جدیدترین اخبارجهاندولت فدرالکانادا

چین، مایکل چانگ نماینده محافظه کار پارلمان و کمیته فرعی فدرال را تحریم می کند

نماینده محافظه کار پارلمان کانادا، مایکل چانگ به چین ممنوع الورود شد

چین، مایکل چانگ نماینده محافظه کار پارلمان و کمیته فرعی فدرال را تحریم میکند

چین_تحریم هایی علیه سیاست مدار کانادایی و یک کمیته فرعی فدرال وضع کرده است. این تحریم ها در پاسخ به تحریم های مقامات_چین توسط کانادا به دلیل سو استفاده علیه مسلمانان اویغور وضع شده اند. چینایکل چانگ نماینده محافظه کار پارلمان و کمیته فرعی فدرال را تحریم می کند

به گزارش تهرانتو نیوز ؛ به نقل از سی تی وی

وزارت امور خارجه جمهوری خلق چین روز شنبه در یک خبر رسمی اعلام کرد که نماینده حزب محافظه کار پارلمان کانادا، مایکل چانگ (Michael Chong) را به چین ممنوع الورود کرده و انجام هرگونه معامله با این فرد برای تمامی شهروندان چین ممنوع اعلام شده است.

چین_همچنین اعلام کرده که تحریم هایی نیز علیه کمیته فرعی پارلمانی حقوق بشر بین الملل اعمال کرده است.

وزارت امور خارجه چین_در بیانیه ای گفته است:

” دولت چین مصمم است که منافع ملی، امنیت و توسعه کشور را محافظت کند و از احزاب مربوطه می خواهد تا کاملا این شرایط را درک کنند و اشتباهات خود را جبران کنند. آنها باید استفاده سیاسی از مسائل مربوط به ژین جیانگ (Xinjiang)، هرگونه دخالت در امور داخلی چین و ادامه مسیر نادرست را متوقف کنند. در غیر اینصورت به خود ضربه خواهند زد.”

این تحریم ها پس از آن اعمال شد که کانادا در روز دوشنبه به دیگر کشورها پیوست و به دلیل نقض حقوق بشر مسلمانان اویغور در منطقه ژین جیانگ چین تحریم هایی علیه چهار مقام و یک نهاد چینی اعمال کرد.

امور بین الملل کانادا گفته است که شواهد حاکی از سو استفاده مقامات چینی علیه بیش از یک میلیون مسلمان اویغور و دیگر اقلیت های مسلمان بر پایه مذهب و قومیت بوده است. همچنین گفته شده که این سو استفاده شامل “آموزش مجدد سیاسی، کار اجباری، شکنجه و عقیم سازی اجباری” می شود.

نخست وزیر کانادا، جاستین ترودو در روز دوشنبه گفت که تحریم ها به دلیل “نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در این منطقه” اعمال شده است.

چانگ منتقد محافظه کار امور خارجه در روز شنبه گفت او وظیفه دارد که “نسل کشی” مسلمانان اویغور را مطرح کند.

وی در اکانت خود در توییتر گفته است: ” ما، کسانی که آزادانه در دموکراسی های تحت حاکمیت قانون زندگی میکنیم باید صدای افراد بی صدا باشیم. اگر این بدان معنی است که چین مرا تحریم کند، من با افتخار آن را می پذیرم.”

امور بین الملل کانادا گفته که به زودی در این مورد اظهار نظر خواهد کرد.

چین_همچنین در روز شنبه اعلام کرده که تحریم هایی علیه رئیس و نایب رئیس کمیسیون بین المللی آزادی های مذهبی ایالات متحده آمریکا اعمال کرده است. 

 

چین، مایکل چانگ نماینده محافظه کار پارلمان و کمیته فرعی فدرال را تحریم میکند
، مایکل چانگ نماینده محافظه کار پارلمان و کمیته فرعی فدرال را تحریم میکند

جمهوری خلق چین  دولت چین

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا