جدیدترین اخباردولت فدرالکانادا

مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده از امروز به اجرا گذاشته شد

مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده که از امروز اجرا شد در واقع تضییع حقوق مسافران هوایی است

مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده از امروز به اجرا گذاشته شد

مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط برای تاخیرها و لغو پروازهای تجاری اکنون در سراسر کانادا به اجرا گذاشته شده است.

مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده از امروز به اجرا گذاشته شد
مقررات جدید بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده از امروز به اجرا گذاشته شد

ایرلاین‌ها از ۸ سپتامبر موظف هستند برای پروازهایی که به دلایلی خارج از کنترل ایرلاین لغو شده‌اند یا تاخیر داشته اند، مبلغی را به مسافران بازپرداخت کنند. الزامات جدید فدرال تحت مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR) اکنون برای همه پروازها از کانادا (به خارج از کشور) و داخل کانادا شامل پروازهای غیرمستقیم در کانادا اجرا خواهد شد.

طبق مقررات جدید اگر پرواز مسافری به دلایلی خارج از کنترل ایرلاین سه ساعت یا بیشتر به تأخیر بیفتد، شرکت هواپیمایی باید ظرف ۴۸ ساعت از تاریخ پرواز درج شده در بلیط اصلی مسافر رزرو یک بلیط پرواز جدید در خود ایرلاین یا یکی از ایرلاین‌های شریک را به مسافر پیشنهاد دهد.

اگر ایرلاین نتواند این الزام را برآورده کند، باید امکان بازپرداخت وجه بلیط یا هماهنگی لازم برای سفر جایگزین را به صورت رایگان برای مسافر فراهم کند. این الزامات برای ایرلاین های بزرگ، به این معنی است که باید بلیط مسافر را در اولین پرواز بعدی از هر ایرلاینی که در دسترس باشد از جمله یک ایرلاین رقیب رزرو کند.

مسافران می‌توانند در هر زمانی پس از گذشت ۴۸ ساعت از ساعت حرکت پرواز لغو شده و قبل از اینکه یک رزرو تایید شده در پرواز جایگزین به آنها ارائه شود گزینه بازپرداخت وجه بلیط را انتخاب کنند. ایرلاین ها باید ظرف ۳۰ روز وجه را بازپرداخت کنند و هر شرکت هواپیمایی که مقررات جدید را رعایت نکند ممکن است با جریمه‌ای تا ۲۵،۰۰۰ دلار در هر مورد روبرو شود.

طبق قوانین قبلی مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR) شرکت‌های هواپیمایی موظف بودند مسافرانی را که پرواز آنها را لغو کرده اند در پرواز بعدی که توسط ایرلاین آنها یا یک شرکت هواپیمایی شریک انجام می‌شود، به‌طور رایگان رزرو کنند. در مقررات قبلی هیچ الزامی وجود نداشت که پرواز جایگزین ظرف ۴۸ ساعت پس از پرواز اصلی انجام شود، و ایرلاین فقط ملزم به بازپرداخت وجه بلیط یا ارائه ترتیبات سفر جایگزین برای اختلالاتی بودند که تحت کنترل آنها بود.

با این حال، پس از اینکه ایرلاین های کانادایی از بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده به دلیل کووید-۱۹ خودداری کردند، مارک گارنو (Marc Garneau) وزیر حمل و نقل به آژانس حمل و نقل کانادا این اختیار را داد تا در ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ دستورالعمل های جدیدی را تدوین کند.

در حالی که آژانس حمل و نقل کانادا دستورالعمل‌های جدید را به عنوان افزایش حفاظت از مسافران معرفی می‌کند، گبور لوکاکس (Gabor Lukacs) مدافع حقوق مسافران هوایی کانادا و رئیس سازمان غیرانتفاعی حقوق مسافران هوایی گفت که مقررات جدید در واقع یک سلب خدمت و تضییع حقوق مسافران ایرلاین است.

لوکاکس توضیح داد که ایرلاین ها در بسیاری از حوزه‌های قضایی خارج از کانادا، از جمله در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، اسرائیل و ترکیه طبق قانون ملزم به بازپرداخت وجه پروازهای لغو شده به همان شکلیاصلی که وجه بلیط پرداخت شده هستند، خواه دلیل لغو پروازها در کنترل ایرلاین بوده باشد یا خیر. الزام بازپرداخت وجه بلیط پروازهای لغو شده در این کشورها بدون هر گونه قید و شرطی است که به ایرلاین فرصت می دهد ظرف ۴۸ ساعت در یکی دیگر از پروازهای خود یا پرواز یکی از شرکت های هواپیمایی شریک پرواز دیگری را برای مسافر رزرو کند.

با این حال، لوکاکس گفت، الزامات جدید تحت مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR) باعث می شود که رد درخواست بازپرداخت وجه توسط ایرلاین ها پیش از پایان ۴۸ ساعت از زمان حرکت تعیین شده برای پروازهای لغو شده یک وجه قانونی کاذب پیدا کند.

به عنوان مثال طبق الزامات جدید تحت مقررات حفاظت از مسافران هوایی (APPR)هنگامی که ایرلاین پرواز مسافرانی را لغو می کند که برنامه‌های سفرشان به رسیدن به موقع به مقصد ظرف یک بازه زمانی ۲۴ ساعته بستگی دارد، اگر رزرو یک سفر جایگزین ظرف ۴۸ ساعت را به مسافران پیشنهاد کند  در این صورت لازم نیست مبلغ بلیط لغو شده را بازپرداخت کند. اگر این مسافران تصمیم بگیرند پرواز جایگزین را نپذیرند زیرا به موقع آنها را به مقصد نمی رساند، ایرلاین تحت مقررات جدید حفاظت از مسافران هوایی (APPR) الزامی برای بازپرداخت وجه بلیط به آنها ندارند.

لوکاکس گفت هرکسی که در چنین موقعیتی قرار بگیرد می‌تواند با استناد به مجموعه‌ای دیگر از مقررات، مانند قانون حمل‌ونقل کانادا یا مقررات حمل‌ونقل هوایی، و همچنین رویه قضایی موجود، علیه شرکت هواپیمایی مورد نظر اقدام قانونی انجام دهد.

اخبار کانادا    اخبار کانادا        اخبار کانادا          اخبار کانادا

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا