جدیدترین اخبارجهان

زلنسکی گفت که حاضر نیست در مورد «غیرنظامی سازی» اوکراین مذاکره کند

زلنسکی گفت اوکراین آماده است که عنوان یک کشور بی طرف و غیرهسته‌ای را بپذیرد

ولودیمیر زلنسکی گفت که حاضر نیست در مورد «غیرنظامی سازی» اوکراین مذاکره کند

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه‌‌نگاران مستقل روسی گفت که اوکراین به عنوان بخشی از توافق صلح با روسیه آماده پذیرش عنوان کشور بی‌طرف است.

ولودیمیر زلنسکی گفت که حاضر نیست در مورد «غیرنظامی سازی» اوکراین مذاکره کند
ولودیمیر زلنسکی گفت حاضر نیست در مورد غیرنظامی سازی اوکراین مذاکره کند

زلنسکی گفت «ضمانت های امنیتی و وضعیت بی‌طرف و غیرهسته‌ای کشورمان مسائلی است که ما آماده پذیرش آن هستیم. این مهمترین نکته است.»

زلنسکی به خبرنگاران گفت که «طبق آنچه من به خاطر می آورم این [کشور بی طرف و غیرهسته ای] اولین موضوع اصلی برای فدراسیون روسیه بود و تا آنجا که من به یاد دارم، آنها جنگ را به همین دلیل شروع کردند.»

زلنسکی گفت که هر توافقی باید در یک همه پرسی به انتخاب مردم اوکراین گذاشته شود. اما او بار دیگر بر تمایل خود برای دستیابی به یک توافق صلح مشخص و قطعی تاکید کرد.

زلنسکی اضافه کرد «بنابراین [عنوان کشور بی‌طرف و غیرهسته‌ای] یک بند تضمین امنیتی برای اوکراین است و از آنجا که روس‌ها می گویند [بی‌طرف و غیر هسته‌ای بودن اوکراین] برای آنها نیز [ضمانت امنیتی] است، این مسئله برای من قابل درک است و به بحث گذاشته می‌شود. این یک مسئله بنیادی است، اما من تمایل دارم که اطمینان پیدا کنم که این توافق صرفا یک تکه کاغذ دیگر نباشد.»

زلنسکی افزود «بنابراین ما تمایل داریم که این سند به یک معاهده جدی برای امضا تبدیل شود.»

او همچنین گفت «مسائل دنباس و کریمه باید در مذاکرات صلح مورد بحث و بررسی قرار گیرد و حل شود.»

اظهارات زلنسکی در حالی مطرح می شود که ریاست جمهوری ترکیه گفته است که دور بعدی مذاکرات بین نمایندگان روسیه و اوکراین روز سه‌شنبه در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود.

پیش از این، زلنسکی به خبرنگاران روس گفته بود در صورتی که مذاکره‌کنندگان روسیه صرفاً به دنبال بحث در مورد «نازی‌زدایی» از اوکراین باشند، از نشستن بر سر میز مذاکره با آنها خودداری خواهد کرد. او گفت که اوکراین در جریان مذاکرات با روسیه به هیچ وجه درباره عبارات «نازی‌زدایی» و «غیرنظامی سازی» بحث نخواهد کرد.

توافق صلح اوکراین و روسیه  روزنامه‌‌نگاران مستقل روس  توافق صلح اوکراین و روسیه روزنامه‌‌نگاران مستقل روس توافق صلح اوکراین و روسیه  روزنامه‌‌نگاران مستقل روس

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا