جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

کانادا با اسکان ۱،۰۰۰ پناهجوی افغان که در اردوگاه پناهندگان امارات نگهداری میشوند موافقت کرد

به گزارش رویترز، کانادا_با درخواست ایالات متحده برای اسکان مجدد افغان هایی که در مرکز پناهندگان امارات نگهداری می‌شوند موافقت کرده است

کانادا با اسکان ۱،۰۰۰ پناجوی افغان که در اردوگاه پناهندگان امارات نگهداری می شوند موافقت کرد

هفت منبع خبری گفتند که کانادا حدود ۱،۰۰۰ افغانی را که به دلیل تسلط طالبان بر سرزمین آنها از کشور گریخته اند و ماه ها در یک مرکز موقت پناهندگان در امارات متحده عربی در انتظار اسکان مجدد در ایالات متحده و جاهای دیگر بوده اند را می پذیرد.

کانادا با اسکان 1،000 پناجوی افغان که در اردوگاه پناهندگان امارات نگهداری می شوند موافقت کرد
کانادابا اسکان ۱،۰۰۰ پناهجوی افغان که در اردوگاه پناهندگان امارات هستند موافقت کرد

منابع خبری گفتند که اتاوا با درخواست ایالات متحده برای اسکان مجدد برخی از ۵،۰۰۰ پناهجوی افغان که هنوز در شهر بشردوستانه امارات (Emirates Humanitarian City) در ابوظبی هستند موافقت کرده است و مقامات کانادایی اکنون در حال بررسی پرونده ها برای شناسایی افرادی هستند که معیارهای اسکان مجدد اتاوا را دارند.

این اولین بار است که افغان‌های ساکن در این مرکز در کشوری اسکان داده می‌شوند که ارتباط مستقیمی با آن ندارند، مثلاً در این مورد خاص با دولت کانادا در افغانستان همکاری نداشته اند.

این منابع خبری گفتند که معیارهای‌کانادا برای اسکان مجدد افرادی که در این مرکز قرار دارند شامل اقلیتهای مذهبی، زنان مجرد، کارمندان دولت، فعالان اجتماعی و روزنامه نگاران است.

منابع خبری گفتند که فراتر از هزار نفری که‌_کانادا به درخواست ایالات متحده می پذیرد، انتظار می رود که اتاوا تقریباً ۵۰۰ افغان دیگر را نیز که با_کانادا ارتباط و همکاری داشته اند از این مرکز خارج کند.

سفارت‌کانادا در ابوظبی در پاسخ به سوالی درباره هماهنگی ها با ایالات متحده، به بیانیه اداره مهاجرت کانادا اشاره کرد که می‌گوید اولویت اتاوا حمایت از افغان های آسیب پذیر برای رسیدن به کانادا است.

امارات متحده عربی که شریک امنیتی نزدیک ایالات متحده است سال گذشته موافقت کرد که به طور موقت چندین هزار افغان را که پس از بیرون راندن دولت تحت حمایت آمریکا توسط طالبان در مراحل آخر خروج نیروهای ائتلاف از کابل تخلیه شده بودند، را بپذیرد.

امارات متحده عربی مانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس عضو کنوانسیون ۱۹۵۱ پناهندگان سازمان ملل نیست و معمولاً پناهندگان را نمی پذیرد. دیپلمات‌های خارجی گفتند که برخی از افغان‌ها پیشنهادهای شغلی در امارات متحده عربی را رد کرده‌اند، زیرا مسیر واضحی برای دریافت شهروندی وجود ندارد.

در بیانیه اداره مهاجرت کانادا آمده است که اتاوا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ حداقل ۴۰،۰۰۰ افغان آسیب پذیر را در کانادا اسکان دهد. این بیانیه افزود که کانادا تا کنون بیش از ۱۷،۶۵۰ نفر را اسکان داده است.

ایالات متحده از آگوست ۲۰۲۱ تاکنون بیش از ۸۵،۰۰۰ افغان را پذیرفته است.

اخبار کانادا  اخبار کانادا  اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا