جدیدترین اخبارجهان

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می‌کند

ترامپ یک رقابت زودهنگام دیگر را برای نامزدی شکست داد و باعث شد هیلی از دست رای دهندگانی که با سیاست او آشنا بودند، در ایالت خانگی ببازد

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز شنبه به راحتی نیکی هیلی را در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان کارولینای جنوبی شکست داد و ضربه کوبنده‌ای به هیلی در ایالت او وارد کرد و دوام درازمدت او را با تردید جدی مواجه کرد.

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند
باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند

پیروزی دونالد ترامپ، که توسط آسوشیتدپرس اعلام شد، به طور گسترده ای مورد انتظار بود و خوراک تازه ای برای ادعای او مبنی بر پایان یافتن این رقابت فراهم می کند. هیلی متعهد شد که به مبارزات انتخاباتی خود ادامه دهد.

او در کلمبیا، دقایقی پس از برگزاری مسابقه گفت این کمی زودتر از آن چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم. آقای ترامپ در طول سخنرانی پیروزی خود به صراحت اعلام کرد که مشتاق است توجه خود را به انتخابات عمومی معطوف کند و در یک نقطه به جمعیت گفت فقط ای کاش می توانستیم این کار را سریعتر انجام دهیم. نه ماه زمان زیادی است.

او همچنین نام هیلی را ذکر نکرد و تنها دو بار به او اشاره کرد یک بار برای ضربه زدن به او برای یک پایان ناامید کننده در یک مسابقه اولیه نوادا بدون ارزش عملی، و یک بار برای حمایت از حریف خود در سال ۲۰۱۶. 

هیلی در سخنرانی شب انتخابات خود در چارلستون، پیروزی آقای ترامپ را تبریک گفت. اما او گفت که نتایج او تا اواخر روز شنبه ۶۰ تا ۳۹ درصد شکست او را نشان داد که تعداد زیادی از رای دهندگان می گویند که یک جایگزین می خواهند.

با این حال، آقای ترامپ در سال ۲۰۱۶ در کارولینای جنوبی پیروز شد و از آن زمان تاکنون در این ایالت محبوبیت خود را حفظ کرده است. هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سازمان ملل در دوران دولت ترامپ، امیدوار بود که شانسش را جبران کند، اما از دست دادن موقعیت او به دست رای دهندگانی که مسلماً آشناترین افراد با سیاست او هستند، باعث ایجاد عدم اطمینان بیشتر در مورد مسیر رو به جلوی او می شود.

هیلی در طول سخنرانی‌اش، نسبت به شکست‌هایش در آیووا و نیوهمپشایر، جدی‌تر و کمتر شاداب به نظر می‌رسید. اما او گفت که قصد دارد تا روز سوپر سه‌شنبه در ۵ مارس در رقابت باقی بماند، با این استدلال که آمریکایی‌ها شایسته فرصتی برای انتخاب نامزد هستند.

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند
باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند

او به حامیان خود گفت در ۱۰ روز آینده، در ۲۱ ایالت و منطقه دیگر صحبت خواهند کرد. آنها حق انتخاب واقعی دارند. نه یک انتخابات به سبک شوروی با تنها یک نامزد. هیلی کمپین خود را برای جلب حمایت مستقل‌ها و جمهوری‌خواهان میانه‌روتر، به‌ویژه در ایالت‌هایی که انتخابات مقدماتی محدود به رای‌دهندگان ثبت‌شده در یک حزب نیست، انجام داده است.

اما این استراتژی در ماه گذشته در نیوهمپشایر ایالتی که او در نظرسنجی‌ها به ترامپ نزدیک‌تر بود و در کارولینای جنوبی با شکست مواجه شد و این پرسش‌ها را در مورد اینکه آیا در میشیگان که روز سه‌شنبه انتخابات مقدماتی خود را برگزار می‌کند یا خیر، ایجاد کرد.

هر یک از ۱۶ ایالتی که در روز سه شنبه فوق العاده در ۵ مارس رای می دهند. با این حال، هیلی اصرار دارد که در رقابت باقی می‌ماند و استدلال می‌کند که جایگزینی برای رای دهندگان مخالف آقای ترامپ فراهم می‌کند و معتقد است که آمریکایی‌ها شایسته فرصتی برای انتخاب نامزد هستند.

با این حال، تا کنون، رای دهندگان جمهوری خواه هیچ نشانه ای از رویگردانی از آقای ترامپ نشان نداده اند، حتی در حالی که او با ۹۱ اتهام جنایت در چهار پرونده جنایی روبرو است. مشکلات حقوقی آقای ترامپ در خط مقدم پیشنهاد او بوده است، زیرا او سعی می کند از برخورد بی سابقه بین مسیر مبارزات انتخاباتی و سالن های دادگاه استفاده کند تا پایگاه خود را پشت سر خود جمع کند.

اولین محاکمه جنایی آقای ترامپ، به اتهامات مربوط به پرداخت پولی به یک ستاره پورن در سال ۲۰۱۶، قرار است در ۲۵ مارس در شهر نیویورک آغاز شود، به این معنی که محاکمه او ممکن است با ده ها انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان همپوشانی داشته باشد.

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند
باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند

اینکه آیا هیلی تا آن زمان در رقابت باقی خواهد ماند یا خیر، یک سوال باز است. اهداکنندگان تا کنون به ریختن پول در مناقصه او ادامه داده اند و به او پول نقد داده اند تا ادامه دهد. او یکشنبه به میشیگان سفر خواهد کرد و قبل از مسابقات سه شنبه سوپر، زمانی که ۳۶ درصد از نمایندگان جمهوری خواه در آن حضور خواهند داشت، توقف هایی در تعدادی از ایالت ها برنامه ریزی کرده است.

هیلی روز سه‌شنبه گفت ما در این کشور پادشاهان را مسح نمی‌کنیم. ما انتخابات داریم. و دونالد ترامپ، از همه مردم، باید بدانند که ما در انتخابات تقلب نمی‌کنیم. کمپین ترامپ بارها تمایل خود را برای تمرکز بر انتخابات عمومی و رقابت پیش بینی شده با رئیس جمهور بایدن، که در اوایل ماه جاری میلادی در انتخابات مقدماتی دموکرات کارولینای جنوبی پیروز شد، نشان داده است.

در سخنرانی اوایل روز شنبه در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران در خارج از واشنگتن، آقای ترامپ به جای پرداختن به هیلی، مخالف فوری‌تر او، کاملاً بر بایدن تمرکز کرد. آقای ترامپ و تیمش از هیلی خواسته اند که از رقابت کناره گیری کند و با اشاره به تعداد نمایندگان و پیشتازی او در نظرسنجی ها به عنوان دلیلی بر اینکه او هیچ مسیر روشنی برای نامزدی ندارد، اشاره کرده اند.

تعداد پیروان آقای ترامپ در هر مرحله از مسابقه تاکنون از هیلی بیشتر بوده است. حتی در نوادا، جایی که هیلی تنها نامزد انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان بود که هیچ نماینده‌ای دریافت نکرد، گزینه هیچکدام از این نامزدها در برگه رأی از او بیشتر شد. هیلی در آنجا کمپین تبلیغاتی نکرد و کمپین او از شکست نمادین شانه خالی کرد، اما روزهایی پر از عناوین شرم آور ثبت شد.

در ماه گذشته، مشاوران ترامپ از هر فرصتی استفاده کرده اند و استدلال می کنند که هیلی هنوز نام ایالتی را که فکر می کند می تواند در انتخابات مقدماتی آن پیروز شود، نبرده است. آقای ترامپ قبل از کارولینای جنوبی به دنبال تضعیف و تحقیر او بود. در نیوهمپشایر، کمپین ترامپ با آوردن تعداد زیادی از جمهوریخواهان برجسته کارولینای جنوبی به ایالت، از جمله فرماندار هنری مک مستر و سناتور تیم اسکات، که هیلی آنها را به سمت خود منصوب کرد، عدم حمایت نسبی خود را در داخل نشان داد.

هر دوی این افراد به طور منظم در راهپیمایی های آقای ترامپ در کارولینای جنوبی ظاهر می شدند و آقای اسکات، رقیب سابق نامزدی جمهوری خواهان، به عنوان یک جانشین کلیدی و یک معاون احتمالی ظاهر می شد. آقای ترامپ همچنین شروع به ادعا کرده است که او فقط از هیلی برای پست سازمان ملل در دولت خود استفاده کرده است تا راه را برای فرماندار شدن آقای مک مستر باز کند.

این خط بخشی از رگبار حملات تهاجمی فزاینده ای است که آقای ترامپ از زمانی که میدان جمهوری خواهان محدود شد، علیه هیلی راه انداخته است. پس از اینکه قبلاً فقط از جایگاه هیلی در نظرسنجی ها انتقاد کرد، او شروع به هدف قرار دادن دیدگاه های سیاسی او کرد و در عین حال به افشاگری های شخصی درباره خلق و خو، هوش و ازدواج او پرداخت.

هیلی نیز به نوبه خود، انتقادات شدیدی را به آقای ترامپ وارد کرده است و بر اساس استدلال چند ماهه او مبنی بر اینکه جمهوری خواهان به رهبر جوان تری نیاز دارند که بتواند آشوب دوران ترامپ را پشت سر بگذارد، انتقاد کرده است. او را بی‌حاشیه خوانده و پیشنهاد کرده است که از خزانه کمیته ملی جمهوری‌خواه برای پرداخت صورت‌حساب‌های حقوقی فزاینده‌اش در حالی که با اتهامات جنایی خود مبارزه می‌کند، استفاده کند.

از دست دادن او در کارولینای جنوبی یک تحول سیاسی قابل توجه برای او و حزب جمهوری خواه بود. وقتی هیلی در سال ۲۰۱۰ برای فرمانداری نامزد شد، او کاندیدای ضد نظام بود که توسط محافظه کاران مردمی همسو با تی پارتی که او را یک فرد خارجی می دیدند، پذیرفته شد. اما جنبشی که باعث موفقیت او شد در سال ۲۰۱۶ پشت سر آقای ترامپ ادغام شد و به او کمک کرد تا بر سیاست جمهوری خواهان مسلط شود و حزب را به شکل خود بازسازی کند. هیلی که زمانی در حواشی محافظه کار حزب دیده می‌شد، اکنون به نظر می رسد که برای پایگاه جمهوری خواهان بسیار معتدل است.

باخت هیلی به ترامپ در کارولینای جنوبی، شک و تردیدهای بیشتری را در مورد توانایی او ایجاد می کند

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا