ایرانجدیدترین اخبار

علی خامنه ای : اقتصاد ایران را به تحریم ها گره نزنید تحریم‌ها باقی خواهند ماند

علی خامنه ای : آن احمق قبلی فشار حداکثری را طراحی و اجرا کرد تا ایران را پای میز مذاکره بکشاند اما هم خودش با فضاحت رفت

علی خامنه ای : اقتصاد ایران را به تحریم ها گره نزنید تحریم‌ها باقی خواهند ماند

علی خامنه ای در سخنرانی خود در نخستین روز سال جدید از مدیریت فضای مجازی در ایران انتقاد کرد و گفت تمام کشورهای دنیا برفضای مجازی مدیریت می‌کنند اما در ایران برخی به ول بودن آن افتخار می‌کنند. علی خامنه ای در نخستین روز سال جدید سخنرانی کرد

علی خامنه ای در نخستین روز سال جدید سخنرانی کرد
علی خامنه ای در نخستین روز سال جدید سخنرانی کرد

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از وبسایت خامنه ای

رهبر ایران که برای سخنرانی نوروزی خود بطور مرسوم به مشهد سفر می‌کرد و در حرم امام هشتم شیعیان سخنرانی خود را انجام میداد، امسال به خاطر شیوع کرونا در تهران ماند.

او که هر ساله در پی سخنرانی روز اول بهار سال را با شعار نامگذاری میکند با اذعان بر محقق نشدن شعار سال ۱۳۹۹ یعنی «جهش تولید» امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامید.

علی خامنه ای گفت واقعیات نشان میدهد که می‌توان تحریم را به فرصت تبدیل کرد بنابراین اقتصاد ایران را به تحریم گره نزنید و فرض را بر این بگذارید که تحریم‌ها باقی خواهند ماند.

از آنجا که حضور مردم در پای صندوق های رأی خصوصا در انتخابات ریاست جمهوری برای دوام و بقاء حکومت ایران اهمیت ویژه ای دارد، علی خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان در بُعد داخلی و بین‌المللی گفت، انتخابات از لحاظ داخلی یک نوسازی و یک نَفَس تازه برای بخش اجرایی است زیرا افراد تازه نَفَس و پُرانگیزه وارد کار می‌شوند.

او که در سال های گذشته نیز با جملاتی مثل «انتخابات یک جهاد عمومی است» ، «ممکن است کسی از من خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد باید بیاید پای صندق رای» و غیره، اینبار از مردم ایران خواست که در انتخابات شرکت کنند. وی گفت: همه، حتی کسانی که ممکن است من را نیز قبول نداشته باشند، ایران قوی را به‌عنوان راه مقابله با دشمنی‌ها قبول دارند و یکی از راههای مهم قوی شدن ایران، مشارکت در انتخابات است.

خامنه ای با اشاره به سیاست فشار حداکثریِ آمریکا گفت: آن احمق قبلی (دونالد ترامپ) ، فشار حداکثری را برای ضعیف کردن ایران طراحی و اجرا کرد تا ایران ضعیف را پای میز مذاکره بکشاند و خواسته‌های مستکبرانه خود را تحمیل کند اما هم خودش با آن فضاحت از قدرت کنار رفت و هم آمریکا را مفتضح کرد و جمهوری اسلامی با قدرت و عزت همچنان ایستاده است.

او با بیان اینکه فشار حداکثری شکست خورده و اگر دولت جدید آمریکا بخواهد همان سیاست را ادامه دهد، آنها نیز با شکست مواجه خواهند خورد گفت، آمریکا باید تمام تحریم‌ها را لغو کند و در صورت لغو واقعی تحریم‌ها ما بدون هیچ مشکلی به تعهدات برجامی خود بازخواهیم گشت بنابراین در صورت تغییر، برجام باید به نفع ایران تغییر کند.

اظهارت علی خامنه‌ای در حالی بیان شد که برخی از مقامات دولت روحانی در تلاش هستند که تحریمها در دوران کاری همین دولت به پایان برسد.

انتخابات ریاست جمهوری ایران ۲۸ خرداد قرار است برگزار شود. چند روز پیش نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفته بود دولت جو بایدن باید به سرعت برای احیای برجام اقدام کند وگرنه با رسیدن دوران انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، تحول خاصی تا اواخر سال آینده رخ نخواهد داد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران نیز در اظهاراتش در پایان آخرین جلسه هیات دولت در سال ۱۳۹۹ گفت که ایجاد مانع در راه رفع تحریم ها یک خیانت بزرگ به تاریخ و ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح و فرد باقی خواهد ماند اما اشاره ای به افراد و جناحی نکرد.

سخنرانی رهبر ایران  سخنرانی نوروزی خامنه ای  سخنرانی رهبر ایران  سخنرانی رهبر ایران  سخنرانی نوروزی خامنه ای 

 اقتصاد ایران  اقتصاد ایران  سخنرانی نوروزی خامنه ای

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا