ایرانجدیدترین اخبار

مسئول بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی : تاکنون اعتراضی نسبت به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

مسئول ایرانی سانحه هواپیمای اوکراینی: تاکنون اعتراضی دریافت نکردیم 

مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ : تاکنون اعتراضی نسبت به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

آرش خدایی، مسئول ایرانی بررسی سانحه هواپیمای اوکراینی، در واکنش به اعتراضات بین المللی نسبت به گزارش ایران در رابطه با سقوط هواپیمای اوکراینی گفت، تا کنون اعتراضی نسبت به گزارش نهایی سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم البته با توجه به مقررات این موضوع جریانی نیست که بخواهد مورد اعتراض قرار بگیرد. البته با توجه به مقررات این موضوع جریانی نیست که بخواهد مورد اعتراض قرار بگیرد.

مسئول بررسی پرواز 752 : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم
مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ اعتراضی گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

به گزارش تهرانتو نیوز به نقل از ایلنا ؛

معاون سازمان هواپیمایی ایران با اشاره به مهلت ۶۰ روزه برای ارسال نظرات در رابطه با این گزارش گفت، فرایند قانونی این است که کشورهایی که دارای اطلاعاتی هستند که می‌توانند در تحقیقات مشارکت کنند، در جریان انتشار گزارش مورد مشورت قرار می‌گیرند و ۶۰ روز فرصت داشتند که نظرات خود را به ایران اعلام کنند. مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

مسئول بررسی پرواز 752 : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم
مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

آرش خدایی گفت، ایران فراتر از کشورهایی که ذی صلاح هستند گزارش را به ایکائو و انگلستان (به دلیل اینکه دارای اطلاعات بود) نیز بابت مشورت ارایه کرد و نظرات مشورتی متخصصان ایکائو و انگلیس در کنار فرانسه، آمریکا و اوکراین دریافت شد و بالغ بر ۷ نهاد معتبر نظرات خود را نسبت به گزارش سازمان هواپیمایی ارایه کردند. مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ : به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

ایرانیان معترض
مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

بنا بر گفته معاون سازمان هواپیمایی، نظر طرف کانادایی این است که «مقررات جهانی باید بازنگری شود و کسی مدعی نشده که ایران از مقررات تخطی کرده است.»

وی از افراد کارشناس و متخصص خواست که «گزارش را با دقت بخوانند» تا ببینند «حجم بالایی از اطلاعات و تحلیل‌ها در گزارش ارائه شده است.»

خدایی درباره اظهار نظر برخی از چهره‌های سیاسی درباره گزارش نهایی گفت، اظهار نظر برخی از سیاسیون درباره گزارش نهایی از جنس تعیین تقصیر یا احقاق حق است در صورتی که اساسا گزارش بررسی سانحه با هیچ یک از این اهداف تهیه نمی‌شود. از نظر فنی موضع گیری‌های سیاسی نسبت به گزاش نهایی سازنده نیست و ارتباطی هم با اهداف تهیه این گزارش ندارد. مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

مسئول بررسی پرواز 752 : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم
مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ اعتراضی به گزارش هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

این سخنان درحالی منتشر میشود که نه تنها خانواده قربانیان بلکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که ایران در آن شب نباید به هیچ پروازی اجازه خروج می داد و برخاستن پرواز ۷۵۲ در شرایط ناامن ، ایران را با این اتهام که آیا این پرواز عمدا هدف موشک سپاه قرار گرفته است ، مواجه میکند.

گفتنی است که پرواز ۷۵۲ اوکراین ایر صبح روز ۸ ژانویه پس از برخاستن از زمین هدف موشک‌های سپاه پاسداران قرار گرفت و ۱۷۶ مسافر و خدمه آن کشته شدند.

جمهوری اسلامی سه روز حقیقت را انکار نمود و حادثه را ناشی از نقص فنی اعلام کرده بود اما نهایتا با انتشار اسناد و شواهدی که شلیک به هواپیما را نشان میداد، ستاد کل نیروهای مسلح با انتشار بیانیه‌ای هدف قرار گرفتن هواپیما توسط سامانه‌های پدافندی سپاه را پذیرفت. مسئول بررسی پرواز ۷۵۲ : تاکنون اعتراضی به گزارش سانحه هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

جمهوری اسلامی سه روز حقیقت را انکار نمود
اعتراضی به گزارش هواپیمایی اوکراین دریافت نکردیم

سازمان هواپیمایی ایران نیز بیش از یکسال پس از سرنگونی هواپیمای اوکراینی در تهران، گزارش نهایی آن را به‌صورت عمومی منتشر کرد.

بااینکه در این گزارش تائید شده که شلیک دو موشک باعث سقوط هواپیما و جان باختن تمام سرنشینان آن شده ، اما علت حادثه خطای انسانی اعلام شده است.

 در گزارش منتشرشده ایران، مقصر سقوط، کاربر سامانه دفاعی بود که هواپیما را با هدف متخاصم اشتباه گرفت و دو بار به آن شلیک کرد.

حامد اسماعیلیون  آرش خدایی   حامد اسماعیلیون  آرش خدایی  حامد اسماعیلیون

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا