انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

کمیسیون حقوق بشر انتاریو: ایرکاندیشن و سیستم سرمایش برای همه مستاجران انتاریو خدمات حیاتی است

کمیسیون حقوق بشر انتاریو گفت که دسترسی به ایرکاندیشن و سیستم سرمایش باید برای همه مستاجران انتاریو یک «خدمات حیاتی» قلمداد شود باشد

ایرکاندیشن و سیستم سرمایش برای همه مستاجران انتاریو خدمات حیاتی است : کمیسیون حقوق بشر انتاریو

کمیسیون حقوق بشر انتاریو (OHRC) از دولت داگ فورد می خواهد که سیستم ایرکاندیشن و سرمایش را برای مستاجران استان انتاریو به عنوان یکی از خدمات ضروری و حیاتی درنظر بگیرد.»

کمیسیون حقوق بشر انتاریو (OHRC) در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد خواستار اجرای مقررات حداکثر دمای استانی و امکان دسترسی به ایرکاندیشن و سرمایش تحت مقررات قانون اجاره مسکن (RTA)  برای همه مستاجرین شد.

ایرکاندیشن و سیستم سرمایش برای همه مستاجران انتاریو خدمات حیاتی است : کمیسیون حقوق بشر انتاریو
ایرکاندیشن و سیستم سرمایش برای همه مستاجران انتاریو خدمات حیاتی است : کمیسیون حقوق بشر انتاریو

این گروه در بیانیه خود گفت «گرمای شدید ناشی از تغییرات اقلیمی باعث مرگ مردم می شود … و این وضع بدتر خواهد شد.» «برای اینکه اطمینان حاصل شود که همه ساکنان انتاریو از مسکن قابل استفاده، کافی و ایمن برخوردار هستند به یک رویکرد مبتنی بر حقوق بشر در مورد سیستم تهویه مطبوع/خنک کننده نیاز داریم.»

طبق مقررات فعلی اجاره مسکونی (RTA) گرمایش به عنوان یک خدمات حیاتی در نظر گرفته می شود و این قانون دسترسی به خدمات گرمایش از ۱ سپتامبر تا ۱۵ جون هر سال را برای مستاجران انتاریو الزامی می کند.

در حالی که مقررات شهرداری می‌تواند اقامتگاه های مسکونی با سیستم‌های ایرکاندیشن مرکزی، مانند مراکز مراقبت طولانی‌مدت یا سایر مسکن‌های چند واحدی را ملزم کند تا حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد را در فاصله زمانی بین جون و سپتامبر حفظ کنند، اما در قانون اجاره مسکونی هیچ مقرراتی که دسترسی به ایرکاندیشن و سرمایش را برای تمام مستاجران انتاریو در طول ماه های تابستانی الزامی کند تعیین نشده است.  

تقریباً نیم میلیون نفر از ساکنان تورنتو در آپارتمان‌ها یا کاندوهای بدون ایرکاندیشن/سرمایش زندگی می‌کنند و اخیراً برخی از این مستاجران به دلیل تلاش برای بهبود شرایط خود با حکم تخلیه مواجه شده‌اند.

در ماه جون برای مستاجران آپارتمانی در پارکدل واقع در خیابان جیمسون ۱۳۰ به دلیل داشتن یونیت های ایرکاندیشن در آپارتمان‌های خود و امتناع از پرداخت مبلغ اضافی برای پوشش هزینه‌های روشن نگه داشتن آنها، اخطارهای تخلیه صادر شد.

کیکی جونز (Kiki Jones) یکی از مستاجرین این آپارتمان در گفتگو با سی‌پی‌۲۴ (CP24) در ماه جون گفت که آنها برای خنک ماندن بدون ایرکاندیشن به استفاده از دوش آب سرد، اجتناب از فعالیت بدنی، بسته نگه داشتن پرده ها و استفاده دائمی از پنکه‌های برقی متوسل شده اند.

جونز گفت «وقتی گرما به یک حد خاص می رسد، به سختی می توان از خود مراقبت کرد.»

پس از اینکه مستاجرین به تدریج نصب یونیت های ایرکاندیشن خود را شروع کردند، نزدیک به ۳۰ خانوار در ساختمان اخطارهای N5 دریافت کردند که از آنها خواسته بود آپارتمان خود را تخلیه کنند، یا ماهیانه مبلغی را برای جبران افزایش هزینه های برق مربوط به روشن نگه داشتن این دستگاه ها بپردازند، یا مستقیماً از طریق کنتورهای فرعی بهای اضافی برق را بپردازند.

داگ فورد  داگ فورد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا