جدیدترین اخبارجهان

اسرائیل: نبرد در راه است!

تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری

آیا تهاجم در کمین است؟ کلیسای ارتدکس هدف بعدی انتخاب شده

اسرائیل: نبرد در راه است! تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری

روز جمعه، پس از اخطار نیم ساعته به خانواده‌ها برای فرار، اسرائیل منطقه شمالی غزه را به طور کامل تحت کنترل خود درآورد و به یک کلیسای مسیحی ارتدکس که به عنوان پناهگاه برای دیگران استفاده می‌شد، حمله کرد.

این حمله به دستور مشخصی از جانب اسرائیل انجام شد.

اسرائیل: نبرد در راه است! تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری
اسرائیل: نبرد در راه است! تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری

دبیرکل سازمان ملل متحد از گذرگاه بین نوار غزه و مصر بازدید کرد و گفت که کمک‌های بشردوستانه باید در اسرع وقت از آن عبور کنند.

اسرائیل متعهد شده که گروه اسلامگرای حماس را که بر غزه حکومت می‌کرد، نابود کند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع، به سربازان گفته است که به زودی فرمان حمله صادر خواهد شد. 

وزارت بهداشت فلسطین گفت که از ۷ اکتبر، حداقل ۴۱۳۷ فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه کشته و ۱۳۰۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

سازمان ملل می گوید بیش از یک میلیون نفر بی خانمان شده‌اند.

اسقف ارتدکس اورشلیم، فرقه اصلی مسیحیان فلسطینی، اعلام کرد که نیروهای اسرائیلی کلیسای سنت پورفیریوس در شهر غزه را که صدها مسیحی و مسلمان در آن پناهگاهی پیدا کرده بودند، مورد حمله قرار دادند.

دفتر رسانه های دولتی حماس غزه اعلام کرد که ۱۸ فلسطینی مسیحی کشته شده اند، در حالی که وزارت بهداشت بعداً تعداد تلفات را ۱۶ نفر اعلام کرد. هنوز از کلیسا درباره آمار نهایی کشته شدگان خبری منتشر نشده است. این سازمان گفت هدف قرار دادن کلیساهایی که به عنوان پناهگاه برای افرادی که از بمباران فرار می کردند، جنایت جنگی است که نمی توان نادیده گرفت.

ارتش اسرائیل گفت که بخشی از کلیسا در حمله به مرکز فرماندهی شبه نظامیان آسیب دیده و در حال بررسی این حادثه است. اسرائیل قبلاً به همه غیرنظامیان گفته است که نیمه شمالی نوار غزه را که شامل شهر غزه نیز می شود، تخلیه کنند. بسیاری از مردم هنوز آنجا را ترک نکرده‌اند و می‌ترسند همه چیز را از دست بدهند و جایی امن برای رفتن ندارند، زیرا مناطق جنوبی نیز مورد حمله قرار گرفته‌اند.

در الزهرا، یکی از شهرهای شمال غزه، ساکنان گفتند که کل منطقه آنها با ۲۵ ساختمان مسکونی با خاک یکسان شده است. آنها هنگام صبحانه پیام‌های هشدار اسرائیل را روی تلفن‌های همراه خود دریافت کردند و ده دقیقه بعد با یک پهپاد کوچک پیام های کاغذی بر روی منطقه پخش کردند. پس از ۲۰ دقیقه دیگر، هواپیماهای جنگی F-16 ساختمان ها را در انفجارهایی عظیم که همراه با ابرهای غبار بزرگ همراه بود فرو ریختند.

دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از ۱۴۰۰۰۰ خانه نزدیک به یک سوم خانه های غزه آسیب دیده و نزدیک به ۱۳۰۰۰ خانه به طور کامل تخریب شده است. جنوب این منطقه نیز مرتباً مورد حمله قرار گرفته است. 

اسرائیل: نبرد در راه است! تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری
اسرائیل: نبرد در راه است! تلاش برای صاف کردن منطقه غزه همزمان با تهاجم فوری

توجه جامعه بین المللی به دریافت کمک برای غزه از طریق یک نقطه دسترسی غیر قابل کنترل توسط اسرائیل، گذرگاه رفح به مصر متمرکز شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، که روز چهارشنبه از اسرائیل بازدید کرد، با وعده اسرائیل مبنی بر اجازه ارسال محموله‌های محدود از مصر به شرط نظارت بر کمک‌ها برای جلوگیری از رسیدن هرگونه کمکی به حماس، ظاهر شد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، از ایست بازرسی در سمت مصر بازدید کرد و خواستار ورود تعداد قابل توجهی کامیون‌ها به غزه و بررسی‌ها سریع و عملی شد.

او گفت: ما فعالانه با همه طرف‌ها درگیر هستیم تا اطمینان حاصل کنیم که شرایط برای ارسال کمک‌ها رفع می‌شود.

رهبران غربی تاکنون اکثراً از کمپین اسرائیل علیه حماس حمایت کرده‌اند، اگرچه نارضایتی فزاینده‌ای از وضعیت اسفبار غیرنظامیان در غزه وجود دارد.

بایدن روز پنجشنبه یک سخنرانی تلویزیونی ایراد کرد و خواستار کمک میلیاردها دلاری آمریکا به اسرائیل برای مبارزه با حماس شد. اما او همچنین گفت: ما نمی‌توانیم انسانیت فلسطینیان بی‌گناهی را که فقط می‌خواهند در صلح زندگی کنند و فرصت دارند، نادیده بگیریم.

درگیری به دو جبهه دیگر کرانه باختری و مرز شمالی با لبنان نیز در حال گسترش است.

وزارت دفاع به ساکنان بزرگترین شهر اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان، کریات شمونه دستور داد تا از آنجا خارج شوند. درگیری ها در مرز بین اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان مرگبارترین درگیری ها از زمان جنگ تمام عیار در سال ۲۰۰۶ بوده است.

در کرانه باختری، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ۱۳ نفر از جمله پنج کودک در حمله نظامیان اسرائیلی به اردوگاه آوارگان نور شمس در نزدیکی طولکرم کشته شدند. سرزمینی که فلسطینیان در آن تحت اشغال نظامی اسرائیل خودگردانی محدودی دارند، شاهد مرگبارترین درگیری ها از زمان پایان قیام دوم انتفاضه در سال ۲۰۰۵ بوده است.

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا