انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

مجوز پزشک انتاریویی که برای آزمایش‌های انجام نشده هزینه دریافت می کرد، باطل شد

مجوز پزشک تورنتویی که برای بیش از ۴۲ هزار آزمایشی که انجام نداده بود، هزینه دریافت کرده بود باطل شد

مجوز پزشک انتاریو که برای آزمایش‌های انجام نشده هزینه دریافت می کرد، باطل شد

نهاد ناظر بر پزشکان انتاریو تا آنجا که می‌توانست علیه پزشکی که بابت ده‌ها هزار آزمایشی که انجام نداده بود و صورتحساب برای سیستم پزشکی عمومی استان صادر کرده بود شدیدترین اقدامات ممکن را اتخاذ کرد؛ اما حداکثر جریمه حتی به مبلغی که او غیرقانونی دریافت کرده بود، نزدیک نیست.

هیئت انضباطی تریبون پزشکان و جراحان انتاریو در تصمیم خود که روز پنج شنبه منتشر شد نوشت که «تخلف دکتر آیوکانل فاگبیمیگون (Ayokunle Fagbemigun) بسیار جدی است. دکتر فاگبیمیگون صدها هزار دلار از نظام بهداشت و درمان دریافت کرد که حق دریافت آن را نداشت. او این کار را عمداً و برای منافع شخصی انجام داد. این پزشک در یک دوره طولانی بارها از دولت کلاهبرداری کرد.»

طبق بررسی ها فاگبیمیگون که در یک مطب کوچک در شمال اتوبیکو کار می‌کند، برای ۴۲،۰۰۰ آزمایش و معاینه که اتفاق نیفتاده‌اند، صورت‌حساب هزینه صادر کرده است و در یک بازه زمانی چهار ساله در صدر صادرکنندگان صورتحساب هزینه برای چندین معاینه پزشکی تبدیل شده است.

این پزشک همچنین آزمایش‌هایی را برای بیماران انجام می داد که به آن‌ها نیاز نداشتند و هیچ مدرکی برای تأیید تصمیم‌های او در مورد تجویز این آزمایش ها نیز وجود نداشت و او نمی‌توانست توضیح دهد که چرا برای بیماران کم سنی در حد ۹ سال آزمایش اعتیاد به مواد مخدر می نویسد و برای بیمار دیگر ۸ تست بارداری در طول یک سال می نویسد در حالی که او از نظر جنسی فعال نبوده است.

از ۲،۳۸۵ تست بارداری که او ادعا کرد انجام داده، فقط کیت آزمایش مورد نیاز برای ۲۲۵ مورد از آنها را خریده و وضعیت ۲،۱۶۰ مورد تست نامشخص است.

از ۶،۰۸۵ تست فوری استرپتوکوکی که ادعا می کرد انجام داده است، تنها به اندازه لازم برای انجام ۱۲۵ مورد کیت تست خریداری کرده بود و وضعیت ۵،۹۶۰ مورد نامشخص باقی مانده است.

او ادعا کرده بود که ۱۰،۰۱۶ آزمایش اعتیاد به مواد مخدر انجام داده، اما فقط مواد لازم برای ۷۵ مورد را خریداری کرده بود.

اما الگوی غیرمعمول صورتحساب هزینه های او توسط مقامات استانی مورد توجه قرار نگرفت. در عوض صورتحساب هزینه‌های نامتعارف او از طریق یک حسابرسی فدرال کشف شد که این حسابرسی تا حدی به دلیل ارائه خدمات درمانی برای پناهندگان و دیگران که تحت پوشش برنامه های فدرال بودند انجام شد و منجر به ارجاع او به کمیته انضباط استانی گردید.

در مجموع، مقامات دریافتند که این پزشک برای ۴۲،۰۸۵ آزمایش و معاینه که امکان ندارد انجام داده باشد صورتحساب هزینه صادر کرده است. خبرگزاری سی‌تی‌وی نیوز صورتحساب ها را تجزیه و تحلیل کرد و به این نتیجه رسید کل دلارهای مالیاتی پرداخت شده متناظر با آزمایش ها و معاینه های انجام نشده مبلغی بین ۲۷۰،۰۰۰ تا ۴۱۰،۰۰۰ دلار است.

مجوز این پزشک باطل خواهد شد، و با ۳۵،۰۰۰ دلار جریمه روبرو می شود و ۷۲،۵۹۰ دلار هزینه پرداخت خواهد کرد.

هیئت انضباطی تریبون پزشکان و جراحان انتاریو نوشت «این تریبون هیچ قدرتی ندارد که به دکتر فاگبمیگون دستور دهد تا پولی را که گرفته بازپرداخت کند. این مسئله مربوط به دادگاه است، البته در صورتی که برنامه بیمه استانی انتاریو (OHIP) تصمیم بگیرد این موضوع را پیگیری کند.»

سال ها دولت استانی هیچ گزینه ای برای بازیابی چنین پولهایی نداشت. سپس در سال ۲۰۱۹ وزارت بهداشت انتاریو قانون جدیدی را تصویب کرد که به دولت اجازه می داد پول را پس بگیرد.

سخنگوی وزیر بهداشت انتاریو نوشت «بر اساس چارچوب قانونی فعلی، مدیر کل برنامه بیمه استانی انتاریو (OHIP) می تواند موضوع را برای رسیدگی به هیئت تجدیدنظر و بررسی خدمات بهداشتی ارجاع دهد.»

این هیئت بازبینی در ساختمانی در خیابان بلور (Bloor) فعالیت می کند و مسئول پذیرش آن گفت که از میان پرونده های قبلی حداقل ۳۶ مورد مربوط به اقدام پزشکان برای بازیابی پول از برنامه بیمه استانی انتاریو (OHIP) بوده و در هیچ یک از موارد برنامه بیمه استانی انتاریو (OHIP) برای بازیابی پول از پزشکان اقدام نکرده است.

ناتالی مهرا (Natalie Mehra) از ائتلاف بهداشت انتاریو گفت که همه اینها نشانه این است که استان در مورد کشف اضافه پرداخت‌ها یا وصول اضافه پرداخت ها در صورت کشف آنها جدی نیست.

مهرا در مصاحبه ای گفت «این بسیار ناامیدکننده است زیرا این موضوعی بود که شش سال پیش توسط حسابرس کل مطرح شد. «این ناامید کننده است که شاهد هیچ اقدامی در مورد موضوعی که مدتهای طولانی مطرح بوده نیستیم.»

نهاد ناظر بر پزشکان مجوز پزشک تورنتو انتاریو که برای آزمایش‌های انجام نشده هزینه دریافت می کرد را باطل کرد نهاد ناظر بر پزشکان مجوز پزشک تورنتو انتاریو که برای آزمایش‌های انجام نشده هزینه دریافت می کرد را باطل کرد نهاد ناظر بر پزشکان مجوز پزشک تورنتو انتاریو که برای آزمایش‌های انجام نشده هزینه دریافت می کرد را باطل کرد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا