انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

طبق یافته های جدید واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش می دهد

تنها ۹ نفر از شهروندان کمتر از ۶۰ سال انتاریو در اثر ابتلا به کووید-۱۹ با وجود تزریق واکسن نیازمند بستری در واحد مراقبت های ویژه بوده اند

واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش می دهد

بیش از ۱۷،۰۰۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ از نوع به اصطلاح سدشکنانه شامل شهروندان کاملاً واکسینه انتاریو در طول یک سال گذشته ثبت شده است اما تعداد افراد زیر سن ۶۰ سال که نیازمند بستری در واحدهای مراقبت ویژه بوده اند صرفاً شامل ۹ نفر بوده است. واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش می دهد

سازمان بهداشت عمومی انتاریو گزارش جدیدی بر اساس آزمون و بررسی شیوع موارد ابتلا سدشکنانه در استان تا تاریخ ۱۴ نوامبر تهیه کرده است. واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش می دهد

واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش می دهد
واکسیناسیون نیاز به بستری در واحد مراقبت های ویژه را به طور کاملاً مؤثر کاهش میدهد

این گزارش جامع ترین بررسی موارد ابتلا سدشکنانه [ابتلا علیرغم واکسیناسیون کامل] در انتاریو تا تاریخ ۱۴ نوامبر را فراهم می‌کند و به نظر می رسد که از اظهارات کارشناسان بهداشت عمومی که پیوسته بر نقش کاملاً مؤثر واکسن در جلوگیری از ابتلا به بیماری از نوع دارای علائم و همینطور بستری در بیمارستان تأکید داشته اند حمایت می کند.

داده ها نشان می دهد که ۱۷،۵۹۶ مورد ابتلا سدشکنانه در میان بیش از ۱۱ میلیون شهروند کاملاً واکسینه انتاریو ثبت شده است که معادل ۳.۸ درصد از موارد تائید شده آزمایشگاهی است.

اما این گزارش همچنین نشان می دهد که نسبت تعداد افراد کاملاً واکسینه که نیازمند بستری در بیمارستان بوده اند بخصوص در میان افراد کوچک‌تر از ۶۰ سال رقم حتی پایین‌تری است.

در واقع در طول سال گذشته تنها ۸۳ نفر دارای سن کمتر از ۶۰ سال در اثر ابتلا سدشکنانه به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری شده اند. از این میان تنها ۹ نفر نیازمند درمان در واحد مراقبت ویژه بوده اند.

از لحاظ مقایسه کلاً ۸،۳۵۵ نفر از افراد غیرواکسینه کوچک‌تر از ۶۰ سال به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ در طول همین بازه زمانی نیازمند بستری در بیمارستان بوده اند و ۱،۷۲۲ نفر از این تعداد نیازمند درمان در واحد مراقبت ویژه بوده اند.

در میان تمام گروه های سنی تعداد ۸۱ نفر از افراد دچار ابتلا سدشکنانه به این بیماری نیازمند بستری در واحد مراقبت ویژه بوده اند که معادل ۱.۹ درصد از تمام بستری های کووید-۱۹ در ICU است.

انتشار این داده ها در حالی انجام می شود که تعداد افراد کاملاً واکسینه به تدریج بخش بزرگی از آمار کلی موارد ابتلا در انتاریو را شامل می شود و حتی گاهی اوقات تشکیل دهنده اکثریت موارد ابتلا در میان آمار روزانه کووید-۱۹ در استان است.

اما نویسندگان این گزارش هشدار می دهند با توجه اینکه در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد از شهروندان واجد شرایط ۱۲ سال و بزرگ‌تر انتاریو کاملاً واکسینه هستند افزایش سهم موارد ابتلا سدشکنانه قابل انتظار است.

نویسندگان این گزارش می گویند که شواهد همچنان نشان می دهد که در موارد ابتلا به کووید-۱۹ پس از واکسیناسیون «شواهدی وجود دارد که نشان می دهند واکسن ها ابتلا از نوع دارای علائم، شدت بیماری، و میزان انتقال بیماری را کاهش می دهند.»

این گزارش یادآور می شود که «در طول زمان هنگامی که سطح واکسیناسیون جمعیتی افزایش پیدا می کند تعداد موارد ابتلا پس از واکسیناسیون شامل موارد ابتلا سدشکنانه به احتمال زیاد افزایش می یابد.»

داده های منتشر شده توسط سازمان بهداشت عمومی انتاریو نشان می دهد که نرخ ابتلا به کووید-۱۹ در میان افراد کاملاً واکسینه «در طول زمان یکنواخت باقی مانده است» حتی با وجود اینکه در حال حاضر چندین ماه از دریافت دوز دوم بسیاری از این افراد می گذرد و انتاریو نیز به دلیل نگرانی های مربوط به کاهش سطح ایمنی به تدریج در حال تزریق دوز تقویتی برای گروه کوچکی از این افراد است.

با این حال دکتر ایزاک بوگوش متخصص بیماری های عفونی صبح پنج شنبه به CP24 گفت که این آمار علاوه بر این [افزایش سهم ابتلا در میان افراد کاملاً واکسینه] به ضرورت توزیع گسترده تر دوز سوم اشاره دارد.

تا به حال تنها ۴۰ مورد ابتلا سدشکنانه به کووید-۱۹ شامل افرادی که ۱۴ روز از دریافت دوز سوم آنها می گذرد شناسایی شده است.

بوگوش گفت «با بررسی این داده به وضوح مشاهده می کنیم که می توانستیم یا باید واجد شرایط بودن برای دوز سوم را گسترش دهیم.» «ما همگی نیازمند دوز سوم نیستیم و می توانیم در مورد اینکه کدام گروه سنی در حال حاضر بیشتر به تزریق دوز سوم نیاز دارند بحث کنیم اما از نظر من این گروه شامل افراد ۵۰ سال و بزرگ‌تر است.»

نتایج واکسن کووید-۱۹      نتایج واکسن کووید-۱۹      نتایج واکسن کووید-۱۹    نتایج واکسن کووید-۱۹ 

متخصص بیماری های عفونی  کارشناسان بهداشت عمومی    متخصص بیماری های عفونی    کارشناسان بهداشت عمومی    متخصص بیماری های عفونی  کارشناسان بهداشت عمومی    بخش مراقبت های ویژه      بخش مراقبت های ویژه        بخش مراقبت های ویژه

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا