ایرانجدیدترین اخبارجهان

ایران و آمریکا به احیای توافق هسته‌ای نزدیک شده اند

ایالات متحده به احیای توافق هسته ای ایران نزدیک تر می شود، اما مقامات هشدار می دهند که تلاش ها همچنان ممکن است با شکست مواجه شوند

ایران و آمریکا به احیای توافق هسته‌ای ایران نزدیک شده اند

ایالات متحده و ایران روز پنجشنبه در حال نزدیک شدن به توافق برای بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ بودند، اگرچه مقامات هر دو کشور هشدار دادند که مسائل نهایی هنوز باید در ساعات آینده حل شود.

ایران و آمریکا به احیای توافق هسته‌ای ایران نزدیک شده اند
ایران و آمریکا به احیای توافق هسته‌ای ایران نزدیک شده اند

پس از هفته‌ها مذاکرات فشرده در وین که شامل ایالات متحده آمریکا، ایران، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین می‌شد، دیپلمات‌های ارشد گفتند که اکنون به توافقی دست یافته‌اند که توافق ۲۰۱۵ را بازگرداند. این پیمان اکثر تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران را در ازای محدودیت‌های سخت اما موقتی بر فعالیت هسته‌ای ایران، لغو کرد.

استفانی القاق (Stephanie Al-Qaq)، مذاکره کننده ارشد بریتانیایی روز پنجشنبه در توییتر نوشت «ما خیلی نزدیک به یک توافق  هستیم. اکنون باید چند قدم نهایی را برداریم.» ایران و آمریکا به احیای توافق هسته‌ای ایران نزدیک شده اند

مقامات ایران و آمریکا هشدار دادند که حداقل یک مسئله بزرگ وجود دارد که هنوز نیاز به حل شدن دارد: ایران برای کاهش بیشتر تحریم‌ها در صورت احیای توافق هسته‌ای فشار آورده است. به ویژه، می‌خواهد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست مهم‌ترین تحریم‌های تروریستی واشنگتن یعنی سازمان تروریستی خارجی حذف شود.

ایالات متحده آمریکا با توجه به نقش سپاه پاسداران در سراسر خاورمیانه در حمایت از گروه‌های تروریستی تعیین‌شده مانند حزب‌الله لبنان، مدت‌هاست که از این خواسته عقب نشینی کرده است.

تصمیم نهایی تقریباً به طور قطع باید در بالاترین سطوح در دولت بایدن تأیید شود.

با این حال، بر اساس هر توافق هسته‌ای احیا شده تقریباً قطعی است که دولت بایدن تحریم ها را علیه ده ها فرد و نهاد در فهرست تروریست ها لغو خواهد کرد، اقدامی که هم اکنون باعث انتقاد در واشنگتن شده است.

#توافق_ایران_آمریکا #توافق_هسته‌ای_ایران #برجام #ایران_و_آمریکا #تحریم‌های_تروریستی #تحریم‌_گروه‌های_تروریستی   

برجام  تحریم‌های تروریستی برجام  تحریم‌های تروریستی  برجام  تحریم‌ گروه‌های تروریستی    تحریم‌ گروه‌های تروریستی تحریم‌ گروه‌های تروریستی

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا