جدیدترین اخبارجهان

کشته شدن دست کم ۴۵ نفر در اثر تصادف و آتش سوزی اتوبوس توریستی در بلغارستان

در پی تصادف و آتش گرفتن اتوبوسی در بلغارستان دست کم ۴۵ نفر کشته شدند

کشته شدن دست کم ۴۵ نفر در اثر تصادف و آتش سوزی اتوبوس توریستی در بلغارستان

مقامات مسئول اعلام کردند، اتوبوسی که مردم را پس از سفر توریستی استانبول به خانه هایشان در شمال مقدونیه می رساند اوایل روز سه شنبه در غرب بلغارستان تصادف کرد و آتش گرفت و دست کم ۴۵ نفر در اثر این حادثه کشته شدند. کشته شدن دست کم ۴۵ نفر در اثر تصادف و آتش سوزی اتوبوس توریستی در بلغارستان

کشته شدن دست کم 45 نفر در اثر تصادف و آتش سوزی اتوبوس توریستی در بلغارستان
کشته شدن دست کم ۴۵ نفر در اثر تصادف و آتش سوزی اتوبوس توریستی در بلغارستان

هفت نفر برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه حوالی ساعت ۲ نیمه شب اتفاق افتاد.

لوبومیر جوِوسکی (Lubomir Jovevski) دادستان کل مقدونیه شمالی که از صحنه حادثه بازدید کرد گفت که ۱۲ کودک نیز جزء کشته شدگان بودند.

علت تصادف هنوز تائید نشده است اما به نظر می رسد که اتوبوس با گاردریل بزرگراه تصادف کرده و سپس آتش گرفته است.

این اتوبوس یکی از چهار اتوبوسی بود که همراه یکدیگر سفر می کردند. مسئولان اعلام کردند که تحقیقات در مورد این حادثه آغاز خواهد شد. 

عکس هایی که به فاصله کوتاهی پس از تصادف گرفته شده اند اتوبوس را غرق در شعله های آتش همراه با ستونی از دودهای غلیظ و سیاه که از صحنه حادثه بالا می رفت نشان می دهد. روشنی روز نشان می داد که اتوبوس کاملاً سوخته است، تمام پنجره های اتوبوس شکسته شده اند، کاملاً ویران و زغال شده و در حالی که روی چرخ های خود ایستاده به حفاظ میانگاهی جاده تکیه داده است.

بویکو راشکوف (Boyko Rashkov) وزیر داخلی به خبرنگاران در صحنه تصادف گفت که «در تمام طول عمرم هرگز صحنه ای وحشتناک تر از این ندیده ام.»

راشکوف گفت «تصاویر هولناک هستند، مردمی که سوار اتوبوس بوده اند به زغال تبدیل شده اند.» «غیرممکن است بتوان گفت چند نفر سوار اتوبوس بوده اند. چهار اتوبوس همراه یکدیگر سفر می کردند و امکان دارد که مسافران در هنگام توقف ها اتوبوس خود را عوض کرده باشند.»

رسانه ها در مقدونیه شمالی که کشوری با ۲ میلیون نفر جمعیت است گزارش دادند که پلیس در مقابل دفاتر شرکت مسافرتی در اسکوپیا (Skopje) که ظاهراً این سفر به ترکیه را تدارک دیده بود، حضور دارند.

استِفن یانف (Stefan Yanev) نخست وزیر موقت بلغارستان که او نیز از صحنه تصادف بازدید کرده بود به خبرنگاران گفت «فاجعه بزرگی» است. یانف گفت «از این فرصت استفاده می کنم و به بستگان قربانیان تسلیت می گویم.» «بیایید امیدوار باشیم که از این حادثه غم انگیز درس می گیریم و می توانیم از وقوع چنین حوادثی در آینده پیشگیری کنیم.»

اولتا جاسکا (Olta Xhacka) وزیر امور خارجه آلبانی در فضای آنلاین نوشت که تقریباً تمامی کسانی که در این تصادف کشته شدند دارای قومیت آلبانیایی بودند.

زوران زایف (Zoran Zaev) نخست وزیر مقدونیه شمالی به شبکه تلویزیون بلغاری بی تی وی (bTV) گفت که با یکی از جان به در بردگان از حادثه اتوبوس صحبت کرده است. زایل به bTV گفت «یکی از مسافران به من گفت که خواب بوده است و با وقوع انفجار از خواب بیدار شده است.» و اضافه کرد که مسئولان اطلاعاتی را که «برای خانواده های کشته شدگان و بازماندگان مهم است» را جمع آوری خواهند کرد. زایل سپس برای ملاقات حضوری با بازماندگان در بیمارستان به بلغارستان رفت.

ارسولا ون در لِیِن (Ursula von der Leyen) رئیس کمیسیون اروپایی به خانواده و دوستان قربانیانی که در «این حادثه غم انگیز اتوبوس» کشته شدند تسلیت گفت و اضافه کرد که «اروپا در این روزهای وحشتناک با شما اعلام همبستگی می کند.»

بلغارستان که یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و دارای جمعیت ۷ میلیون نفری است با ۸۹ نفر کشته به ازای هر یک میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ دارای بالاترین نرخ تلفات جاده ای در میان ۲۷ کشور این بلوک بود.

آتش گرفتن اتوبوس  حادثه بلغارستان  آتش گرفتن اتوبوس  حادثه بلغارستان  آتش گرفتن اتوبوس    حادثه بلغارستان  آتش گرفتن اتوبوس  حادثه بلغارستان

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا