جدیدترین اخبارجهان

ایالات متحده ۵.۵ میلیارد دلار کمک مالی شامل یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال می کند

ایالات‌متحده آمریکا ۵.۵ میلیارد کمک بودجه جدید شامل یک میلیارد دلار تسلیحات نظامی برای اوکراین ارسال می‌کند

ایالات متحده آمریکا ۵.۵ میلیارد دلار کمک مالی شامل یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال می کند

ایالات متحده آمریکا ۵.۵ میلیارد دلار کمک اضافی شامل ۴.۵ میلیارد دلار کمک بودجه و ۱ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین خواهد فرستاد تا این کشور بتواند با مشکلات ناشی از تهاجم روسیه در سال جاری مقابله کند.

ایالات متحده آمریکا 5.5 میلیارد دلار کمک مالی شامل یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال می کند
ایالات متحده آمریکا ۵.۵ میلیارد دلار کمک مالی شامل یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به اوکراین ارسال می کند

آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که کمک مالی ۴.۵ میلیارد دلاری نیازهای فوری دولت از جمله پرداخت‌های حقوق بازنشستگی، رفاه اجتماعی و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی را تامین می‌کند و کل کمک‌های مالی ایالات متحده آمریکا به اوکراین را از زمان تهاجم روسیه در ماه فوریه به ۸.۵ میلیارد دلار می‌رساند.

آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID) گفت این کمک مالی با هماهنگی وزارت خزانه داری آمریکا و از طریق بانک جهانی به صورت اقساطی به دولت اوکراین پرداخت می شود و اولین پرداخت با ۳ میلیارد دلار از ماه آگوست آغاز می شود.

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) گفت که این کمک مالی دنباله انتقال های قبلی به مبالغ ۱.۷ میلیارد دلار در جولای و ۱.۳ میلیارد دلار در ماه جون است. واشینگتن علاوه بر این میلیاردها دلار حمایت نظامی و امنیتی برای اوکراین ارائه کرده است.

بسته تسلیحاتی یک میلیارد دلاری اعلام شده توسط پنتاگون بزرگترین بسته نظامی تحت اختیار جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است که شامل مهمات موشکی دوربرد و خودروهای زرهی حمل و نقل پزشکی می‌شود.

بسته کمک تسلیحاتی جدید آمریکا شامل ۵۰ وسیله حمل و نقل پزشکی زرهی ام۱۱۳ (M113) و مهمات برای موشک اندازهای دوربرد هایمارس (HIMARS) و سیستم موشکی زمین به هوای ناسام (NASAMS) است.

  بسته های کمک های مالی و نظامی (که هر دو برای اولین بار در روز دوشنبه توسط رویترز گزارش شد) بخشی از بسته کمکی ۴۰ میلیارد دلاری به اوکراین است که در ماه مه توسط کنگره تصویب شد.

ایالات متحده آمریکا در مجموع بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال جاری به اوکراین کمک کرده است.

فقر اوکراین در حال افزایش است

کمک بودجه‌ای جدید به دولت اوکراین کمک می کند تا در شرایطی که جنگ همچنان ادامه دارد کارکردهای اساسی خود از جمله کمک های اجتماعی و مالی برای جمعیت رو به رشد فقیران، کودکان دارای معلولیت و میلیون ها آواره داخلی را حفظ کند.

مقامات اوکراین تخمین می زنند که این کشور به دلیل هزینه های جنگ و کاهش درآمدهای مالیاتی با کسری مالی ۵ میلیارد دلاری در ماه (یا ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی قبل از جنگ) مواجه است. اقتصاددانان می‌گویند که این کمبود مالی باعث می شود کسری بودجه سالانه اوکراین به ۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی (در مقایسه با ۳.۵ درصد کسری بودجه قبل از جنگ) افزایش یابد.

آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) گفت که حمایت های بودجه ای ایالات متحده این امکان را برای دولت اوکراین فراهم کرده است تا انتقال جریان گاز و برق به بیمارستان ها، مدارس و دیگر زیرساخت های حیاتی را ادامه دهد و مایحتاج ضروری بشردوستانه را به شهروندان تحویل دهد.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا