جدیدترین اخبارسسکچوانکانادا

قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روزی سسکچوان یافته است

قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روزی سسکچوان یافته است

قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روزی سسکچوان یافته است

قوم اولیه کاوسیس (Cowessess) میگوید قریب به ۷۵۱ گور بی‌نشان در زمین‌های مدرسه شبانه‌روزی سابق بومیان مریول (Marieval Indian Residential School) در سسکچوان یافته است. قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان یافته است

قوم اولیه کاوسیس که در ۱۶۴ کیلومتری شرق رجینا واقع شده، تصویربرداری راداری زمین‌های مدرسه و نواحی اطراف را از روز ۱ ماه جون آغاز کرد. یافته‌های این جستجو به‌طور رسمی در جلسه مطبوعاتی روز پنجشنبه اعلام شد.

کدموس دلورم (Cadmus Delorme) رئیس قبیله کاوسیس تأکید کرد که بقایای یافته شده مربوط به گورهای دسته‌جمعی نبوده بلکه این بقایا در گورهای بی‌نشان یافت شده‌اند که سنگ روی گورها برداشته‌شده‌اند. قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان یافته است

قبیله بومی کاوسیس می‌گوید 751 گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان یافته است
قبیله بومی کاوسیس ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان

دلورم گفت «نمایندگان کلیسای کاتولیک سنگ مزارها را برداشته‌اند و به همین علت امروز محل دفن اجساد گورها بی‌نشان هستند.» قبیله بومی کاوسیس گور بی‌نشان  مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان 

قبیله بومی کاوسیس ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان

برای جستجوی زمین‌ها از رادارهای زمین‌نفوذ استفاده شد که به شناسایی ۷۵۱ محل دفن منجر شد، اما دلورم می‌گوید عملکرد این دستگاه کاملا مطلوب نیست و فرایند شناسایی ۱۰ تا ۱۵ درصد حاشیه خطا دارد.

دلورم گفت «هر یک از این موارد شناسایی‌شده توسط یک تیم فنی ارزیابی خواهد شد و ما تعداد صحت سنجی شده را در هفته‌های آینده به دست خواهیم آورد.»

 در این مرحله از تحقیقات آنها قادر به شناسایی بقایای اجساد در گورهای بی‌نشان نیستند؛ گورهایی که ممکن است متعلق به کودکان و همین‌طور بزرگ‌سالان باشد.

دلورم افزود «ما نمی‌توانیم تائید کنیم که تمامی آنها کودک بوده‌اند، اما روایت‌های شفاهی وجود دارد مبنی بر اینکه در این محل‌های دفن بقایای اجساد بزرگ‌سالان نیز وجود دارد.» قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان یافته است

قبیله بومی کاوسیس می‌گوید 751 گور بی‌نشان در نزدیکی مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان یافته است
قبیله بومی کاوسیس می‌گوید ۷۵۱ گور بی‌نشان مدرسه سابق شبانه‌روز سسکچوان

دلورم گفت که دانش آموزان ممکن است از سسکچوان جنوبی و همچنین از منیتوبا آمده باشند.

در حالی که دلورم نمی‌توانست تائید کند که دقیقاً کدام قبایل به این مدرسه می‌رفته‌اند، گفت که بخش عمده‌ای از کودکانی که به این مدرسه می‌رفته‌اند باید جزو پیمان چهار قوم بوده باشند.

هدف قوم اولیه کاوسیس شناسایی بقایای اجساد و نشان‌گذاری گورها برای ادای احترام به کسانی است که آنها را در مدارس شبانه‌روزی ازدست‌داده‌اند.

دلورم گفت «پاپ باید برای آنچه در مدرسه شبانه‌روزی مریول اتفاق افتاده و تأثیر آن بر قوم اولیه کاوسیس و بازماندگان و نسل‌های بعدی آنها عذرخواهی کند.»

کشف بقایای اجساد در مدرسه شبانه روزی مریول در کمتر از یک ماه پس از اکتشاف بقایای ۲۱۵ کودک بومی دفن شده در گورهای بی‌نشان مدرسه شبانه‌روزی کملوپس در بریتیش کلمبیا انجام می‌شود.

مدرسه شبانه‌روزی مریول از ۱۸۹۸ تا ۱۹۹۶ در کواپل ولی (Qu’Appelle Valley) فعالیت داشت.

مدیریت این مدرسه را کلیسای رومن کاتولیک به عهده داشت تا اینکه در سال ۱۹۸۱ قوم اولیه کاوسیس اداره فعالیت‌های مدرسه را به عهده گرفت.

یکی از بازماندگان مدرسه شبانه‌روزی مریول گفت که چاره‌ای جز رفتن به این مدرسه نداشته است و اگر خانواده‌ای کودک خود را به چنین مدرسه‌ای نمی‌فرستادند یکی از والدین به زندان فرستاده می‌شد.

دانش آموزان مجبور می‌شدند که درباره خدای کاتولیک بیاموزند و راهبه‌ها و کشیش‌ها مردم اقوام اولیه را به دلیل پیروی نکردن از دین کاتولیک تخطئه و محکوم می‌کردند.

یکی از بازماندگان که سومین نسلی است که به این مدرسه می‌رفته است گفت «آنها ما را به‌عنوان یک ملت خوار و خفیف می‌کردند» «تا ما یاد بگیریم چگونه خود را آن‌طور که بودیم دوست نداشته باشم؛ و این روند همچنان ادامه داشت و هنوز ادامه دارد.»

اسپرویر می‌گوید (Sparvier) راهبه‌ها و کشیش‌هایی که مدارس شبانه‌روزی را اداره می‌کردند از طریق اقدامات همگون سازی مردم بومی آنها را مجبور می‌کردند که خود را به شیوه متفاوتی ببینند. به گفته اسپرویر آنها مجبور می‌شدند که باور داشته باشند که روح ندارند.

 

ما آرام نخواهیم نشست تا هنگامی‌که تمامی فرزندان خود را پیدا کنیم

 

 Marieval Indian Residential School in Saskatchewan
Marieval Indian Residential School in Saskatchewan

بابی کمرون رئیس FSIN در سخنرانی خود در کنفرانس مطبوعاتی گفت که کارهای بسیاری باید برای شفا یافتن زخم‌های ناشی از مدارس شبانه‌روزی انجام شود؛ با اجرای جستجوهای بیشتر یافته‌های بیشتری به دست خواهد آمد.

کمرون گفت «تنها جرمی که ما به‌عنوان یک کودک مرتکب شده بودیم این بود که بومی به دنیا آمده بودیم.»

کمرون افزود «ما اجساد بیشتری خواهیم یافت و متوقف نخواهیم شد تا هنگامی‌که تمامی فرزندان خود را پیدا کنیم.»

«ما مکان تمامی مدارس شبانه‌روزی بومیان را جستجو خواهیم کرد و به جستجوی آنها اکتفا نخواهیم کرد. ما تمامی آسایشگاه‌های مبتلایان به سل در بیمارستان‌های بومی و تمامی مکان‌هایی که مردم ما به‌اجبار به آنجا برده شدند آزار دیدند، شکنجه شدند و نادیده گرفته‌شده و به قتل رسیدند را جستجو خواهیم کرد.»

کمرون گفت «کانادا به‌عنوان کشوری که تلاش کرد تا اقوام اولیه بومی را ریشه‌کن و نابود کند شناخته خواهد شد.» «ما حالا مدرک داریم. مدارکی ازآنچه بازماندگان مدارس شبانه‌روزی در تمام طول این مدت در چندین دهه به زبان می‌آوردند از اینکه بدون هیچ انسانیتی با آنها رفتار شده است.»

«آنها شکنجه شدند، آزار دیدند و شاهد مرگ همکلاسی‌های خود بودند. آنها حتی مجبور بودند برای دانش آموزان خود گور بکنند.»

کامرون رئیس قبیله گفت که می‌خواهد در ادامه شاهد اقدامی بیش از عذرخواهی باشد. او می‌خواهد که دولت کانادا و کلیسا اسناد و سوابق این مؤسسات را به اقوام بومی تحویل دهند.

نخست‌وزیر جاستین ترودو با واکنش به این خبرها در بیانیه‌ای گفت که او به خاطر جامعه بومی عمیقاً غمگین و متأثر است.

«یافته‌های مریول و کملوپس بخشی از یک فاجعه بزرگ‌تر هستند. این یافته‌ها یادآور ننگینی از نژادپرستی سیستماتیک، تبعیض و بی‌عدالتی هستند که مردم بومی با آن مواجه بودند و همچنان در این کشور با آن روبرو هستند. ما همراه با یکدیگر باید این حقیقت را تصدیق کنیم، از گذشته خود بیاموزیم و در مسیر مشترک آشتی گام برداریم تا بتوانیم آینده بهتری بسازیم.»

 

کانادا        کانادا            کانادا          کانادا          کانادا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا