جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

کانادا یک مسیر جدید اقامت دائم برای اعضای خانواده قربانیان فجایع هوایی که در خارج از کشور هستند، باز می کند

خانواده‌های قربانیان کانادایی فجایع هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی و اتیوپیایی ممکن است واجد شرایط اقامت دائم باشند

کانادا یک مسیر جدید اقامت دائم برای اعضای خانواده قربانیان فجایع هوایی که در خارج از کشور هستند، باز می کند

وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) یک برنامه اقامت دائم جدید برای خانواده های قربانیان کانادایی پرواز ۷۵۲ خطوط هوایی بین المللی اوکراین و پرواز ۳۰۲ خطوط هوایی اتیوپی راه اندازی کرده است.

بر اساس یک بیانیه دولتی مسیر جدید اقامت دائم برای کسانی اعمال می شود که می خواهند برای اقامت و حمایت از اعضای خانواده خود که همسر، شریک زندگی عرفی (common-law partner) یا والدین خود را از دست داده اند، به کانادا بیایند.

برای اطمینان از اینکه اعضای خانواده درجه دو با اعضای خانواده بازمانده ارتباط نزدیک دارند، یکی از اعضای خانواده که در کانادا است باید یک اظهارنامه قانونی ارائه کند. به ازای هر واحد خانواده قربانیان تنها دو عضو خانواده ثانویه (بستگان درجه دو) می تواند برای این نوع اقامت دائم درخواست بدهد.

جانباخته فاجعه هوایی (که قرار است اعضای خانواده درجه دو او به کانادا بیاید) باید یک شهروند کانادایی، مقیم دائم یا تبعه خارجی بوده باشد که برای اقامت دائم تایید شده است. در حادثه سقوط ایرلاین اوکراینی ۸۵ جانباخته و در حادثه سقوط ایرلاین اتیوپیایی ۲۲ جانباخته شهروند یا مقیم دائم کانادا بودند.

این اقدام جدید پیرو خط مشی ماه مه ۲۰۲۱ وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است که برای اعضای خانواده قربانیان فجایع هوایی که از قبل در کانادا بودند یک راه اقامت دائم فراهم می کرد. خط مشی ماه مه ۲۰۲۱ در ۱۱ مه ۲۰۲۲ به پایان رسید. اعضای خانواده درجه دو واجد شرایط اکنون می‌توانند حتی در صورتی که خارج از کانادا هستند برای این مسیر اقامت دائم جدید درخواست بدهند.

خط مشی عمومی برای خانواده های خارج از کانادا از ۳ آگوست ۲۰۲۲ تا ۲ آگوست ۲۰۲۳ اجرایی خواهد بود.

معیارهای واجد شرایط بودن

یکی از معیارهای واجد شرایط بودن برای درخواست این نوع اقامت‌دائم این است که باید خارج از کانادا باشید. شما و اعضای خانواده تان نیز نباید در کانادا غیرقابل پذیرش باشید.

شما باید با یکی از قربانیان کانادایی یا همسر یا شریک زندگی عرفی (common-law partner) یکی از قربانیان کانادایی که در حادثه سقوط پرواز ۷۵۲ ایرلاین اوکراینی یا پرواز ۳۰۲ ایرلاین اتیوپیایی کشته شده‌اند نسبت داشته باشید. باید یک اظهارنامه قانونی کامل و امضا شده (IMM 0171) از یکی از اعضای بازمانده خانواده ارائه دهید. اعضای خانواده قربانیان فقط می توانند برای حداکثر دو متقاضی اصلی یک اظهارنامه قانونی امضا کنند.

علاوه بر این اگر با شخصی نسبت خانوادگی دارید که اقامت دائم خود را تحت خطی مشی عمومی موقت دریافت کرده ]که به منظور تسهیل اقامت دائم برای خانواده های قربانیان کانادایی فجایع هوایی اخیر که در کانادا حضور دارند فراهم شده است[، در این صورت اگر به عنوان عضو خانواده غیر همراه در تقاضانامه آنها اعلام شده اید یا فرزند آنها هستید و پس از اقامت دائم والدین خود به دنیا آمده اید نیز واجد شرایط خواهید بود.

همچنین اگر با شخصی نسبت دارید که طبق خط مشی عمومی موقت برای تسهیل اقامت‌دائم خانواده‌های قربانیان کانادایی فجایع هوایی اخیر (حاضر در کانادا) اقامت‌دائم دریافت کرده است، در این صورت اگر در تقاضانامه آنها به عنوان یکی از اعضای خانواده غیر همراه اعلام شده باشید، یا فرزند آنها باشید که پس از اقامت دائم والدین خود متولد شده اید نیز واجد شرایط خواهید بود.

بستگان واجد شرایط قربانیان شامل موارد ذیل است:

  • همسر یا شریک زندگی عرفی (common-law partner)
  • فرزند (در هر سنی)
  • والدین
  • پدربزرگ/مادربزرگ
  • نوه
  • خواهر/ برادر (شامل خواهران/برادران ناتنی با یک والد مشترک)
  • عمه/خاله یا دایی/عمو (خواهر/بردار پدر یا مادر)
  • خواهرزاده/برادرزاده (فرزندان خواهر/بردار جانباخته فاجعه)

بستگان واجد شرایط همسر یا شریک زندگی عرفی قربانیان شامل موارد ذیل است:

  • فرزند
  • والدین
  • پدربزرگ/مادربزرگ
  • نوه
  • خواهر/برادر (شامل خواهران/برادران ناتنی با یک والد مشترک)
  • عمه/خاله یا عمو/دایی (خواهر/برادر والدین جانباخته فاجعه)
  • خواهرزاده/ برادرزاده (فرزند خواهر یا برادر جانباخته فاجعه)

می توانید اعضای خانواده خود را که تمامی شرایط پذیرش اقامت دائم کانادا را دارند در تقاضانامه خود بگنجانید.

حتی اگر اعضای خانواده شما قصد ندارند به کانادا بیایند، باید آنها را در تقاضانامه خود اعلام کنید. در غیر این صورت، بعداً نمیتوانید اسپانسر آنها باشید.

خانواده‌های قربانیان کانادایی فجایع هوایی سقوط هواپیمای اوکراینی و اتیوپیایی ممکن است واجد شرایط اقامت دائم باشند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا