جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا «مسیر» مهاجرتی جدیدی برای مترجمان شفاهی افغان و بستگان نزدیک آنها اعلام کرد

کانادا_از ۹ دسامبر برنامه مهاجرتی جدیدی برای انتقال بستگان نزدیک مترجمان همکار ارتش کانادا به اجرا می گذارد

کانادا «مسیر» مهاجرتی جدیدی برای مترجمان شفاهی افغان و بستگان نزدیک آنها اعلام کرد

دولت فدرال «مسیر جدیدی» برای ورود اعضای خانواده و بستگان نزدیک مترجمان شفاهی افغان به_کانادا و پیوستن به آنها اعلام کرد. کانادا «مسیر» مهاجرتی جدیدی برای مترجمان شفاهی افغان و بستگان نزدیک آنها اعلام کرد

طبق برنامه جدید بستگان نزدیک مترجمان شفاهی افغان واجد شرایط مهاجرت به کانادا خواهند بود، اگر:

  • دارای ملیت افغان باشند؛

  • در زمان ثبت تقاضا خارج از_کانادا اقامت داشته باشند؛

  • در تاریخ ۲۲ جولای یا پس از آن در افغانستان بوده باشند؛

  • فرزند، نوه، پدر/ مادر، پدربزرگ/مادربزرگ یا خواهر/برادر یکی از افرادی باشند که طبق پلتفرم های مهاجرتی قبلی از قبل اقامت دائم کانادا را به دست آورده است؛

  • بتواند «اظهارنامه قانونی» از اعضای خانواده خود که از قبل مقیم کانادا هستند دریافت کند؛

  • بتواند مدارک شناسایی ارائه کند؛ و

  • فرم های آنلاین مخصوص ورود به کشور را پر کرده باشد.

اگر اعضای خانواده مترجمان شفاهی نتوانند مدارک شناسایی و مسافرتی ارائه کنند، عضو خانواده افغان که از قبل در_کانادا به سر می برد می تواند از طریق یک اظهارنامه قانونی دیگر هویت آنها را ضمانت کند.

کانادا_قصد دارد ۴۰،۰۰۰ پناهنده افغان را که غالباً به دلیل ارتباط خود با سربازان کانادایی در دوران جنگ افغانستان که در حال فرار از خطر قریب الوقوع طالبان هستند به کانادا منتقل کند.

دولت فدرال در اعلان خبری روز چهارشنبه نوشت «در حالی که برخی از بستگان آنها ممکن است از طریق برنامه های فعلی در طول سال های قبل وارد کانادا شده باشند، اما برخی دیگر از آنها هنوز خارج از کانادا هستند و ممکن است به دلیل روابط خود با مترجمان شفاهی در وضعیت پرمخاطره و بی ثباتی قرار داشته باشند.»

دولت فدرال آخرین اطلاعات مربوط به آمار پناهندگانی که از قبل به کانادا رسیده اند را به استناد دغدغه های حفظ حریم خصوصی اعلام نکرده است. نزدیک به ۳،۷۰۰ افغان و شهروند کانادایی قبل از پایان آگوست به خارج از افغانستان پرواز کردند.

گمان می رود که ۱،۷۰۰ مترجم شفاهی و سایر افغان ها با مدارک مناسب خروج از کشور در انتظار فرصت فرار از کشور در خانه های امن نگهداری می شوند.

ماه گذشته دولت فدرال بی سر و صدا معیارهای برنامه ویژه ثانویه برای انتقال افغان های آسیب پذیر را تغییر داد به‌طوری که تنها گروهی از افغانستانی ها که در زمان ثبت تقاضا خارج از افغانستان هستند را شامل می شود.

فرآیند ثبت تقاضا برای مسیر جدید از ۹ دسامبر افتتاح می شود و از متقاضیان خواسته شده است که از همین حالا مشغول جمع آوری مدارک مناسب باشند.

اطلاعات بیشتر در وبسایت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا موجود است.

پناهندگی و شهروندی        پناهندگی و شهروندی          پناهندگی و شهروندی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا