جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

دولت کانادا برای اعلام زمان انتظار در مراجعه های حضوری برای صدور پاسپورت یک وبسایت آنلاین راه اندازی کرد

کانادایی ها می توانند از طریق وبسایت دولت فدرال زمان انتظار در مراجعه حضوری برای درخواست پاسپورت را به صورت آنلاین بررسی کنند

دولت کانادا برای اعلام زمان انتظار در مراجعه های حضوری برای صدور پاسپورت یک وبسایت آنلاین راه اندازی کرد

از آنجایی که تاخیر در صدور گذرنامه در سراسر کشور ادامه دارد، یک ابزار آنلاین در وبسایت دولت کانادا به مسافران این امکان را می دهد تا زمان های تخمینی انتظار صدور گواهینامه در مراجعات حضوری در نزدیک ترین دفتر گذرنامه خود را بررسی کنند.

زمان‌های انتظار هر روز کاری سه بار در ساعت‌های ۹:۳۰ صبح، ۱۲:۰۰ بعد از ظهر و ۲:۰۰ بعد از ظهر به وقت محلی پست می‌شوند.

کارینا گولد (Karina Gould) وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی روز چهارشنبه به برنامه صبحگاهی سی‌تی‌وی نیوز (CTV’s Your Morning) گفت «راه اندازی این ابزار آنلاین فقط برای این است که بتوانیم برداشتی از تفاوت زمان انتظار در گوشه و کنار کشور را برای مردم فراهم کنیم و البته به مردم اطلاع دهیم که چه انتظاری می توانند داشته باشند.»

گولد خاطرنشان کرد که زمان انتظار بر اساس هر استان بسیار متفاوت است، زیرا برخی از شهرها شاهد افزایش تقاضای بیشتری نسبت به سایرین هستند.

خانم گولد گفت «ما در انتاریو و سایر مناطق شاهد هستیم که صف های انتظار در طول روز به خوبی حرکت می‌کنند. و اینکه ما هر روز حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مراجع داریم، بنابراین ممکن است مردم چهار یا پنج ساعت منتظر بمانید، اما در آن روز به کار شما رسیدگی خواهد شد.»

با این حال به گفته گولد مونترال شاهد هجوم روزانه ۴۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روز است که باعث شده زمان انتظار به جای چند ساعت به چند روز افزایش یابد.

روز سه‌شنبه، پلیس برای کمک به مدیریت ازدحام در یک اداره گذرنامه در مرکز شهر مونترال فراخوانده شد، زیرا بسیاری از مسافران امیدوار در طول شب برای حفظ جایگاه خود در صف اردو زده بودند.

افزایش علاقه به سفر پس از گذشت دو سال از پاندمی کووید-۱۹ باعث افزایش سرسام‌آور در تقاضای پاسپورت و انباشت سنگین تقاضانامه های معوقه شده است به طوری که برخی از کانادایی‌ها مجبورند سفر خود را لغو یا مجددا برای آن برنامه ریزی کنند.

برخی از مردم تبلیغ می کنند که به ازای دریافت مبلغی می توانند خدمات ایستادن در صف تقاضانامه پاسپورت ارائه کنند، در حالی که یک زن از ونکوور یک بلیط پرواز رفت و برگشت به ادمونتون خریداری کرد تا مدارک خود را به موقع برای سفر به لاس وگاس دریافت کند.

بیانیه ای که در ماه مه توسط سازمان خدمات کانادا صادر شد اعلام کرد ۶۰۰ کارمند جدید را برای رسیدگی به تقاضانامه های پاسپورت استخدام کرده و باجه های اختصاصی گذرنامه را در بیش از ۳۰۰ مرکز افتتاح کرده است.

گولد گفت که بخشی از استخدام کارمندان جدید به این معنی است که اکنون سیستمی برای اولویت بندی مسافرانی که قبل از اعلام زمان انتظار به دفاتر گذرنامه می‌رسند راه‌اندازی می‌شود.

گولد گفت که به مسافران برگه زمان نوبت داده می شود و به آنها گفته می شود که در کدام بازه زمانی بازگردند تا مطمئن شوند که به آنها خدمات ارائه می شود.

خانم گولد گفت «نباید دلیلی برای انتظار مردم در صف ها وجود داشته باشند.»

زمان انتظار صدور پاسپورت گذرنامه کانادا    زمان انتظار صدور پاسپورت گذرنامه کانادا    زمان انتظار صدور پاسپورت گذرنامه کانادا  زمان انتظار صدور پاسپورت گذرنامه کانادا 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا