ایرانجدیدترین اخبار

اعترافات متهم به قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او

قاتل مهرجویی: ۳۰میلیون تومان از او طلب داشتم؛ من را برای یک جاروبرقی به زندان انداخت

اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او

مقامات قضایی جمهوری اسلامی در سناریویی مضحک گفتند این شخص در گذشته به عنوان باغبان ویلای داریوش مهرجویی مشغول به کار بوده است. او ادعا کرده که به دلیل داشتن کینه شخصی و همچنین به دنبال طلب مبلغ ۳۰ میلیون تومانی، به ارتکاب این جنایت وحشتناک دست زده است.

اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او
اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او

روزنامه همشهری در تاریخ جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ اعلام کرد که به بخشی از جزئیات اعتراف متهم اصلی در قتل داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر دست پیدا کرده است.

در متن اعتراف‌هایی که به این شخص نسبت داده می‌شود آمده که سال قبل با اتهام سرقت جاروبرقی از خانهٔ داریوش مهرجویی به زندان افتاده بود و پس از آزادی، وقتی برای دریافت مبلغ ۳۰ میلیون تومان طلب بابت کار در ویلای این کارگردان به خانه او مراجعه کرده بود، داریوش مهرجویی این طلب را منکر شده و به همین دلیل از او انتقام گرفته است.

در سناریوی اعترافات این فرد آمده که همراه با برادرش و دو تن از دوستانشان، در شب حادثه به خانه داریوش مهرجویی مراجعه کرده و با قصد قبلی این جنایت را مرتکب شده است.

بر اساس گزارش روزنامه همشهری، متهم اصلی پرونده در سناریوی اعترافات خود به طور قاطع تأکید کرده که در شب حادثه، همراه برادرش که سرایدار یکی از ویلاهای شهرک و دو دوست دیگرش که آنها هم در شهرک مشغول به کار بودند، به سمت ویلای کارگردان رفته‌اند و وقتی داریوش مهرجویی درب را باز کرده به او حمله کرده و او را با چوب زده است.

در سناریوی اعترافات متهم همچنین آمده است: برادرم و دوستم وارد اتاق شدند و همسر مهرجویی را به اسارت گرفتند. ابتدا برادرم دست همسر مهرجویی را گرفت و دوستم با چاقو به او ضربه وارد کرد و وقتی بی‌حال شد، برادرم نیز با چاقو به جان او افتاد.

این متهم ادعا کرده که ضربات چاقو را به داریوش مهرجویی وارد کرده و در این‌باره توضیح داده: من نیز مهرجویی را با چاقو زدم و سپس به اتاق رفتم. وقتی اطمینان حاصل کردیم که هر دوی آن‌ها کشته شده‌اند، النگوها و طلاهای همسر مهرجویی، موبایل و دارایی‌های دیگر را سرقت و محل را ترک کردیم.

در ادامه سناریوی اعترافات این فرد آمده که پس از ارتکاب جنایت، به خانه خود بازگشتم، زیرا لباس‌هایم خونی بودند، آنها را دور انداخته و یک دست لباس جدید خریداری کردم.

او گفت که طلاها، اموال مسروقه و چاقو را به دوست خود که در شهرک مشغول به کار بود، سپرده است.

اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او
اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او

همشهری در ادامه گزارش مضحک خود به روش‌های شناسایی و بازداشت متهمان نیز توجه کرده و نوشت که باغبانی که سابقاً متاهل و دارای فرزند بوده، در منطقه فرخ‌آباد سکونت داشت و از ابتدا به عنوان یکی از مظنونان اصلی در پرونده شناخته شده است.

ماموران به دستاوردهایی از شواهد رسیده بودند که نشان می‌داد این فرد به اطرافیانش اعلام کرده بود که قصد سفر به خارج از کشور دارد و برای این منظور به شهرهای مرزی می‌رود. اما پلیس در تحقیقات خود متوجه شده که این فرد در اطراف زیبادشت مشاهده شده است.

با توجه به اظهارات اولیه کارآگاهان پلیس در روز اول، که درباره پیگیری خطوط تلفن در منطقه صحبت کرده‌اند، به نظر می‌رسد متهم در یک ساختمان نیمه کاره بازداشت شده است.

همشهری اعلام کرد که با وجود به انکار قتل، به دلیل تناقضات موجود در گفته‌های این فرد، از جمله ادعای دور بودن از شهرک در طول دو سال گذشته، در حالی که ساکنان شهرک بارها او را در این محل دیده بودند، در نهایت در شب پنجشنبه، این فرد اعتراف کرده و همدستان خود را نیز معرفی کرده است.

با بازداشت آخرین فرد عضو گروه، پلیس اعلام کرد که دوگوشی موبایل، ابزارهای قتل و یک قسمت از طلاهای وحیده محمدی‌فر که در اختیار متهم چهارم قرار داشته، پیدا شده است.

بعضی رسانه‌های حکومتی ادعا کرده‌اند که در روز بازسازی صحنه جنایت، ساکنان شهرک دو نفر از متهمان را به عنوان افرادی که در این شهرک مشغول به کار بودند، شناسایی کرده‌اند.

همچنین برخی رسانه‌ها درباره روش شناسایی، به مکان پنهانی متهم اصلی اشاره کرده‌اند. با همکاری یکی از باغبانان محلی که قبلاً با متهم آشنا بود، پلیس توانست با او تماس برقرار کند و با استفاده از بهانه سفارش حفر چاه در باغ خود، اطلاعاتی درباره محل مخفی‌شدن او را به دست آورد.

اگرچه در روزهای اخیر اخبار متضادی درباره جزئیات پرونده منتشر شده و در یکی از موارد، مدیر مسئول سایت رکنا به دلیل انتشار خبرهای نادرست درباره آمران قتل، به قوه قضاییه احضار شد، اما دلیل اینکه جزئیاتی مانند اعتراف متهم اصلی به جای اعلام رسمی پلیس، مجددا در سایت روزنامه همشهری منتشر شده، هنوز مشخص نیست.

تناقض در اخبار و نحوه ارائه اطلاعات دروغین کاملا مشخص است و کاربران رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که روایت‌های مسئولان که درباره قتل داریوش مهرجویی و همسرش در روزهای اخیر منتشر کرده‌اند، یک سناریو سازی برای قتل حکومتی او بوده است.

به علاوه، در حالی که در دو روز گذشته تصویر متهم اصلی در رسانه‌ها منتشر شده و پلیس آن را تکذیب نکرده، روزنامه همشهری این تصویر را متعلق به برادر متهم اصلی دانسته و بر اساس اعترافات او، مدعی است که او ضربات چاقو را به وحیده محمدی‌فر وارد کرده است.

اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او
اعترافات متهم قتل داریوش مهرجویی و فریده محمدی‌فر، سناریوی حکومت برای توجیه قتل او

داریوش مهرجویی و همسرش  داریوش مهرجویی و همسرش  داریوش مهرجویی و همسرش

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا