ایرانجدیدترین اخبار

پزشکان و پرستاران آزادیخواه نیز به اعتراض کنندگان روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر پیوستند

گروه‌ها و نهادهای مختلف به فراخوان اعتراض و اعتصاب در روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر پیوستند

پزشکان و پرستاران آزادیخواه نیز به اعتراض کنندگان روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر پیوستند

پزشکان و پرستاران آزادیخواه ایران با صدور بیانیه‌ای به اعتراض کنندگان روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ آذر پیوسته و اعلام کردند، اگرچه در محل کارشان حضور پیدا می‌کنند ولی فقط امور اورژانسی را پاسخگو هستند.

گروه جوانان محلات تهران پیش از این با صدور بیانیه‌ای از عموم اصناف اعم از بازاریان، صنایع، کامیونداران و … خواستند تا طی روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر اعتصاب و عصر روز  ۱۶ آذر همگام با دانشجویان دانشگاه امیرکبیر تا میدان آزادی تظاهرات کنند.

درپی این فراخوان جوانان محلات ۳۰ شهر ایران از جمله تبریز، مشهد، کرج، اهواز، زنجان، همدان، یزد، سنندج، زاهدان، اصفهان، کاشان، قزوین، اردبیل، ارومیه، نیشابور، بابل، بندعباس، بوشهر، گرگان، فیروزآباد، خوی، بم، چالوس، نوشهر، بجنورد، کرمانشگاه، رشت، اراک، قم و نجف‌آباد با صدور بیانیه‌ای مشترک از اعتصاب در این سه روز حمایت کردند.

در این بیانیه آمده است:

«اکنون حدود ۱۰ هفته از انقلابی که با مرگ مهسا امینی، آغاز شده می گذرد. در طی این مدت دانشجویان با اعتراض و اعتصاب‌شان پا به پای مردمانی که در این سرزمین از ظلم و جور به ستوه آمده‌‎اند تحت شدیدترین سرکوب ها مبارزه کرده اند. جمهوری اسلامی ایران، مراسم چهلم مهسا امینی را به خاک و خون کشید و اینک چهلم درگذشتگان آن روز رسیده است. ما همزمان با چهلم کشته‌های چهلم مهسا (ژینا) امینی و روز دانشجو روزهای دوشنبه تا چهارشنبه آینده به نشان اعتراض به رژیم ظالم جمهوری اسلامی اعتصاب می کنیم. جوانان ایرانی باید در این سه روز با اعتراضات و مبارزات خلاقانه و نابهنگام در تمام محلات و خیابانها همچنان شرایط را بر رژیم سخت کرده و تنور انقلاب را روشن نگه دارند.»

جبهه متحد محلات ایران نیز با انتشار بیانیه ای، بر لزوم ایستادگی در برابر رژیم کودک کش جمهوری اسلامی تاکید و اعلام کرد مردم بر اساس فضای هر شهر زمان تجمع هایشان را انتخاب و اجرا کنند.

گفتنی است ۱۶ آذر در تقویم ایران روز دانشجو و هر ساله یکی از روزهای مهم و اعتراضی در ایران است.

قیام مردم ایران خیزش سراسری ایران    قیام مردم ایران خیزش سراسری ایران  قیام مردم ایران خیزش سراسری ایران  اعتراضات انقلاب مردم ایران  اعتراضات انقلاب مردم ایران 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا