جدیدترین اخبارکریپتوکارنسی

روز تاریخی کریپوکارنسی ها: اتریوم عملیات «مرج» را با هدف کاهش مصرف انرژی اجرا کرد

بلاک چین اتریوم از طریق ارتقای نرم افزاری موسوم به «مرج» مصرف انرژی را بیش از ۹۹ درصد کاهش می‌دهد

روز تاریخی کریپوکارنسی ها: اتریوم عملیات «مرج» را با هدف کاهش مصرف انرژی اجرا کرد

مخترع و یکی از بنیانگذاران اتریوم روز پنجشنبه در توییتی نوشت یک ارتقای نرم افزاری بزرگ روی بلاک چین اتریوم انجام شده است که مصرف انرژی این بلاکچین را به شدت کاهش می دهد.

روز تاریخی کریپوکارنسی ها: اتریوم عملیات «مرج» را با هدف کاهش مصرف انرژی اجرا کرد
روز تاریخی کریپوکارنسی ها: اتریوم عملیات «مرج» را با هدف کاهش مصرف انرژی اجرا کرد

به گفته بنیاد اتریوم سیستم جدید تا ۹۹.۹۵ درصد کمتر انرژی مصرف خواهد کرد.

پیاده سازی این ارتقاء نرم‌افزاری که نحوه انجام تراکنش‌ها و نحوه ایجاد توکن‌های اتر را تغییر می‌دهد، می‌تواند برای اتریوم که به دنبال پیشی گرفتن از رقیب خود یعنی بلاکچین بیت کوین است مزیت قابل ملاحظه‌ای فراهم کند.

در تاریخ ۱۵ سپتامبر در ساعت ۰۶:۴۲:۴۲ به وقت هماهنگ جهانی (UTC) در بلوک ۱۵,۵۳۷,۳۹۳ عملیات «Merge» که مدتها انتظار آن می رفت لایه اجرایی شبکه اصلی اتریوم (mainnet execution layer) و لایه اجماع بلاک چین بیت کوین (consensus layer) را در سختی کل پایانه (Terminal Total Difficulty) 58,750,000,000,00000000000000000000 ادغام کرد؛ به این معنا که شبکه اتریوم از این پس بر مکانیزم گواه اثبات کار (PoW) به عنوان مکانیزم اجماع متکی نخواهد بود.

بیشتر بلاک چین ها مقادیر زیادی انرژی را می بلعند و مورد انتقاد فعالان محیط زیست و برخی سرمایه گذاران قرار گرفته اند. به گفته یکی از پژوهشگران دیجی‌کونومیست (Digiconomist) قبل از این ارتقای نرم‌افزاری که به عنوان ادغام «Merge» شناخته می‌شود، یک تراکنش در اتریوم به اندازه یک هفته مصرف انرژی در یک خانواده متوسط امریکایی بود.

شبکه اتریوم با این ارتقای نرم‌افزاری از سیستم «گواه اثبات کار» که در آن رایانه‌های پرانرژی تراکنش‌ها را با حل مسائل پیچیده ریاضی اعتبارسنجی می‌کنند، به سیستم «گواه اثبات سهام» انتقال پیدا می کند که در آن افراد و شرکت‌ها به‌عنوان تأییدکننده عمل می‌کنند و با استفاده از وثیقه قرار دادن اتر خود برای برنده شدن توکن هایی که به تازگی ایجاد می شوند، تلاش می کنند.

  ویتالیک بوترین مخترع اتریوم در توییتی گفت «ادغام برای همه مبارک». این یک لحظه بزرگ برای اکوسیستم اتریوم است.

اتریوم در سال ۲۰۱۳ متولد شد. طرفداران می گویند که اتریوم ستون فقرات بخش بزرگی از چشم انداز وب۳ «Web3» اینترنت را تشکیل خواهد داد که به طور گسترده‌ای تبلیغ شده اما هنوز کاملا محقق نشده است؛ و در محیط وب۳ فناوری کریپتو در کانون توجه اپلیکیشن‌ها و تجارت قرار می گیرد.

کریپتوکارنسی اتر امروز تا ۴ درصد کاهش یافت و به ۱۵۷۱ دلار رسید، که تحلیلگران آن را به رویکرد احتیاطی کلی نسبت به دارایی‌های ریسکی نسبت می دهند.

سرمایه‌گذاران قبل از اجرای عملیات مرج «Merge» شرط بسته بودند که این ارتقا به تقویت قیمت توکن اتر منجر خواهد شد. اتر حدود ۸۵ درصد نسبت به پایین ترین سطح قیمت ماه جون خود افزایش یافته است و ۱۵ درصد عملکرد بهتری نسب به رقیب بزرگتر خود یعنی بیت کوین داشته است. با این حال کریپتوکارنسی ها امسال به طور کلی زیان دیدند، به طوری که بیت کوین و اتر هر دو حدود ۵۵ درصد کاهش یافته اند.

اتر پیش از اجرای ادغام، سهم بازار را از بیت کوین گرفته بود و اکنون حدود یک پنجم بازار یک تریلیون دلاری کریپتوکارنسی ها را به خود اختصاص داده است. سهم بیت کوین از بازار کریپتوکارنسی ها که امسال با ۴۷.۵ درصد در ماه جون در اوج خود قرار داشت به ۳۹.۱ درصد کاهش یافته است.

روز تاریخی کریپوکارنسی ها: اتریوم عملیات «مرج» را با هدف کاهش مصرف انرژی اجرا کرد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا