جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

همراه آوردن کودکان زیر ۱۸ سال به اعتراضات و برخی موارد دیگر می‌تواند طبق قانون وضعیت اضطراری ممنوع شود

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

وزیران فدرال اکنون با فعال شدن قانون وضعیت اضطراری فدرال می گویند «اکنون کار پیاده سازی این قانون» با این قصد که شاهد یک آخر هفته دیگر از اعتراضات در پایتخت کشور نباشیم، آغاز می شود. این اظهارات در حالی مطرح می شود که دولت اعلام کرد که بخشی از انگیزه آنها برای فعال سازی این اختیارات به دلیل نگرانی از «خشونت های جدی» برای کسب دستاوردهای «سیاسی یا ایدئولوژیک» است. تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

بیل بلر، وزیر آمادگی اضطراری روز سه شنبه پس از جلسه هیئت وزیران به خبرنگاران گفت «ما اکنون ابزارهای لازم برای به انجام رساندن آنچه لازم است انجام شود را در اختیار داریم.» «اکنون کاری که لازم است انجام شود آغاز می شود و باید به این کار ادامه بدهیم تا کار را به انجام برسانیم.»

مدت نسبتا کوتاهی پس از اشاره به آخرین گام ها {شامل انتشار دستور فعالسازی وضعیت اضطراری عمومی برای پایان دادن به اعتراضات راننده کامیون ها و مسدودسازی ها} مارکو مندیچینو وزیر ایمنی عمومی اعلام کرد که آنها (وزیران فدرال) می خواهند تصرف شهر که اکنون به ۱۹ روزه رسیده است این هفته به پایان برسد.

مندیچینو در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی گفت «هیچ کسی نمی خواهد شاهد یک آخر هفته دیگر مانند سه اخر هفته گذشته در ولینگتون استریت باشد. و از بحث و گفتگوهایی که با پلیس داشته ام اطمینان پیدا کرده ام که پلیس کاملا این موضوع را درک می کند و ما اکنون برای به سرانجام رساندن کار به آنها متکی هستیم» و یادآور شد که پلیس سلطنتی (RCMP) و پلیس استانی انتاریو فرماندهی و کنترل عملیات اجرای قانون در اتاوا را به عهده گرفته اند. تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود
تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیرسن قانونی به اعتراضات ممنوع است

در اینجا به برخی از مواردی که اکنون مقامات می توانند تحت اختیارات اضطراری ممنوع کنند اشاره شده است:

  • همراه آوردن کودکان زیر ۱۸ سال برای مشارکت در اعتراضات کاروان راننده کامیون ها؛

  • رفت و آمد به محل اعتراضات به قصد مشارکت یا حمایت از اعتراضات مثلا از طریق تامین سوخت؛

  • سفر اشخاص دارای ملیت خارجی به کانادا به قصد مشارکت در اعتراضات کاروان راننده کامیون ها؛

  • مشارکت رانندگان در اقدامی که  اصطلاحا حرکت آهسته (slow-rolling) نامیده می شود به قصد ممانعت از جریان آزاد ترافیک؛ 

  • سایت های کرودفاندیگ در صورتی که هر مقداری از پول مربوط به کاروان را در اختیار یا در کنترل دارند باید این اطلاعات را نزد یک نهاد نظارت مالی فدرال ثبت کنند.

مسئولان علاوه بر این در حال تعیین مناطقی مانند فرودگاه ها، بندرها، ایستگاه های بارگیری کامیون ها، بیمارستان ها، کریدورهای تجاری و گذرگاه های بین المللی به عنوان مناطق محافظت شده هستند.

یکی از مسئولان ارشد که این اطلاعات را به شرط غیر قابل انتساب بودن اظهارات خود در اختیار خبرنگاران قرار داد گفت «این مقررات از امروز اجرا خواهند شد.»

در طول سه هفته گذشته معترضان ضد مقررات اجباری واکسن و به طور فزاینده ای معترضان ضد دولت در تظاهرات برگزار شده در گذرگاه های مرزی و در اطراف پارلمان هیل شرکت کرده اند و ضمن جلب توجه بین المللی میلیون ها دلار هزینه های انتظامی و هزینه های ناشی از مختل کردن تجارت و هزینه های ناشی از مجبور شدن کسب و کارهای اتاوا به تعطیلی را به کشور تحمیل کرده اند.

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

توجیه امنیت ملی

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا دستور وضعیت اضطراری عمومی را روز دوشنبه اعلام کرد و طبق اعلامیه ای که روز سه شنبه به طور عمومی منتشر شد اعلام وضعیت اضطراری تا حدی به دلیل نگرانی از همراه شدن تظاهرات با تهدیدات یا با اقدام به «خشونت جدی علیه اشخاص یا اموال و یا به قصد دستیابی به اهداف سیاسی یا ایدئولوژیک» انجام شده است.

سند اعلام وضعیت اضطراری می گوید «یک وضعیت اضطراری در سراسر کشور وجود دارد که اقدامات فوق العاده به صورت موقتی را توجیه می کند.»

از جمله دلایلی که دولت برای فعالسازی قانون وضعیت اضطراری اعلام کرده مواردی است که در اینجا به آنها اشاره می شود:

  • در معرض خطر قرار گرفتن بازیابی اقتصادی کانادا از کووید-۱۹ و تداوم امنیت اقتصادی؛

  • اثرات مخرب بر روابط کانادا با شرکای تجاری، بخصوص ایالات متحده آمریکا؛

  • فراهم بودن کالاهای اساسی و پیامدهای اختلال در زنجیره تامین بر اثر تداوم مسدودسازی گذرگاه های مرزی؛

  • احتمال بالقوه افزایش سطح «نا آرامی و خشونت» ایمنی و امنیت کانادایی ها را تهدید می کند.

این جزییات اضافی به توصیه مندیچینو در مورد مبنای منطقی فعالسازی اختیارات در یک اعلامیه صادر شد و از طریق هیئت مشاور سلطنتی منتشر شد.

تحت قانون وضعیت اضطراری همراه آوردن کودکان زیر سن قانونی به اعتراضات و تامین سوخت می تواند ممنوع شود وضعیت اضطراری کانادا وضعیت اضطراری کانادا وضعیت اضطراری کانادا  وضعیت اضطراری کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا