جدیدترین اخبارجهان

کانادا به دلیل «ستیزه جویی روسیه» به طوری جدی از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند

کانادا به دلیل اقدامات خصمانه روسیه در آستانه سفر وزیر امور خارجه به اوکراین سطح ریسک سفر به اوکراین را افزایش داد

کانادا به دلیل «ستیزه جویی روسیه» به طوری جدی از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند

دولت کانادا در یک توصیه جدید با استناد به «ستیزه جویی روسیه» از شهروندان خود خواست که از سفر غیرضروری به اوکراین اجتناب کنند. کانادا از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند

مسکو بیش از ۱۰۰،۰۰۰ نیروی نظامی در نزدیکی مرز خود با اوکراین مستقر کرده و ایالات متحده روز جمعه گفت که نگران است که روسیه در حال آماده کردن بهانه و دستاویزی باشد تا در صورت شکست راهکارهای سیاسی برای دستیابی به اهداف خود به اوکراین حمله کند. کانادا از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند

کانادا به دلیل «ستیزه جویی روسیه» به طوری جدی از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند
کانادا از شهروندان خود خواست که از سفرهای غیرضروری به اوکراین خودداری کنند

دولت کانادا در توصیه مسافرتی که اواخر روز شنبه منتشر شد گفت «ما سطح ریسک سفر به اوکراین را برای اجتناب از سفرهای غیرضروری به دلیل تداوم ستیزه جویی های روسیه و افزایش حضور نظامی در این کشور و اطراف آن تغییر دادیم.»

دولت فدرال در توصیه جداگانه ای گفته است که به دلیل شیوع واریانت اومیکرون ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری به خارج از کانادا خودداری شود.

کانادا با داشتن جمعیت بزرگی از اوکراینی تبارهای دارای نفوذ سیاسی پس از تجزیه کریمه از اوکراین و الحاق آن توسط روسیه در سال ۲۰۱۴ موضع سرسختانه ای در مقابل روسیه اتخاذ کرده است.

اتاوا اوایل این هفته گفت که ملانی جولی وزیر امور خارجه کانادا قرار است هفته آینده برای تاکید بر حمایت کانادا از حق حاکمیت ملی اوکراین و تقویت تلاش ها برای دفع «اقدامات خصمانه» روسیه به کیِف (Kyiv) سفر کند.

جولی قرار است با دنیس شمیگل (Denys Shmygal) نخست وزیر اوکراین دیدار کند و به غرب کشور سفر کند تا برای ماموریت آموزش های نظامی ۲۰۰ نیروی ویژه کانادایی (۲۰۰-strong Canadian) که از سال ۲۰۱۵ در آنجا مستقر هستند سخنرانی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز شنبه گفت که مارتا مورگان معاون وزیر امور خارجه کانادا و وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده روز جمعه با هم صحبت کردند و متعهد شدند که هماهنگی های دقیق و نزدیک برای دفع خصومت بیشتر روسیه علیه اوکراین را ادامه دهند و خواستار تشنج زدایی از تنش های روسیه شدند.

روسیه قصد حمله به اوکراین را انکار می کند اما بدون اشاره به جزییات اعلام کرد که ممکن است دست به یک اقدام نظامی بزند، مگر اینکه مطالبات این کشور {شامل تعهد ائتلاف ناتو مبنی بر اینکه هرگز کیِف را در ناتو نخواهند پذیرفت} برآورده شوند.

پس از این که مذاکرات بین امریکا، متحدین اروپایی و روسیه هفته گذشته به پایان رسید مقامات ایالات متحده هشدار دادند که ریسک حمله روسیه به اوکراین همچنان بالا است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز سه شنبه با ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفتگو کرد و «تاکید کرد که هر گونه تهاجم نظامی به اوکراین پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت، از جمله تحریم های هماهنگ.

کانادا به دلیل ضمیمه کردن کریمه به خاک روسیه علیه بیش از ۴۴۰ شخص و نهاد اقدامات تنبیهی به اجرا گذاشت.

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا