ایرانجدیدترین اخبارفرهنگ و هنر

علیرضا قربانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد

شورای ملی ایرانیان آمریکا به مقامات مرجع ایالات‌متحده در مورد بازداشت و بازجویی از علیرضا قربانی اعتراض کرد

علیرضا قربانی خواننده ایرانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد

ماموران اداره مرزبانی ایالات متحده مستقر در فرودگاه تورنتو کانادا مانع از سفر علیرضا قربانی خواننده ایرانی به کالیفرنیا آمریکا شدند.

علیرضا قربانی قصد داشت در شهر ارواین در حومه لس آنجلس در کنسرت نوروزی بنیاد فرهنگ به همراه ارکستر سمفونیک این شهر اجرا داشته باشد.

به گفته رضا مظاهری، وکیل مهاجرت این خواننده ایرانی که اقامت کانادا را دارد ویزایش را از کنسولگری آمریکا در تورنتو گرفته بود.

ماموران اداره مرزبانی پس از عبور علیرضا قربانی از مرحله تایید ویزا، مانع سوار شدن او بر هواپیما شدند و پس از چهار ساعت بازجویی درباره خدمت سربازی‌اش در سپاه پاسداران که نزدیک ۳۰ سال پیش انجام شده، ویزایش را باطل کردند.

‌به گفته آقای مظاهری، علیرضا_قربانی هنگام درخواست ویزا، کارت پایان خدمت خود را ارائه کرده بود اما با وجود اطلاع کنسولگری آمریکا در تورنتو از سابقه خدمت وظیفه سربازی او در سپاه پاسداران، ویزایش صادر شده بود.

شورای ملی ایرانیان آمریکا روز پنجشنبه ۳۱ مارس، نامه‌ای به وزارت امور خارجه و وزارت امنیت داخلی ارسال کرد و نگرانی عمیق خود را از بازداشت و بازجویی علیرضا قربانی خواننده مشهور ایرانی ابراز نمود.

در این نامه عنوان شده است که آقای قربانی قصد داشت به مناسبت عید نوروز یک کنسرت در کالیفرنیا اجرا کند، اما بنا بر گزارش‌ها از هواپیما بیرون کشیده شده و ساعت‌ها تحت بازجویی قرار گرفت.

علیرضا_قربانی از اینکه با او این گونه رفتار شد و همچنین محدودیت های آمریکا نمی تواند بین رهبران سپاه و غیرنظامیانی که مدت هاست خدمت اجباری خود را ترک کرده اند تمایز قائل شود، خشمگین است.

شورای ملی ایرانیان آمریکا از دولت ایالات متحده می‌خواهد تا وضعیت ویزای آقای قربانی را مجدداً بررسی و سیاست‌های غیرقابل انعطاف و عطف به ماسبق خود را بر این اساس تنظیم کند.

می‌توانید متن نامه را در زیر بخوانید.

علیرضا قربانی خواننده ایرانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد
علیرضاقربانی خواننده ایرانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد
علیرضا قربانی خواننده ایرانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد
علیرضاقربانی خواننده ایرانی با وجود داشتن ویزا از ورود به آمریکا منع شد

منع ورود علیرضا قربانی  

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا