جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی از حمایت های بین‌المللی تشکر کرد و خواستار کمک‌های بیشتری شد

زلنسکی کمک‌های بیشتری درخواست کرد و گفت روز شنبه ۱۲،۷۲۹ اوکراینی با موفقیت تخلیه شدند

زلنسکی از حمایت‌های بین‌المللی تشکر کرد و خواستار کمک‌های بیشتری شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که از حمایت‌های بین‌المللی سپاسگزار است و در سخنرانی روز شنبه خود کمک‌های بیشتری از متحدان غربی درخواست کرد.

زلنسکی از حمایت های بین‌المللی تشکر کرد و خواستار کمک‌های بیشتری شد
زلنسکی از حمایت های بین‌المللی تشکر کرد و خواستار کمک‌های بیشتری شد

رئیس جمهور اوکراین گفت «من مرتب به متحدان و دوستان ما در خارج از کشور می گویم که آنها باید همچنان به انجام دادن اقدامات بیشتر برای کشور ما، برای اوکراینی ها و برای اوکراین ادامه بدهند. زیرا این اقدامات تنها برای اوکراین نیست بلکه برای کل اروپا است.» «این شرور که عمدا شهرهای آرام و صلح طلب، و ون‌‎های آمبولانس را هدف قرار می دهد و بیمارستان ها را منفجر می کند اگر توان ادامه دادن داشته باشد تنها به [حمله به] یک کشور بسنده نمی کند.»

زلنسکی علاوه بر این گفت مسیرهای بشردوستانه در اوکراین «قابل استفاده» بوده اند و اعلام کرد که ۱۲،۷۲۹ نفر روز شنبه تخلیه شده اند.

او گفت «تمامی کریدورهای بشردوستانه که در مورد آنها توافق شده بود قابل استفاده بودند» و اضافه کرد یک محموله کمک‌های بشردوستانه فردا به ماریوپل می رسد «[اما فعلا] به دلیل مشکلات ناچار شده است در گدانسک (Gdansk) توقف کند.» 

زلنسکی علاوه بر این وعده داد که اشغالگران روسی و طرفداران همدلی کننده با آنها را به دادگاه بکشاند و گفت «تمامی اشغالگران و تمامی همدستان آنها خواهند دانست که اوکراین فراموش نمی کند. هرگز، هیچ [جنایتی] را فراموش نمی کند. اوکراین فراموش نمی کند. اوکراین آنها را پیدا خواهد کرد و تک تک آنها را پاسخگو خواهد نمود.»

رئیس جمهور اوکراین می گوید رهبری روسیه در حال تبدیل کردن کشور به یک دولت منزوی مانند کره شمالی می‌باشد «که فقر همراه با خشونت در آنجا حاکم است»

زلنسکی گفت طبقه نیروهای ماهر و حرفه ای در حال فرار از کشور [روسیه] است.

#حمله_وحشیانه_روسیه_به_اوکراین #حمله_روسیه_به_اوکراین #ولودیمیر_زلنسکی #رئیس_جمهور_اوکراین #مقاومت_اوکراین #تخلیه_غیرنظامیان #نیروهای_نظامی_اوکراین #اتحادیه_اروپا #متحدان_غربی

تخلیه غیرنظامیان اوکراین متحدان غربی تخلیه غیرنظامیان اوکراین  متحدان غربی  تخلیه غیرنظامیان اوکراین  متحدان غربی  گدانسک اوکراین  گدانسک اوکراین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا