جدیدترین اخبارجهان

لاوروف در سازمان ملل، غرب را به عنوان یک امپراتوری دروغین توصیف کرد

وزیر خارجه روسیه گفت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا در سخنان خود تعهد و قول می‌دهند اما در عمل هیچ‌یک از آنها را اجرا نمی‌کنند

سرگئی لاوروف در سازمان ملل، غرب را به عنوان یک امپراتوری دروغین توصیف کرد

در مجمع عمومی سازمان ملل، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف در تاریخ ۲۳ سپتامبر به خطرات گسترش نظامی ناتو در قاره آسیا و اقیانوسیه اشاره نمود و اظهار کرد که توسعه نظامی کشورهای ناتو در این منطقه عامل اصلی برای ایجاد یک تنش عظیم جدید خواهد بود.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل، غرب را به عنوان یک امپراتوری دروغین توصیف کرد
سرگئی لاوروف در سازمان ملل، غرب را به عنوان یک امپراتوری دروغین توصیف کرد

سرگئی لاوروف به عنوان نماینده فدراسیون روسیه در مجمع عمومی سازمان ملل و به عنوان جایگزین ولادیمیر پوتین حضور داشت و در سخنرانی خود، تمرکز اصلی خود را بر روی انتقادهای سنگین از کشورهای غربی قرار داد.

در ماه‌های اخیر، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه که به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین متهم شده از کشور خارج نشده است.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا اغلب در سخنان خود تعهد و قول می‌دهند، اما در عمل هیچ‌کدام از آنها را به اجرا در نمی‌آورند.

او این اقدامات را به عنوان نمادی از تزویر و دورویی کشورهای غربی توصیف کرد و در ادامه غرب را به عنوان یک امپراتوری دروغین توصیف کرد.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل اعلام کرد که اقدامات ایالات متحده و متحدانش در منطقه خاور دور به ویژه در روزهایی که تنش‌هایی بین دو کره در شبه‌جزیره وجود دارد می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که به وقوع جنگ منطقه‌ای جدید منجر شود.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل در سخنان خود به اتحادیه اروپا اتهام زد که اقدامات و فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد که می‌توانند به بی‌ثباتی منطقه قفقاز جنوبی منجر شوند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، اتحادیه اروپا به جای کمک به فرآیند تجدید صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان، آتش اختلافات در این منطقه را فزونی داده و تشدید می‌کند.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل در سخنان خود به جنگ اوکراین اشاره‌ای نکرد و به جای آن ایالات متحده و شرکای غربی را متهم کرد که مخالف نظم جدید جهانی و چندقطبی شدن آن هستند.

سرگئی لاوروف اظهار کرد: ایالات متحده و اتباع غربی، تحت‌سرپرستی آنها به ادامه درگیری‌هایی که به‌طور مصنوعی بشریت را به بلوک‌های متخاصم تقسیم می‌کند و تحقق اهداف جامعه جهانی را به مشکل می‌کشاند، ادامه می‌دهند. آنها هر تلاشی را انجام می‌دهند تا از شکل‌گیری واقعی نظم چندقطبی در جهان جلوگیری کنند.

در خاتمه سخنان خود، نماینده کشوری که دارای پهناترین مساحت در جهان است، از جامعه جهانی خواست تا از وقوع یک جنگ بزرگ جلوگیری کند.

سرگئی لاوروف در سازمان ملل تأکید کرد که صلح پایدار به نفع تمام کشورهای عضو سازمان ملل است.

از تاریخ ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ به دستور ولادیمیر پوتین، روسیه وارد سرزمین‌های اوکراین شده و از آن زمان تاکنون در یک جنگ تمام عیار در مناطق مرزی غربی این کشور درگیر بوده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا