ایرانجدیدترین اخبارجهان

ضرب و شتم وحشیانه یک زن پناهجوی ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس

ایران به ضرب و شتم یک زن پناهجو در قبرس واکنش نشان داد

ضرب و شتم وحشیانه یک زن پناهجوی ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس

در پی انتشار ویدئویی از ضرب ‌و شتم یک زن ایرانی در قبرس به دست مرد صاحبخانه در لیماسول قبرس، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ضمن ابراز تاسف، خواستار رسیدگی دولت قبرس به این موضوع شد.

روابط عمومی وزارت خارجه ایران شامگاه جمعه ۱۱ شهریور با انتشار بیانیه‌ای این ضرب ‌و شتم را تایید کرد اما درباره هویت این زن توضیحاتی نداد.

ضرب و شتم وحشیانه یک زن پناهجوی ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس
ضرب و شتم وحشیانه یک زن پناهجوی ایرانی توسط صاحبخانه‌اش در قبرس

در این بیانیه آمده است که ضارب این زن که شهروند بریتانیا می‌باشد به دست پلیس قبرس بازداشت شده است.

بر اساس ویدئوها و گزارش‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی، این زن ایرانی یک «پناهجو» است که به دست یک مرد مسن در مقابل خانه‌اش در شهر لیماسول در جنوب قبرس هدف ضرب‌ و شتم قرار می‌گیرد.

خود این زن در یکی از این ویدئوها می‌گوید که فرد حمله‌کننده صاحبخانه اوست و زمانی که این زن ایرانی از صاحبخانه مبلغ رهن را جهت تخلیه منزل درخواست می‌کند، این مرد به طرز وحشیانه‌ای او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد، به گونه‌ای که این زن به دلیل شدت جراحات وارده راهی بیمارستان می‌شود.

بنابر گزارش رسانه‌های قبرسی، این زن یک کودک دو ساله بیمار دارد که به بیماری قلبی و آسم مبتلا می‌باشد و مدت زیادی با مادرش تحت شرایطی که آب و برق منزل قطع بوده زندگی می‌کرده است.

او گفته که پیشتر نیز بارها مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفته و پلیس را خبر کرده بود، اما پلیس اقدامی نکرده بود.

ابراز تاسف جمهوری اسلامی نسبت به این حادثه در حالی است که طی سال‌های اخیر موج مهاجرت و پناهجویی ایرانیان تشدید شده است.

بهمن سال گذشته، یک نهاد حقوق بشری اروپا اعلام کرد به نیابت از سوی یک پناهجوی ایرانی که مدعی است در دوران بازداشت در پاسگاه‌های مرزبانی یونان چندین بار شکنجه شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شش بار به ترکیه بازپس فرستاده شده به سازمان ملل شکایت کرده است.

همچنین تاکنون پناهجویان ایرانی بسیاری در مسیر رسیدن به کشورهای غربی جان باخته‌اند.

در یکی از آخرین نمونه‌ها، یک زن پناهجوی ایرانی و برادر همسرش دی‌ماه سال گذشته در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه بر اثر گرفتار شدن در کولاک و یخ‌زدگی جان باختند.

صاحبخانه زن پناهجو در قبرس    صاحبخانه زن پناهجو در قبرس  صاحبخانه زن پناهجو در قبرس

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا