جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا به طور موقت واردات اسلحه دستی را ممنوع می کند

کانادا واردات اسلحه دستی را تا هنگام تصویب لایحه ممنوعیت خرید و فروش سلاح ممنوع می‌کند

کانادا به طور موقت واردات اسلحه دستی را ممنوع می کند

کانادا در اقدامی به منظور تسریع قوانین پیشنهادی در قانون کنترل اسلحه که در ماه مه اعلام شد روز جمعه گفت که به طور موقت واردات اسلحه های دستی محدود شده را از ۱۹ آگوست ممنوع خواهد کرد.

از آنجایی که اکثر اسلحه‌های دستی در کانادا وارداتی هستند، این ممنوعیت عملاً تعداد این نوع سلاح‌ها را که از قبل در کشور موجود هستند، بدون اجرای ممنوعیت کامل آنها در سطح فعلی محدود می‌کند.

دولت کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد، ممنوعیت واردات تا زمانی که ممنوعیت ملی اسلحه‌های دستی اجرایی نشود، باقی خواهد ماند.

کانادا قوانین اسلحه بسیار سخت گیرانه تری نسبت به ایالات متحده دارد، اما کانادایی ها به شرط داشتن مجوز مجاز به داشتن سلاح گرم هستند. سلاح های گرم محدود یا ممنوع، مانند تفنگ های دستی، نیز باید ثبت شوند.

رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که از زمانی که دولت ترودو این ممنوعیت را اعلام کرد، فروش اسلحه‌های دستی به شدت افزایش یافته است و برخی از قانون‌گذاران را بر آن داشته تا نسبت به خرید اسلحه‌های دستی از سوی صاحبان قانونی اسلحه ابراز نگرانی کنند.

دولت لیبرال جاستین ترودو لایحه ای را برای اجرای ممنوعیت ملی خرید و فروش اسلحه دستی و همینطور برخی دیگر از اقدامات در زمینه مجموعه قوانین کنترل اسلحه ارائه کرد که هنوز فرایند تصویب را در مجلس طی نکرده است.

پارلمان کانادا در حال حاضر در تعطیلات تابستانی است که تا سپتامبر ادامه خواهد داشت.

ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای گفت «ممنوعیت وارداتی که امروز اعلام شد کمک می‌کند تا در مدتی که ما برای اجرای لایحه سی-۲۱ (Bill C-21) تلاش می کنیم اسلحه‌ها از خیابان‌های ما دور بمانند، و خشونت‌های مسلحانه را در کوتاه مدت کاهش دهیم.»

کانادا به طور موقت واردات اسلحه دستی را ممنوع می کند
دولت فدرال به طور موقت واردات اسلحه دستی را ممنوع می کند

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا