ایرانجدیدترین اخبارجهان

هشتگ «من صدای آبانم» توئیتر را تسخیر کرد

به یاد یکی از خونین‌ترین اعتراضات در ایران هشتگ «من صدای آبانم» ترند شد

هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد

هشتگ «من صدای آبانم» که از روز گذشته به یاد کشته های آبان  ۹۸ راه اندازی شده، در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شد.

هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد
هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد

۲۴ آبان ۹۸ ناگهان قیمت بنزین در ایران ۲۰۰ درصد افزایش یافت و موجب اعتراضات خیابانی مردم شد.

مردم معترض ابتدا در چند خیابان به طور مسالمت آمیز و با خاموش کردن خودروهایشان به این گرانی اعتراض کردند اما مثل همیشه با واکنش شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند.

درپی این واکنش ها شعله خشم مردم به سرعت زبانه کشید و شهر به شهر گسترش پیدا کرد. این بود که کم کم اعتراضات مسالمت آمیز با برخوردهای امنیتی به خشونت گرایید و با شدیدترین وضع ممکن سرکوب شد.

هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد
هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد

اکنون پس از گذشت هزار روز از آن حوادث و اعتراضات معیشتی و به حق مردم که به شدیدترین حالت سرکوب شد، کاربران شبکه‌های اجتماعی بار دیگر این موضوع را در کانون توجه قرار دادند.

آرش صادقی، فعال و زندانی سیاسی در صفحه توئیترش نوشت: «نظامی که سالها با شعار «عمق استراتژیک» تبلیغ کرد که «اگر در سوریه نجنگیم باید در خوزستان و همدان و اصفهان بجنگیم» آخرش هم در سوریه جنگید هم در اهواز و هم ۲۸ استان دیگر (۲۵ آبان ۹۸) و به قول فرمانده سپاه «۴۸ ساعته» صدها جان عزیز را پَر پَر کردند.» #من_صدای_آبانم

کاربر دیگری در این رابطه نوشت: «چرا من صدای آبانم؟! آبان همواره برایم ماه پر شکوهی در زندگی بوده. اینکه تولد شاهان ایران زمین بوده و زادروز خودم نیز هفتم آبان است اما از #آبان۹۸ به این‌سو داغ این مادران و صدای گلوله های نیزارهای ماهشهر تبسم از لبانم ربوده و برایشان اشک میریزم #آبان_ادامه_دارد.»

کاربر دیگری نوشت: «هزار روز از کشتار خونین آبان گذشت، هزار روز از کشتار نیزار گذشت، هزار روز از نسل کشی آبان گذشت.»

بسیاری از کاربران نیز با بیان اینکه هیچ وقت تعداد قربانیان، بازداشتی ها و زخمی‌های آبان ۹۸   اعلام نشده بر فراموش نشدن حوادث آبان ۹۸ تاکید کردند.

بعضی دیگر از کاربران نیز با بیان اینکه «آبان ادامه دارد و هزار سال هم بگذرد آبان فراموش نخواهد شد» به شیوه‌های مختلف انزجار خود را از حکومت جمهوری اسلامی و این کشتار توئیت کردند.

مادران داغدار ایران بعد از کشتار آبان ۹۸ هر چند که بارها دستگیر و تهدید شدند اما ساکت ننشستند و نام خود را در تاریخ این سرزمین جاودانه کردند.

سال گذشته در لندن نیز برای نخستین بار و بطور نمادین، یک دادگاه مردمی، برای بررسی این کشتار تشکیل شد تا جهان از خشونت سرکوب مردم ایران آگاه شوند.

هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد
هشتگ من صدای آبانم توئیتر را تسخیر کرد

ترند توئیتر  آرش صادقی   ترند توئیتر آرش صادقی  هشتگ من صدای آبانم که از روز گذشته پس از گذشت هزار روز به یاد معترضین و کشته های آبان ۹۸ راه اندازی شده، در شبکه اجتماعی توئیتر ترند شد.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا