انتاریوجدیدترین اخبارکانادا

انتاریو قصد دارد از ۱ جولای به مدت شش ماه مالیات بنزین و سوخت را کاهش دهد

انتاریو با هدف کاهش مالیات بنزین و سوخت به مدت شش ماه از اول جولای یک لایحه قانونی ارائه می کند

انتاریو قصد دارد از ۱ جولای به مدت شش ماه مالیات بنزین و سوخت را کاهش دهد

دولت انتاریو می‌گوید در تلاش برای کمک به کسب‌ وکارها و خانواده‌های ساکن این استان یک لایحه قانونی ارائه می‌کند که مالیات‌ بنزین و سوخت را به مدت شش ماه کاهش خواهد داد.

استان انتاریو صبح روز دوشنبه اعلام کرد که در صورت تصویب لایحه ای که تدوین کرده است مالیات بنزین از اول جولای به مدت شش ماه به میزان ۵.۷ سنت در هر لیتر و مالیات سوخت تا ۵.۳ سنت در هر لیتر در انتاریو کاهش می یابد.

نرخ مالیات بنزین از ۱۴.۷ سنت به ۹ سنت در هر لیتر و نرخ مالیات سوخت شامل گازوئیل از ۱۴.۳ سنت به ۹ سنت در هر لیتر کاهش می یابد.

پیتر بتلنفالوی (Peter Bethlenfalvy) وزیر دارایی انتاریو روز دوشنبه در بیانیه خبری گفت «چالش‌های مداوم در زنجیره تامین و درگیری‌های ژئوپلیتیکی به افزایش هزینه‌های زندگی از بنزین تا مواد غذایی منجر شده است.»

«با وجود فشارهای اقتصادی مضاعف، خانواده ها و کسب و کارها برای پایین نگه داشتن هزینه های خود به کمک بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل دولت برای فراهم کردن تخفیف مالیاتی در پمپ بنزین ها یک لایحه قانونی ارائه می کند.»

داگ فورد نخست وزیر انتاریو در سال ۲۰۱۸ وعده داد که قیمت بنزین را از طریق کاهش مالیات و حذف سیستم سقف مجاز تولید آلاینده (cap and trade) تا ۱۰ سنت در هر لیتر کاهش دهد. داگ فورد پس از انتخاب شدن، سیستم سقف مجاز تولید آلاینده را لغو کرد که طبق ادعای دولت او حذف این سیستم مالیات بنزین را ۴.۳ سنت در هر لیتر کاهش داده است.

با این حال، حذف سیستم سقف مجاز آلاینده باعث شد که دولت فدرال سیستم مالیات کربن را در استان به اجرا بگذارد و بدین ترتیب مبالغ کاهش مالیات خنثی شد.

افزایش شدید قیمت بنزین در انتاریو برخی از مردم را وادار کرد که از فورد بخواهند به وعده انتخاباتی خود برای کاهش بیشتر مالیات بنزین و ارائه برخی تسهیلات کمکی برای رانندگان عمل کند.

متوسط هزینه بنزین در انتاریو در پی تهاجم روسیه به اوکراین افزایش یافته و در ماه مارس تقریباً به ۲ دلار در هر لیتر رسیده است. انتظار می رود که به دلیل افزایش مالیات کربن توسط دولت فدرال که از ۱ اپریل به اجرا گذاشته شد رانندگان شاهد افزایش دیگری در قیمت بنزین باشند.

داگ فورد سال گذشته گفت که قبل از ارائه بودجه بعدی [که قرار بود در ۳۱ مارس ارائه شود] به وعده خود برای کاهش ۵.۷ سنتی مالیات بنزین عمل خواهد کرد. دولت فورد بعداً تاریخ ارائه لایحه بودجه را به ۳۰ اپریل منتقل کرد که تنها چند روز تا کمپین تبلیغات انتخاباتی فاصله دارد.

با این حال داگ فورد در ماه فوریه تلویحا اشاره کرد که به وعده انتخاباتی خود عمل نخواهد کرد، مگر اینکه دولت فدرال نیز دست به اقدام مشابهی بزند و قیمت بنزین را کاهش دهد.

دولت انتاریو روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «همچنان به درخواست از دولت فدرال ادامه خواهد داد تا از طریق کاهش مالیات کربن که از اول اپریل به ۱۱.۰۵ سنت در هر لیتر بنزین و ۱۳.۴۱ سنت در هر لیتر گازوئیل افزایش یافته است به مردم در مواجهه با افزایش هزینه ها کمک کند.»

انتاریو قصد دارد از 1 جولای به مدت شش ماه مالیات بنزین و سوخت را کاهش دهد
انتاریو قصد دارد از ۱ جولای به مدت شش ماه مالیات‌بنزین و سوخت را کاهش دهد

 

مشاهده بیشتر
دکمه بازگشت به بالا