بریتیش کلمبیاجدیدترین اخبارکانادا

در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی برای بریتیش کلمبیا صادر شد

بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی جزایر تونگا در اقیانوس آرام جنوبی اطلاعیه هشدار سونامی صادر کرد

بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

بریتیش کلمبیا روز شنبه پس از فعال شدن یک آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا که منجر به کوبیده شدن امواج بزرگ به ساحل جزایر اقیانوس آرام جنوبی و همینطور وقوع سیل در پایتخت تونگا شد یک اطلاعیه سونامی برای برخی از قسمتهای صاحلی صادر کرد.

این اطلاعیه برای ساحل شمالی و هایدا گوایی (Haida Gwaii)، ساحل مرکزی و شمال شرقی جزیره ونکوور، بخش خارجی ساحل غربی جزیره ونکوور و ساحل تنگه خوان دو فوکا (Juan de Fuca Strait) صادر شده است. طبق این اطلاعیه انتظار می رود که امواج در ساعت ۸:۳۰ صبح به وقت محلی به جزیره لانگارا (Langara) و جزیره هایدا گوایی برخورد کنند و سپس در ساعت ۸:۵۰ صبح به توفینو (Tofino) برسند. 

ساکنین پورت البرنی (Port Alberni) واقع در شاخابه باریک و طولانی ساحل غربی جزیره ونکوور نیز تحت اطلاعیه هشدار سونامی قرار دارند. بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد
بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

در پست فیسبوک اداره آتش نشانی پورت البرنی نوشته شده است که «انتظار می رود این اطلاعیه هشدار سونامی به مدت چندین ساعت برقرار باشد. انتظار نمی رود سونامی موجب طغیان رودخانه ها شود اما لطفا از سواحل و محوطه های بندری فاصله بگیرید.» بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

از ساکنین نواحی ساحلی در معرض خطر خواسته شده است که از خط ساحلی فاصله بگیرند و از تمامی دستورالعمل های مقامات محلی پیروی کنند. این اطلاعیه از تمام ساکنین که ممکن است از قبل در خطوط ساحلی باشند می خواهد که از آب خارج شوند، ساحل را ترک کنند و از لنگرگاه ها، محوطه های بندری، خلیج ها و شاخابه ها فاصله بگیرند.

از ساکنین خواسته شده است تا هنگامی که مسئولان مدیریت بحران اعلام نکرده اند که بازگشت به ساحل امن است، از بازگشت به این مناطق خودداری کنند. علاوه بر این به ساکنین گفته شده است برای تماشای امواج سونامی به خطوط ساحلی نروند.

در توفینو شهری که به داشتن سواحل طولانی و گسترده معروف است مقامات محلی تا اطلاع بعدی تمامی مناطق ساحلی را بسته اند. بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

در پست ارسال شده در صفحه فیسبوک منطقه توفینو نوشته شده است که «به دلیل افزایش ریسک تغییر جزر و مد، حداکثر دامنه نوسان امواج و افزایش مدت زمان لازم برای پاسخ پشتیبانی گارد ساحلی مردم باید تا اطلاع بعدی از تمامی مناطق ساحلی فاصله بگیرند.»

پس از آغاز فعالیت شدید آتشفشان هونگا-تونگا-هونگا-هاپای (Hunga-Tonga-Hunga-Ha’apai) که ابری از خاکستر و بخار در هوا ایجاد کرد یک هشدار سونامی برای جزایر تونگا صادر شد.

اداره خدمات هواشناسی تونگا گفت که داده های به دست آمده از مرکز سونامی اقیانوس آرام پس از فعال شدن آتشفشان امواجی به ارتفاع ۸۰ سانتیمتر (۲.۷ فوت) را شناسایی کرده است.

هنوز هیچ گونه صدمه و خسارتی گزارش نشده چرا که ارتباطات با جزایر کوچک کشور [تونگا] همچنان قطع است.

جزایر شمالی نیوزیلند و سواحل غربی ایالات متحده از کالیفرنیا تا آلاسکا نیز پس از فعال شدن این آتشفشان اطلاعیه های هشدار سونامی صادر کردند. بریتیش کلمبیا در پی فعال شدن آتشفشان زیر دریا در نزدیکی تونگا یک اطلاعیه سونامی صادر کرد

 

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا