انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

سازندگان مسکن احتمالا به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز، ساخت حدود ۵،۰۰۰ واحد مسکونی جدید را لغو کنند

نهاد ناظر بر صنعت مسکن می گوید که ممکن است سازندگان حدود ۵،۰۰۰ واحد مسکونی جدید را به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز لغو کنند

سازندگان مسکن احتمالا به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز، ساخت حدود ۵،۰۰۰ واحد مسکونی جدید را لغو کنند

طبق تحلیلی که توسط شرکت پژوهشی املاک و مستغلات اوربنیشن (Urbanation) انجام شده، سازندگان ممکن است ساخت حدود ۵،۰۰۰ واحد مسکونی جدید در تورنتو را در پاسخ به افزایش هزینه‌های مواد اولیه و نیروی کار لغو کنند.

سازندگان مسکن احتمالا به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز، ساخت حدود 5،000 واحد مسکونی جدید را لغو کنند
سازندگان مسکن احتمالا به دلیل افزایش هزینه های ساخت و ساز، ساخت حدود ۵،۰۰۰ واحد مسکونی جدید را لغو کنند

شان هیلدبرند (Shaun Hildebrand) رئیس شرکت اوربنیشن (Urbanation) نتایج این تحلیل را روز سه شنبه با خبرگزاری سی‌پی‌۲۴ (CP24) به اشتراک گذاشت.

هیلدبرند گفت که هزینه‌های ساختمانی که تقریباً ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، اکنون با «سرعت بسیار بیشتری» در مقایسه با قیمت املاک و مستغلات افزایش می‌یابد، که می‌تواند باعث شود که برخی از پروژه‌ها «دیگر از نظر اقتصادی امکان‌پذیر نباشند.»

به گفته هیلدبراند، افزایش هزینه های نیروی کار به دلیل پایین بودن کم سابقه نرخ بیکاری نیز یکی از عوامل اثرگذار است.

هیلبرند گفت «افزایش هزینه مصالح به دلیل مشکلات زنجیره تامین ناشی از پاندمی و جنگ در اوکراین تشدید شده است و به افزایش بسیار بسیار شدید هزینه‌ها منجر می شود تا جایی که اکنون هزینه‌های ساخت کاندوها ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و در عین حال این هزینه ها با سرعت بسیار بیشتری نسبت به قیمت خانه ها در حال رشد هستند.»

«مسئله صرفا مربوط به این ۵،۰۰۰ واحد نیست که از قبل در بازار هستند و ممکن است که لغو شوند، بلکه این شرایط شامل همه پروژه‌هایی است که قرار بود در مدت کوتاهی آغاز شوند اما دیگر نمی توانند وارد بازار شوند. بنابراین افزایش هزینه مصالح و نیروی کار باعث می شود که نه تنها امروز، بلکه سال‌ها پس از تحویل این پروژه‌ها، نیز عرضه مسکن کاهش یابد.»

قیمت املاک و مستغلات به دلیل چرخه کاهش شدید نرخ بهره که توسط بانک مرکزی کانادا در پیش گرفته شده است، شروع به کاهش کرده است.

هیلدبرند گفت که تورنتو مدتی است که در بحبوحه «رونق آپارتمان» قرار داشته است، بنابراین عرضه کلی مسکن در تورنتو با حدود ۸۷،۰۰۰ واحد در حال ساخت و۳۳،۰۰۰ واحد دیگر در مرحله پیش ساخت همچنان باید قوی باقی بماند.

اما هیلبرند هشدار داد که  احتمال برخی «خسارات جانبی» وجود خواهد داشت، چرا که «هزینه های ساخت به سرعت در حال افزایش است در حالی که قیمت مسکن رو به کاهش گذاشته است.»

هیلبرند گفت در چنین شرایطی خریداران این حق را خواهند داشت که طبق قانون انتاریو سپرده های خود را پس بگیرند، اما الزاما مبلغ سپرده را به ارزش روز دریافت نخواهند کرد.

«متأسفانه، ممکن است سال‌ها بین زمانی که سپرده پرداخت می‌شود و زمانی که مردم واقعاً پول خود را پس می‌گیرند فاصله وجود داشته باشد و در این فاصله ممکن است قیمت ها به میزان قابل توجهی افزایش یابند در حالی که مردم معمولا نمی توانند ارزش واقعی سپرده خود را به نرخ روز پس بگیرند و بنابراین در برخی موارد خریداران به ناچار از بازار بیرون رانده می شوند.»

داده های قبلی هیئت املاک و مستغلات منطقه تورنتو نشان می داد که قیمت مسکن برای سه ماه متوالی کاهش یافته است. با این حال، میانگین قیمت یک خانه در تورنتو همچنان در ماه مه ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشت.

ساخت و ساز در تورنتو کانادا  ساخت و ساز در تورنتو کانادا    ساخت و ساز در تورنتو کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا