، خودداری کنند همچنین، در مناطق سردسیر، مجهز کردن خودرو به وسایل زمستانی، اجتناب از توقف در بستر و حاشیه رودخانه، احتیاط در عبور از حاشیه رود و مسیل، و پرهیز از کوهنوردی، و همچنین جابه‌جایی (درمورد عشایر) از دیگر توصیه‌های ایمنی این سازمان به شهروندان است.

هم‌زمان پلیس راه استان البرز هم اعلام کرد که با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی بارش برف و باران، خطر ریزش سنگ در مسیرهای کوهستانی این استان، به‌ویژه جاده کرج چالوس، بسیار وجود دارد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا