انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

الناز حاج‌تمیری قبل از ربوده شدن توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابقش تحت نظر بود

دوست پسر سابق الناز حاج‌تمیری قبل از ربوده شدن او در واساگا بیچ یک کارآگاه خصوصی برای تحت نظر گرفتن او استخدام کرده بود

الناز حاج‌تمیری قبل از ربوده شدن توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابقش تحت نظر بوده است

به گزارش سی‌بی‌سی نیوز، دوست پسر سابق الناز حاج‌تمیری روزها و هفته‌ها قبل از ربوده شدن خشونت‌آمیز او از واساگا بیچ در ۱۲ ژانویه برای زیر نظر گرفتن محل حضور و رفت و آمد او یک کارآگاه خصوصی استخدام کرده بود.

سه منبع آگاه از وضعیت این پرونده به سی‌بی‌سی نیوز گفتند که محمد لیلو ۳۴ ساله ساکن مونترال از خدمات یک شرکت مستقر در برمپتون به نام شرکت مسئولیت محدود اینوستیگیشن پلاس (Investigations Plus Ltd) برای اطلاع از محل حضور او و زیر نظر گرفتن حاج‌تمیری استفاده کرده بود.

یکی از منابع خبری گفت که کارآگاهان خصوصی شرکت در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ژانویه در خارج از خانه واساگا بیچ الناز حاج‌تمیری را که همراه اقوامش در آنجا اقامت داشت، زیر نظر داشتند. منبع خبری می گوید، با این حال، یکی از کارآگاه های خصوصی صبح روز ۱۲ ژانویه از ادامه مأموریت مرخص شد؛ در همان روز سه مرد با لباس پلیس به زور وارد خانه شدند و الناز حاج‌تمیری ۳۷ ساله را ربودند.

از آن تاریخ تا به حال هیچ خبری از الناز به دست نیامده است.

این افشاگری ها در حالی صورت می گیرد که پلیس استانی انتاریو (OPP) به تحقیق درباره ربوده شدن الناز ادامه می دهد و هنوز هیچ اتهامی مطرح نشده است.

الناز و محمد با یکدیگر رابطه عاشقانه داشتند که در اکتبر ۲۰۲۱ به پایان رسید.

محمد لیلو ۹ روز پس از ربوده شدن دوست دختر سابقش، به آزار و اذیت او متهم شد. فیلیپ گرنیر (Philippe Grenier) وکیل لیلو از پاسخ به اتهامات علیه موکلش که در این پرونده وجود دارد، خودداری کرد. وقتی تلفنی با او تماس گرفته شد، گفت موضوع در دادگاه در حال رسیدگی است. او به فهرست پرسش های مفصلی که از طریق ایمیل ارسال شده بود، پاسخی نداد.

سی‌بی‌سی نیوز تلاش کرد با خود محمد لیلو در رسانه‌های اجتماعی و با شماره تلفنی که در اسناد وثیقه‌اش درج شده بود، تماس بگیرد. لیلو به پیام شبکه های اجتماعی پاسخی نداد و فردی که به تلفن پاسخ داد گفت که لیلو را نمی شناسد.

الناز حاج‌تمیری قبل‌از ربوده شدن توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابق تحت نظربود
الناز حاج‌تمیری توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابق تحت نظر بود

کارآگاه خصوصی تحت نظر گرفتن الناز حاج‌تمیری را تأیید می کند

گابریل کوجوکارو (Gabriel Cojocaru) مالک شرکت مسئولیت محدود اینوستیگیشن پلاس در یک مصاحبه تلفنی با سی بی سی نیوز تأیید کرد که لیلو در حدود ۶ یا ۹ دسامبر این شرکت را استخدام کرد و از شرکت خواست تا حاج‌تمیری را پیدا کند و سپس حرکات او را تحت نظر بگیرد.

الناز حاج‌تمیری قبل‌از ربوده شدن توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابق تحت نظربود
الناز حاج‌تمیری توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام لیلو تحت نظر بود

کوجوکارو گفت که لیلو آدرس ساختمان آپارتمان الناز در ریچموند هیل و خانه واساگا بیچ در تریل وود را در اختیار شرکت قرار داد.

الناز حاج‌تمیری پس از اینکه در ۲۰ دسامبر در پارکینگ زیرزمینی آپارتمانش توسط دو مرد با ماهیتابه مورد ضرب و شتم قرار گرفت، نزد اعضای خانواده‌اش در واسگا بیچ رفت چرا که نگران امنیت خود بود. پسر عموی الناز به سی بی سی نیوز گفت که الناز پس از این حمله حدود ۴۰ بخیه خورد.

منابع به سی‌بی‌سی نیوز گفتند لیلو بارها به اقامتگاه حاج‌تمیری در ریچموند هیل رفته بود و با توجه به اینکه حداقل یک شب زمانی که در حال آشنایی با یکدیگر بودند در خانه واساگا بیچ اقامت داشت با این خانه نیز آشنا بوده است.

کوجوکارو گفت که شرکت او هم آپارتمان ریچموند هیل و هم بعداً خانه واساگا بیچ را «به مدت چند روز قبل از ربوده شدن او» تحت نظر داشته است.

الناز حاج‌تمیری قبل‌از ربوده شدن توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابق تحت نظربود
الناز حاج‌تمیری توسط کارآگاه خصوصی تحت استخدام دوست پسر سابق تحت نظر بود

حوالی ساعت ۸:۳۰ شب در ۱۲ ژانویه، سه مرد به زور وارد خانه واساگا بیچ شدند، الناز را گرفتند و با پای برهنه او را از میان برف به داخل خودرویی که بازپرسان پلیس معتقدند یک لکسوس آر ایکس شاسی بلند (Lexus RX SUV) سفید رنگ بوده کشیدند.

کوجوکارو گفت که یکی از کارآگاهان خصوصی او در روز ربوده شدن خانه را تحت نظر داشته، اما این مرد شیفت خود را ساعت ۶ بعد از ظهر [دو ساعت و نیم قبل از آدم ربایی] ترک کرد؛ چون مبتلا به دیابت است و رفته بود غذا تهیه کند و انسولین تزریق کند.

یکی از منابعی که مجاز به صحبت نبود، به سی‌بی‌سی نیوز گفت که یکی دیگر از کارشناسان نظارتی که با شرکت اینوستیگیشن پلاس قرارداد داشته و در شیفت‌ شب های قبل کار می‌کرده، صبح همان روز از کار اخراج شده است و مشخص نیست چرا.

هنگامی که از کوجوکارو در مورد این واقعیت که هیچ کسی در زمان ربوده شدن الناز خانه او را تحت نظر نداشته است سؤال شد، گفت که این موضوع تصادفی بوده و هیچ کسی به طور خاص از او نخواسته بود که زیر نظر گرفتن الناز را متوقف کند.

کوجوکارو گفت هنگامی که محمد لیلو برای اولین بار در اوایل دسامبر با شرکت اینوستیگیشن پلاس تماس گرفت، ادعا کرد که دوست پسر سابق الناز است و گفت که یک وکیل اهل مونترال می‌باشد و خود را به نام «نزار» معرفی کرد، اگرچه کوجوکارو گفت که نام واقعی لیلو را پس از انجام تحقیقات شخصی به دست آورده است.

سی‌بی‌سی نیوز تأیید کرد که از طریق تطبیق نام و تاریخ تولد محمد لیلو در اسناد دادگاه با اسناد مالی که در جستجوی حق الزحمه های کبک یافت شد پی برده  که نزار نام میانی لیلو است.

کوجوکارو گفت که لیلو در ابتدا ادعا کرد که الناز حاج‌تمیری ۱۰۰،۰۰۰ دلار از او دزدیده است و او می‌خواست او را پیدا کند تا برگه های احضاریه دادگاه را به او تحویل دهد.

کوجوکارو گفت اما داستان لیلو بعداً تغییر کرد و او ادعا کرد که برادرش هدف اصابت گلوله قرار گرفته است. مالک شرکت تحقیقات خصوصی گفت در آن زمان لیلو اعلام کرد که ممکن است حاج‌تمیری در تیراندازی دست داشته باشد و آدم خطرناکی است.

کوجوکارو گفت وظیفه شرکت او این بود که الناز را زیر نظر داشته باشد و سفر احتمالی او به مونترال را به لیلو اطلاع دهد تا لیلو بتواند با پلیس تماس بگیرد.

در انتاریو برای یک کارآگاه خصوصی دارای مجوز اقدام به تحت نظر گرفتن یک فرد در یک محیط عمومی در هر زمانی از شبانه روز شامل جمع آوری عکس یا فیلم ویدیویی از یک شخص بدون رضایت آنها قانونی است.

نظارت باید از املاک عمومی یا از املاک خصوصی که مردم به طور ضمنی به آن مکان دسترسی دارند، مانند یک مرکز خرید یا فروشگاه مواد غذایی انجام شود و کارآگاهان خصوصی نمی توانند قوانین شهرداری، استانی یا فدرال را نقض کنند.

کوجوکارو گفت که او و کارآگاهانش کاری جز تحت نظر گرفتن الناز حاج‌تمیری انجام ندادند و از هر گونه ارتباط با فعالیت‌های مجرمانه بی اطلاع بودند.

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا