جدیدترین اخبارجهان

دادستان های نیویورک علیه فرد مسلح بازداشت شده در حوالی منزل مسیح علی‌نژاد اعلام جرم کردند

مرد نیویورکی به جرم داشتن تفنگ در بیرون خانه روزنامه نگار ایرانی متهم شد

دادستان های نیویورک علیه فرد مسلح بازداشت شده در حوالی منزل مسیح علی‌نژاد اعلام جرم کردند

دادستان های نیویورک علیه فرد مسلح بازداشت شده در حوالی منزل مسیح علی نژاد، روزنامه‌نگار و مجری برنامه تبلت صدای آمریکا، اعلام جرم کردند.

دادستان های نیویورک علیه فرد مسلح بازداشت شده در حوالی منزل مسیح علی‌نژاد اعلام جرم کردند
دادستان های نیویورک علیه فرد مسلح بازداشت شده در حوالی منزل علی‌نژاد اعلام جرم کردند

این فرد که هویت وی خالد مهدی‌اف عنوان شده، به اتهام همراه داشتن یک قبضه اسلحه کلاشنیکف با خشاب پر بیرون منزل مسیح عل ‌نژاد، بازداشت شده است.

به گفته یکی از ماموران پلیس فدرال آمریکا، خالد مهدی‌اف، ۲۳ ساله، تبعه جمهوری آذربایجان متهم است اواخر جولای دو روز متوالی حوالی منزل مسیح علی‌نژاد در بروکلین پرسه می زده و یک بار هم اقدام به باز کردن درب منزل او کرده است.

 مهدی‌اف متهم به همراه داشتن سلاح گرم با شماره سریال محو شده است و دادستان‌های نیویورک خواستار ضبط اسلحه و مهمات او هستند.

مهدی‌اف در دفاع از خود به پلیس گفته بود که در یونکرز اقامت داشته و به دلیل بالا بودن اجاره بها به دنبال مکانی جدید برای زندگی در محله بروکلین است؛ او همچنین در توجیه تلاش برای باز کردن درب منزل خانم علی‌نژاد گفته بود که برای سوال کردن در مورد اجاره اتاق می خواسته وارد خانه او شود.

او همچنین ابتدا ماشینش را قرضی خوانده و گفته از وجود اسلحه در آن بی خبر است اما بعدا اعتراف کرده که اسلحه متعلق به اوست و «دنبال کسی برای کشتن» در بروکلین بوده است.

تیر ماه سال گذشته، دادستانی ایالات متحده آمریکا در منهتن و وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌‌هایی از برنامه ریزی سرویس‌های اطلاعاتی ایران برای ربودن مسیح علی‌نژاد از  نیویورک و انتقال وی به ایران خبر داده بودند.

سناریوسازی‌های هالیوودی

وزارت امور خارجه ایران آن زمان این گزارش را «سناریوسازی‌های هالیوودی» خواند.

حال آنکه پیش از این نیز جمهوری اسلامی با تحت فشار قرار دادن خانواده مسیح علی‌نژاد در ایران درصدد بود او را به بهانه دیدار با مادرش به ترکیه کشانده و بربایند.

علی علی‌نژاد، برادر مسیح علی نژاد به دلیل فاش کردن این نقشه به زندان محکوم شد.

علی علی‌نژاد  علی علی‌نژاد

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا