جدیدترین اخبارجهان

بریتانیا سفیر ایران را احضار و بررسی‌های امنیتی را آغاز کرد

کلورلی: از تهدیدهای مداوم جمهوری اسلامی وحشت زده‌ام، نماینده آنها را احضار کردم تا روشن کنم این اقدامات را تحمل نمی‌کنیم

وزارت خارجه بریتانیا سفیر ایران را احضار و بررسی‌های امنیتی را آغاز کرد

وزارت امور خارجه بریتانیا روز دوشنبه در اعتراض به تهدیدهای جدی علیه روزنامه نگاران مقیم بریتانیا، بلندپایه ترین دیپلمات ایران در لندن را احضار کرد.

وزرای دولت بریتانیا بررسی امنیتی جدیدی را در مورد فعالیت های ایران آغاز کردند.

روز شنبه، شبکه تلویزیونی ایران‌اینترنشنال، یک ایستگاه تلویزیونی منتقد جمهوری اسلامی و مستقر در لندن اعلام کرد که استودیوهای پخش زنده‌اش را پس از تهدیداتی که در بریتانیا با آن مواجه شده است، به ایالات متحده منتقل می کند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در بیانیه‌ای گفت «من از تهدیدهای مداوم رژیم ایران علیه جان روزنامه‌نگاران مستقر در بریتانیا وحشت زده‌ام و امروز نماینده آن را احضار کرده‌ام تا روشن کنم که این اقدامات را تحمل نمی کنیم.»

وزارت امور خارجه انگلستان اعلام کرد که به کاردار جمهوری اسلامی در دیدار با مقامات انگلیسی گفته شده که بریتانیا چنین تهدیدهایی را علیه زندگی و آزادی رسانه‌ها نخواهد پذیرفت.

پیش از این، دولت انگلستان سه قاضی، سه عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دو فرماندار جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض حقوق بشر تحریم کرده بود.

انگلیس، در کنار اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا به شدت سرکوب گسترده و اغلب خشونت آمیز اعتراضات مردم ایران که پس از مرگ مهسا امینی در ماه سپتامبر شدت گرفت را انتقاد کرده است.

تهران مخالفان غربی خود را نیز به دامن زدن به ناآرامی ها و اعتراضات سراسری در ایران متهم می‌کند.

تام توگندات، معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا در بیانیه‌ای جداگانه گفت که دستور بازنگری دولت به رهبری وزارت کشور درباره تهدیدات دولتی از سوی ایران را صادر کرده است.

تام توگندات به مجلس گفت «ما طیف کاملی از تهدیدهایی را که از سوی تهران می‌بینیم را هدف قرار خواهیم داد.»

معاون امنیتی وزیر کشور بریتانیا افزود «من از آژانس‌های امنیتی‌مان می‌خواهم تا بررسی کنند برای مقابله با تهدیدات خشونت آمیز ایران چه کارهای بیشتری می‌توانیم با متحدانمان انجام دهیم، با این وجود ما همچنان به تهدید گسترده‌تر، از امنیت اقتصادی و تأمین مالی غیرقانونی گرفته تا مداخلات نادرست در جامعه دموکراتیک مان، رسیدگی خواهیم کرد.»

در ماه نوامبر، رئیس سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا گفت که سرویس‌های اطلاعاتی ایران دست‌کم ۱۰ بار برای ربودن یا حتی کشتن اتباع انگلیسی یا ساکنان بریتانیا که از سوی تهران به عنوان یک تهدید تلقی می‌شوند، تلاش کرده‌اند. جیمز کلورلی  جیمز کلورلی  وزارت خارجه بریتانیا دوشنبه در اعتراض به تهدیدهای جدی علیه روزنامه نگاران مقیم بریتانیا، بلندپایه ترین دیپلمات ایران در لندن را احضار کرد.  سفیر ایران  سفیر ایران  سفیر ایران

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا