جدیدترین اخبارجهان

طبق قوانین جدید چین خودنمایی سلبریتی ها با ثروت و تفریحات ولخرجانه در شبکه های اجتماعی ممنوع است و پاپ استارها باید از ارزشهای خوب سوسیالیستی پیروی کنند

چین سلبریتی ها را از به رخ کشیدن ثروت و «خوشگذرانی های افراطی» در شبکه های اجتماعی منع کرد و گفت پاپ استارها باید از «ارزشهای محوری سوسیالیستی» پیروی کنند

چین خودنمایی سلبریتی ها ثروت و تفریحات ولخرجانه شبکه های اجتماعی ممنوع و پاپ استارها باید ارزشهای خوب سوسیالیستی پیروی 

مدیریت فضای مجازی چین روز سه شنبه اعلام کرد از این پس سلبریتی ها در چین نمی توانند در شبکه های اجتماعی «خوشگذرانی های افراطی» و «ثروت خود را به رخ بکشند.»

چین : خودنمایی سلبریتی ها با ثروت و تفریحات ولخرجانه در شبکه های اجتماعی ممنوع است
چین : خودنمایی سلبریتی ها با ثروت و تفریحات ولخرجانه شبکه های اجتماعی ممنوع

سازمان تنظیم مقررات اینترنتی چین در بیانیه ای گفت هر دو نوع اکانتهای متعلق به سلبریتی ها و باشگاه هواداران آنها باید از «نظم عمومی و رسوم مطلوب پیروی کنند و به جهت گیری ارزشها و افکار عمومی وفادار بمانند و ارزشهای محوری سوسیالیست را ترویج کنند و به سبک و سلیقه سالم پایبند باشند»

این خبر پس از اقدامات سرکوبگرانه حزب کمونیست چین علیه صنعت رو به رشد سرگرمی این کشور اعلام شد در حالی که مسئولان مشغول مبارزه با رسوایی های سلبریتی ها و گروه های هواداری آنلاین هستند که به گفته آنها موجب اختلال در نظم اجتماعی می شود.

Kris Wu
Kris Wu

ابلاغ روز سه شنبه علاوه بر این سلبریتی ها را از شایعه پراکنی و نشر اطلاعات کذب یا خصوصی، تحریک گروه های طرفدار به «حملات کلامی علیه یکدیگر» و تشویق طرفداران به شرکت در «جمع آوری غیرقانونی اعانه، سرمایه و سرمایه گذاری غیرمنطقی» منع می کند.

در روز انتشار این خبر انجمن هنرهای تجسمی چین ۸۸ نفر شامل کریس وو (Kris Wu) پاپ استار چینی کانادایی را که اخیراً به تجاوز جنسی متهم شده بود از پخش زنده اینترنتی منع کرد.

این سازمان اعلام کرد که فهرست به نوعی طراحی شده بود تا «پایبندی به اصول اخلاقی این صنعت را تقویت کند» و از ورود مجدد «هنرمندان غیرقانونی و غیراخلاقی» به این صنعت جلوگیری کند.

سازمان تنظیم مقررات سرگرمی های چین در ماه اگوست حضور و وجود ژائو وی (Zhao Wei) یکی از محبوبترین هنرپیشه های زن کشور را از تمامی شبکه های اجتماعی و پلتفرم های پخش زنده اینترنتی حذف کرد. در عین حال که مقامات چینی دلیلی برای حذف ژائو اعلام نکردند اما تلویزیون دولتی به «رسوایی های مختلف در طول سال‌ها» از جمله یک دادخواهی سنخی ۷.۴۵ میلیون دلاری سرمایه گذاران اشاره کرد.

Zhao Wei
Zhao Wei

طبق این ابلاغ شبکه های اجتماعی چینی برای اجرای قوانین جدید باید «رفتارهای مشکوک به غیرقانونی و مجرمانه ستاره های در معرض توجه مردم و همین‌طور درگیری های گروهی طرفداران آنها را» تحت نظر بگیرند و به مقامات گزارش کنند و در عین حال محتوایی که ممکن است موجب اختلال در اجتماع شود را تعدیل و اصلاح کنند.

دسترسی به اپلیکیشن های جهانی مانند توییتر (Twitter)، فیسبوک (Facebook) و یوتوب (YouTube) در چین ممنوع است به همین دلیل کاربران به سایت های داخلی مشمول سانسور مانند ویبو (Weibo)، رنرن (Renren) و یوکو (Youku) روی می آورند.

Peng Shuai
Peng Shuai

چین اخیراً پس از اینکه پنگ شوای (Peng Shuai) ستاره تنیس، یکی از اعضای ارشد سابق حزب کمونیست را در یکی از پست های شبکه اجتماعی ویبو که سپس حذف شد به تجاوز جنسی متهم کرده بود با بررسی ها و نگاه های منتقدانه ای مواجه شده است.

پنگ شوای به مدت تقریباً یک ماه تا یکشنبه گذشته که از طریق تماس ویدئویی با کمیته بین المللی المپیک صحبت کرد، دیده نشده بود.

استیو سایمون (Steve Simon) رئیس و مدیرعامل انجمن تنیس زنان در بیانیه ای گفت «پنگ شوای و تمامی زنان حق دارند که شنیده شوند و سانسور نشوند.  اتهامات او علیه اقدام و رفتار یکی از سران چینی مبنی بر تجاوز جنسی باید با نهایت جدیت رسیدگی شود.» «ما انتظار داریم که با این مسئله به‌طور مناسب برخورد شود به این معنا که اتهامات باید به طور کامل و منصفانه و به طور شفاف و بدون سانسور مورد تحقیق قرار گیرد.»

پنگ شوای  تفریحات ولخرجانه در شبکه های اجتماعی    پنگ شوای      تفریحات ولخرجانه در شبکه های اجتماعی  پنگ شوای     تفریحات ولخرجانه در شبکه های اجتماعی  ژائو وی  ژائو وی  ژائو وی    ژائو وی  ژائو وی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا