انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است

تعداد خانواده هایی که به دلیل عدم توان خرید خانه در تورنتو به مالکیت مشترک فکر می کنند رو به افزایش است

تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است

از بیرون که به داخل نگاه می‌کنیم، به نظر می‌رسد این دورهمی که در شبی آرام در اواسط جون در محله‌ای شیک در دان‌تاون تورنتو برگزار شده صرفا یک رویداد اجتماعی مانند هر رویداد دیگری باشد. گفتگوها در جریان هستند، و نوشیدنی ها نیز همینطور. اما این دورهمی هدف خاصی دارد: کمک به افرادی که علاقه مند هستند خانه اصلی خود را به طور مشترک با دیگران از جمله غریبه ها خریداری کنند.

تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است
تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است

پاریمال گوسای (Parimal Gosai) یکی از میزبانان رویداد گفت «به نظر می رسد همه به مالکیت مشترک فکر می‌کنند. قیمت مسکن در حال افزایش است، تورم و قیمت بنزین نیز افزایش یافته است. درآمد مردم در شهرهای تورنتو و ونکوور برای مدت طولانی با این افزایش قیمتها متناسب نبوده است.»

پلتفرم دیجیتال شریک یابی هاس‌میتس (Husmates) که توسط گوسای و لزلی گینور (Lesli Gaynor) به طور مشترک بنیان گذاری شده، در دسامبر سال گذشته راه اندازی شد. این اپلیکیشن بدین منظور طراحی شده است تا افرادی را که به دنبال مالکیت مشترک خانه در منطقه تورنتو بزرگ هستند به یکدیگر متصل کند.

پاریمال گوسای، یکی از بنیانگذاران Husmates (سمت چپ) میزبان یک رویداد اجتماعی در تورنتو است که برای مطابقت با مالکان احتمالی طراحی شده است
پاریمال گوسای، یکی از بنیانگذاران Husmates (سمت چپ) میزبان یک رویداد اجتماعی در تورنتو می‌باشد که برای مطابقت با مالکان احتمالی طراحی شده است

گوسای توضیح داد که «[هاس‌میتس] اپلیکیشنی مانند بامبل، هینج یا تیندر برای املاک و مستغلات است. هاس‌میتس یک اپلیکیشن دوستیابی عاشقانه نیست. بلکه صرفاً برای مالکیت مشترک خانه همراه با یکدیگر است.»

حامیان مالکیت مشترک می گویند که بحران عدم توان خرید مسکن که گریبان گیر گرانترین بازارهای مسکن کانادا شده، تمایل به مالکیت مشترک را به شدت افزایش داده است. محصولات و خدمات جدید وام مسکن که به طور خاص برای مالکیت چندگانه طراحی شده‌اند نشان می دهند که آنچه قبلاً یک گزینه نسبتاً خاص بود، اکنون به گزینه ای متعارف و رایج تر تبدیل شده است.

بحران مسکن

دورهمی ماه جون مانند رواج مالکیت مشترک، طیف وسیعی از افراد امیدوار به مالکیت مشترک را به سمت خود جذب کرده است، طیفی که از یک طرف شامل شهروندان سالخورده ای است که به دنبال کاهش مبلغ قسط وام مسکن خود هستند تا افرادی مانند کورین کمپستر (Coryn Kempster) که اخیراً  پس از زندگی در خارج از کشور همراه خانواده‌اش به تورنتو بازگشته و هنوز نتوانسته‌اند به جمع صاحب خانه ها بپیوندند.

کمپستر گفت «شهر تورنتو در ۱۵ سال گذشته بسیار تغییر کرده و ما واقعا نمی توانیم به تنهایی خانه ای بخریم.»

کورین کمپستر (مرکز) با مهمانان یک رویداد اجتماعی Husmates در مورد مالکیت مشترک آشنا می شود
کورین کمپستر (مرکز) با مهمانان رویداد Husmates در مورد مالکیت مشترک آشنا میشود

کمپستر به همراه همسر و پسر خردسالش به دنبال خرید ملک بصورت مالکیت مشترک هستند. سناریوی ایده‌آل آنها این است که یک ملک را به طور مشترک با طرف علاقمند دیگری خریداری کنند که طرف دوم در خانه اصلی زندگی کند و خانواده کمپستر خانه خود را (با تکیه بر پیشینه ای که در معماری دارند) احتمالا به صورت یک خانه ردیف پشتی بسازند و حیاط خلوت را به طور مشترک استفاده کنند.

جور بودن با یک خریدار احتمالی در هاس‌میتس (Husmates) یک بعد ماجرا است، اما ملاقات حضوری قبل از امضای قرارداد خرید و وام مسکن مشترک امری ضروری است. به همین دلیل کمپستر در حال خوش‌و‌بش است و امیدوار است که با یکی از افراد هم وضعیت ملاقات کند.

جذابیت گسترده ایده مالکیت مشترک

گوسای می گوید «از میان نسل ایکس ها که اصلا نمی‌دانند چگونه ممکن است بتوانند در آینده  املاک و مستغلات بخرند، تا سالمندانی که نمی‌خواهند در مراکز نگهداری از سالمندان باشند و همه افرادی که در این بین هستند، شامل والدین تازه طلاق گرفته، افراد بیوه، مردم به حاشیه رانده شده ممکن است به فکر مالکیت مشترک باشند.» «همه خانواده هایی که از دو منبع درآمد برخوردار نیستند و از طبقه متوسط و با درآمد متوسط هستند، با ما تماس می‌گیرند و فکر می‌کنند که این ایده می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.»

سایر شرکت کنندگان در این دور همی شامل وکلایی هستند که تخصص خود را در زمینه‌های حقوقی مالکیت مشترک در اختیار حاضرین قرار می دهند و همچنین کارشناسان ساخت و ساز و طراحی که راه‌های جدیدی برای ایجاد فضاهای جدید در داخل خانه ها یافته‌اند که برای همزیستی بیش از یک خانواده در زیر یک سقف طراحی شده‌اند.

جوآن لام (Joanne Lam) معمار و بنیانگذار شرکت پیک‌نیک دیزاین (Picnic Design) است که در کار خود یک ربع قرن تجربه دارد. خانم لام گفت که شرکت او به ویژه به پروژه های مسکونی چند واحدی در مراکز شهری علاقه مند است.

از نظر خانم لام «بحران مسکن» عامل اصلی رواج بیشتر تمایل اخیر به همزیستی در یک خانه است.

«البته این واقعا یک ایده جدید نیست. مردم سال هاست که در فرهنگ های مختلف به این شیوه زندگی می‌کنند. اما کاری که ما انجام می دهیم اقتباس از این ایده قدیمی در یک کانسپت دان‌تاون امریکای شمالی است.»

تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است  تمایل به مالکیت مشترک خانه در کانادا در حال افزایش است  تعداد خانواده هایی که به دلیل عدم توان خرید خانه در تورنتو کانادا به مالکیت مشترک فکر میکنند و به آن تمایل پیدا کرده‌اند رو به افزایش است  تعداد خانواده هایی که به دلیل عدم توان خرید خانه در تورنتو کانادا به مالکیت مشترک فکر میکنند و به آن تمایل پیدا کرده‌اند رو به افزایش است

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا